chokke Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg og familien skal kanskje ha 3 dataer i huset (2 av dem mine). Og vi kunne tenke oss trådløst nettverk, hvordan funker dette med hensyn til hub/svitsj, må den da ha 3 trådløse sendere som sender hver sin frekvens til hver av dataene? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Viktig at jeg trenger svar Lenke til kommentar
bytes Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hei Tror ikke bumping er spesielt godt likt av moderatorene... Du nevner ikke noe om hvilken internett leverandør du har. Hvis du har telenor med adsl modem, ville jeg ha kjøpt en trådløs router som du da kobler pc'ene opp i mot. Du trenger da wlan kort i pc'ene. Dersom du har NGT skal det holde med aksesspunkt, men da prisen på et aksesspunkt og en router er veldig lik (kanskje 100 kr dyrere for router) ville jeg ha valgt router her også. Sjekk på komplett.no, der er det en del billige trådløspakker som selges. Uansett : Du trenger kun 1 stk trådløs router, og wlan kort i hver av pc'ene såframt du har normal dekning i huset ditt da. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Ok takk ang. bumpinga, Har nextgentel, trodde det var samma, bare man hadde adsl Og forskjellen på en ruter og aksesspunkt er? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) aksesspunkt gjør bare signlalene trådløse.. mens en ruter har gjerne nat, dhcp, brannmur osv, funksjon innebygget.. sånn grovt forklart.. når de da er relativt like i pris, så ville jag valgt en ruter da denne kan benyttes som et rent aksesspunkt men ikke omvendt. Endret 26. april 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Hva er dataer? Det er også viktig at jeg trenger svar. (Hva er dette for et språk? Ikke noe Sprakrad.no ville blitt glad for å lese i hvert fall...) <<Off-topic>> Endret 26. april 2004 av Skikongen Lenke til kommentar
iacob Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (Hva er dette for et språk? Ikke noe Sprakrad.no ville blitt glad for å lese i hvert fall...) Tror ikke nettsider kan lese, så det kan vi ta med knusende ro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå