Gullars Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Ein kompis får blåskjerm med denne feilmeldinga når han startar maskina. Kva kan det vera? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 At PCen ikke klarer å boote fra harddisken. Prøv en formatering. (Men vent på flere svar først). Med forbehold om feilinformasjon. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 kan bare være at det er boot sectoren på hardisken som er tatt kvelden, kjør en fix boot fra repair consollen til Windows (boot opp i windows cd`en) og skriv "Fixboot" Så skal alt være fint, hvis ikke så er nok re-formatering tingen ja.. OBS: hadde samme problem før, da var det PSU som herpet alt.. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Meir informasjon: Han startar opp, ser WinXP-logoen. Etter få sekund kjem blåskjermen med feilmeldinga. Lenger kjem han ikkje. Angåande PSU: kabinettet er eit q-tec-kabinett, og truleg med q-tec straumforsyning. Me skal gjera eit forsøk med WinXP-cd'en. takk for hjelpa så langt. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 heh, hadde også en Q-tech PSU, men den hadde fått røff behandlig av posten, derfor var den defekt.. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 hehe, ganske utrolig.. Jeg hadde AKKURAT samme problem for et par uker siden! Qtecen tok kveld, jeg bestilte ny PSU (Mist 480w) og når jeg starta opp med den nye PSUen fikk jeg også meldingen "unmountable bootvolume". Men FixBoot fiksa det.. Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Mener å huske at det finnes en hotfix på akkurat dette hos microsoft, det var en feil som kom med en servicepack, MEN jeg husker ikke om det var winXP eller win2000... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 igjen er nok sjangsen der for at det PSU som har tatt kvelden, men en fixboot er hvert å prøve. Kan ikke huske at det finnes noen hotfix for det, derav problemet er et resultat av en hardisk krash av et slag.. Og grunnen til at PSU kan være problemet er at hvis ikke hardisken for nok strøm sliter den nok litt med å lagre all informasjon den trenger også.. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Må eg formatera disken, eller korleis gjer eg dette?? er heilt blank.. korleis kjem eg inn i "repair-konsollen"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå