TCK Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei! Eg er på jakt etter eit billig rj-45 nettverks kort. Det er så mange billige å velge mellom. Hva nettverks kort bør eg velge og hvilken switch/hub bør eg velge?? Håper noen kan svare!! :smile: TCK :smile: Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg har prøvd en del nettverkskort, og er godt fornøyd med Unex sitt HELT billige, det koster 140-150 kr. Jeg har satt det opp i mange maskiner, og alle kjører problemfritt og stabilt. Hvis du kjører W2K eller XP, trenger du ikke tenke på driver-cden, det er med i opperativsystemet, og innst. seg selv. Har prøvd både 3com og Unex-hub's, og det funker godt. Bruker selv en Assus router med innebygd hub, og er meget godt fornøyd. Egentlig er velk de fleste merker er bra i dag, det kommer vel som i bilbransjen an på servicen til forhandleren Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Når det gjelder nettverkskort så anbefaller jeg alltid å kjøpe 3Com,... Det er dyrere men du får ALLTID kvalitet og drivere finnes i bredt utvalg til flere OS.... Et nytt 3c905c-tx 10/100 med boot og wake on LAN koster vel rundt 500 kr de fleste steder,.... Det er en god og sikker innvestering i hardware,... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 CNet sine nettverkskort har faktisk en høy kvalitet selv om prisen er lav. Har CNet nettverkskort 10/100 mbit (ca. 150 kroner) og CNet 8 porters HUB m. uplink 10/100mbit (ca. 350 kr) og jeg er veldig fornøyd. Oppnår maks hastigheten med dette utstyret. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Unex er absolutt gode og rimelige kort, det med at det bare er 3Com som duger er bare tull. Jeg jobber som nettverksadministrator og kortene med Realtek chip har jo like god støtte for operativsystem som 3Com, til og med i linux installeres kortene uten problemer. Her er ca 50% av kortene basert på Realtek og 50% av kortene 3Com (9xx). Når det gjelder annet utstyr som HUB'er og Switcher sliter jo UNEX en del i forhold til f.eks 3Com. Unex Switcher fungerer kanskje greit i et hjemmenettverk, men på en arbeidsplass med mye trafikk, har de ikke særlig lang levetid. Har allerede sendt 2 16 Ports Unex switcher i retur. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Kjøp Intel sine kort,,hardcore på nettverk. Litt dyrere,men med Bios i booten som du kan configurere. Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Kan bare si at du bør holde deg borte fra Cnet, det stinker kraftig, ellers er selvsagt 3Com, Intel bra, men Accton og SMC er også av høy kvalitet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå