Vonbo Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Trenger en liten forklaring på hvordan jeg skal hente ut enkelte rader med informasjon. Hvis $_POST['steinar']; så skal jeg skrive ut adresse, poststed osv til steinar gjennom mysql. Hva skriver jeg for å skrive ut akruatt de tingen jeg vil ha ut om en person? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Da begrenser du spørring med WHERE SELECT * FROM tabell WHERE felt = 'Verdi' Skal du søke bruker du f.eks. WHERE felt LIKE '%Verdi%' Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Det vet jeg forsåvidt, men problemet er hva jeg skal skrive for å gjøre akuratt dette. Brukeren har et valg om å velge mellom forskjellige personer. Hvis kunden trykker "Velg person" skal det komme en liste med adresse, postnummer osv. Bruker <select name="sel"> som jeg siden henter med $sel = $_POST['sel'] Hva skriver jeg i <td></td> etter at spørringen er gjort. For å skrive ut? Endret 25. april 2004 av Vonbo Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Her er et lite eksempel: Tabell: tabellnavn Felter: id, navn, tlf, adr koble til sql serveren (mysql_connect) velg database (mysql_select_db) $query = "SELECT * FROM tabellnavn WHERE navn='".$_POST['navn']."' "; $result = mysql_query($query); while($rad = mysql_fetch_array($result)){ echo "id: ".$rad['id']."<br>Navn: ".$rad['navn']."<br> Tlf: ".$rad['tlf']."<br>Adr: ".$rad['adr } Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Det ser ut til å funke ja. Takk. Men hva er dette med ". og ." ? Aldri sett før, men jeg merket jo at det ikke ville funke uten!? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 . betyr å slå sammen $a = "Hei"; $b = "på deg"; echo $a." ".$b; // output blir da: Hei på deg den slår sammen $a og $b men setter også inn et mellomrom mellom. Hvis du bare vil slå sammen $a og $b bruker du $a.$b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå