jaha Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 har kjøpt meg en ny harddisk nå. WD160. Den har jeg satt på raid-kontakta mi, siden alle ide-kontaktene var opptatt. Så poenget med det var at raid-kontakta skulle funke som en vanlig ide-kontankt. Men så... Dataen ble veldig ustabil av det. Den stopper helt opp ca 1 sek med jevene mellomrom. Jeg har ikke peiling på hva det kan være.. Når jeg starter opp dataen står det : 1+0 Stripe Det har visst med no raid greier har jeg skjønt.. Hovedkortet mitt er: MSI KT3 Ultra 2. Håper noen vet hva som skal gjøres for at dataen skal slutte å hakke sånn! Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Eh... Dette var ikke en særlig omfattende problembeskrivelse. Når jeg starter opp dataen står det : 1+0 Stripe Når ser du dette? Drivere til raid-kontroller? Virus? Partisjonert og formatert?' Er alle instillinger master/slave riktige? EDIT: Sjekk også kablene for hakk/kutt. Hvis det fortsatt er "kuk" i computeren, prøv å napp ut cd-rom stasjonen din og sett disken på denne kanalen, altså ingenting på raid'en. Hakker det fortsatt, prøv disken i en anne maskin, hvis denne hakker, returner disken... Endret 25. april 2004 av jhsveli Lenke til kommentar
jaha Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 okey... beklager. har et MSI hovedkort. Når jeg starter opp står det: Detecting IDE devices. Etter det er ferdig kommer det fram: 1+0 Stripe WD160 Jeg har ikke virus, jeg har formatert disken og master/slave er i orden.. Kablene er helt i orden. Når jeg kobler fra en av mine gamle harddisker og plugger den nye inn der den satt funker den som bare det! Harddisken har jeg fått brukt, så jeg vet den er i orden.. Men dataen funker ikke godt med 3 harddisker altså. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 MSI har en rar måte å definere stripe på, mener det er slik at 0+1 betyr at du bruker raid 0, men jeg kan IKKE gå god for dette. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Har samme HK (MSI KT3 Ultra 2) med en gammel IBM 30 GB, funker glimrende. Det gjorde det også da jeg prøvde med min Seagate 120 GB. 1+0 stripe står med meg og forresten, selv om jeg bare har 1 harddisk der, altså ingen form for RAID. Har du installert RAID-driverne som fulgte med HK? Det måtte jeg før det funket i det hele tatt! Har aldri opplevd ustabilitet. Lenke til kommentar
jaha Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 har bare en harddisk jeg og altså.. Ingen RAID! Jeg har installert driverne ja, for ellers funka hvertfall ingenting her eller... ettersom det jeg mener da, så skulle alt funka da men.. Hvis jeg ikke har noen harddisker på noen av raid-kontakten så funker det fint. men med en gang jeg setter den der, så lagger maskina med jevne mellomrom.. Hjelp meg... Vær så snill! Lenke til kommentar
jaha Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Har nå funni ut at maskina hakker litt uten at det sitter noen harddisk på RAID-kontakta, mens raid-kontakta er enabled i bios. Så da tror jeg det må være driverne. Men, jeg finner ingen nye som passer meg.. winxp promise mbfasttrack133 lite controller <-- det er det som står under enhetsbehandlinga mi.. Er det noen av dere som vet hvor jeg kan få tak i nyere drivere, så hadde jeg blitt litt glad Lenke til kommentar
alfern Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvor du får tak i driver er jeg ikke helt sikker på, sannsynligvis på MSI eller Promise sine sider... Men du bør også prøve å oppdatere BIOS, ikke bare til hovedkort men også til RAID-kontrolleren dersom det lar seg gjøre. Nå kjenner jeg ikke til MSI sine RAID løsninger, men 0+1 Stripe høres jo helt på jordet ut når du kun har 1 disk. Er det ikke mulig å endre konfigurasjoner på RAID kontrolleren? At det "hakker" i windows kan også ha andre årsaker. Med ABIT sine kort skjer dette når "CPU disconnect function" er på i BIOS samtidig som man benytter S-ATA kontrolleren. Se om du finner tråder her eller i andre forum som omhandler din RAID kontroller. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Jeg måtte bruke MSI sine drivere for å få det til, FASTTRAK ATA133 RAID eller noe slikt. Finner dem selvfølgelig ikke igjen nå (de har virkelig rotete sider ) men hvis du har en epostadresse som kan ta imot ca 400kB kan jeg sende dem til deg. EDIT: "1+0 Stripe" er riktig for kun 1 harddisk på dette hovedkortet. Jeg bruker det nemlig selv. Endret 29. april 2004 av bdd Lenke til kommentar
jaha Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 var visst de driverne jeg hadde.. Har lagt inn sånn promise fastcheck monitor også, men der ser alt bra ut.. (tror jeg) dette blir jeg ikke klok på noen som har noen andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå