Gå til innhold

Strøm forsyning til noen vifter og litt lys

Anbefalte innlegg

Hei, oppholder meg for tiden i Australia og har kun med meg min bærbare pc. Jeg savner noe å leke litt med :) Derfor tenkte jeg å bygge inn min eksterne hardisk(som blir veldig varm) i noe lego greier og legge settte på noen vifter og kanskje noen lys og slikt. Problemet er strøm, er jeg nødt til å kjøpe inn en psu og kortslutte den slik at den starter uten hovedkort? Jeg vil bruke minst mulig penger på dette prosjektet, er en fattig student...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan jo kjøpe et adapter som transformerer strømmen fra 110/240 volt til 12 likestrøm..

Jeg er redd jeg trenger det inn med skje... Har du en link slik at jeg kan se hvordan dette ser ut?? fant noe greier herDick Smith Hvordan får jeg de pluggene og sånn til å passe med de som vanligvis er på vifter og slikt? Og kan jeg ha flere ting på en adapter? Jeg er nybegynner på sånne ting :)

kult  har du byggd "boxen" til hardisken?

ikke noe er bygd enda, men har bestilt lego mindstorm så jeg tenkte å lage noe robot greier på boxen også :D

Endret av karlstorpet
Lenke til kommentar
Jeg er redd jeg trenger det inn med skje... Har du en link slik at jeg kan se hvordan dette ser ut?? fant noe greier herDick Smith Hvordan får jeg de pluggene og sånn til å passe med de som vanligvis er på vifter og slikt? Og kan jeg ha flere ting på en adapter? Jeg er nybegynner på sånne ting :)

Ja det var en sånn jeg mente.. men det blir kanskje litt tungvint. du kan jo bruke f.eks "sukkerbiter". men dette blir kanskje en litt vel "hobbyløsning" sikkert noen andre her som vet om noe bedre..

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hvis du kjeder deg enda mere, så kunne du jo ha laga deg en strømforsyning..

Prøv å skaff en ringtransformator, og 2 Likeretterdioder.

( http://www.elfa.se/elfa-bin/thumbs.pl?Nett...0&186208&186271 )

Dette er deler som er kurrant å få tak i fra elektronikk-sjapper. (Der de selger komponenter)