Gå til innhold

Brenner som klarer å brenne alle CD-er raskt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte for en tid siden en NEC 40x brenner. Bortsett fra at 90% av CD-ene jeg har kjøpt ikke har funket å brenne i 40X har den fungert fint. Men nå er jeg altså lei av det. Alle CD-ene har stått at har støttet over 40x, og nå senest kjøpte jeg en 100 pakning med Samsung CD-er med "Guaranteed 48X", men disse vil ikke bli brent i over 32x.

Jeg regner derfor med at det er brenneren som er dritt. Den skjønte heller ingenting av 10 pakningen med 90 minutters CD-er jeg kjøpte.

Noen som har en anbefalling av en "så billig som mulig brenner", som faktisk støtter flesteparten av CD-ene på markedet i full hastighet?

Pris må være under 400!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris under 400???Behold den du har,får IKKE kvalitets brenner til den prisen der.Sats heller på en Plextor brenner hvis du vil ha en bra brenner.Svært få ( om ingen brennere oppnår en hastighet på 40x ,HELE tiden.Kun på slutten av plata oppnår du den hastigheten)

Lenke til kommentar
Pris under 400???Behold den du har,får IKKE kvalitets brenner til den prisen der.

Joda... MSI leverer gode brennere... har hadt samme brenneren i et år nå.. og har så og si ingen plater som er misslykket.. en og annen har gått i dass pga overbrenning og sånt. men ikke ved normal brenning...

kjøp en MSI-brenner til 350 kr. på komplett.no

Du blir fornøyd

Lenke til kommentar

Det var den MSI brenneren jeg tenkte på ja.

Takler den alle kjente merker i full hastighet?

Jeg gidder ikke å spandere 1000 kroner på en brenner av kvalitet, når jeg er rimelig overbevist om at kravet mitt er noe som er normalt på selv de billigste brennerene. Om en cd-går i dass i ny og ne gjør ingenting, bare jeg slipper at ALLE cd-ene brennes i 24/32x når jeg har en brenner som er mye raskere.

Lenke til kommentar
Det var den MSI brenneren jeg tenkte på ja.

Takler den alle kjente merker i full hastighet?

Jeg gidder ikke å spandere 1000 kroner på en brenner av kvalitet, når jeg er rimelig overbevist om at kravet mitt er noe som er normalt på selv de billigste brennerene. Om en cd-går i dass i ny og ne gjør ingenting, bare jeg slipper at ALLE cd-ene brennes i 24/32x når jeg har en brenner som er mye raskere.

Jeg kjenner problemet ditt. Har en lik NEC brenner selv. Har også en NEC dvd-brenner som jeg også har samme problem med. Den brenner kun skikkelig dyr media på en bra måte. Hvis du tenker å brenne audio-plater mener jeg du bør investere i en kvalitetsbrenner.

Etter å ha hatt problem med både NEC cd-brenner og NEC dvd-brenner har jeg nå bestemt meg for å kjøpe den nye Plextor dvd 12X brenneren når den kommer. Da håper jeg å få både en god dvd-brenner og en god cd-brenner i ett og samme drev.

Hvorfor ikke investere i en god dvd-brenner med det samme ? :thumbs:

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke kjøper DVD er fordi dagens brennere ikke støtter dual-layer. Da blir det litt meningsløst synes jeg... (kan jo ikke kopiere en film en gang... :p)

Bruksområdet for cd-brenneren er brenning av ISO'er. Det er litt rimeligere å lagre image's på CD enn på harddisk... :) Dessuten har jeg en fin CD-mappe med plass til minst 100 cd-er som jeg føler er klar til bruk.

Lenke til kommentar

Beste brenner på mediestøtte er helt klart Lite-On LTR-52327S.

Du kan kjøpe den under sony merket hos www.komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122781&cks=PRL

Pris: 350

Ja denne er den samme som Lite-On LTR-52327S.

Vil du ha den "ekte" LTR-52327S brenneren:

http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...Id=LITERW52X32R pris 333.-

https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=46962

pris: 236,- !!!!!!!!!! (Du må gå inn via www.itbutikken.no for å få prisene i NOK)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...