Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]SVARET PÅ FULL DUPLEX ELLER IKKE HOS NEXTGENTEL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-04 20:51, HoVeSkOt skrev:

Her er beviset......

bare spør Vigdis @ Bredbåndstelefonen =):

-------------------------

Hei!

Vi støtter nok dessverre ikke full duplex.

Med vennlig hilsen

Vigdis Alte

Bredbåndstelefonen

tlf: 55527977 | fax: 55527970 | e-post: [email protected]

e-post privatkunder: [email protected]

e-post bedriftskunder: [email protected]

-----Opprinnelig melding-----

Fra: Head Shot [mailto:[email protected]]

Sendt: 3. april 2002 11:08

Til: Bredbåndstelefonen Privat

Emne: Full duplex??

Jeg lurer på om Nextgentel ADSL støtter full duplex.

takk

mvh

Torgeir Støen

Mange som klager over at NGT ikke svarer på mail, men her har de faktisk svart innen ett døgn etter.

Synes allikevel det er merkelig at jeg fikk ca. 80 k/s download og 40 k/s upload samtidig da jeg hadde 640/386 hvis NGT ikke støtter en eller annen form for samtidig down og upload. Nå når jeg har 2048/640 klarer jeg ikke å få nok download til å fylle båndbredden så jeg har ikke testet det ennå med den linja :grin:

Lenke til kommentar

bruk en ftp klient, gå til: sunsite.uio.no - port 21, anonymous login, og prøv og last ned noe der, så skal du nok fått testet linje-kapasiteten din fullt ut. alternativt kan du også prøv ftp.du.se

forøvrig er det kun gratis programvare og opensource materiale på disse ftp'ene (linux/BSD/*nix distribusjoner, osv), men begge disse ftp'ene står på _meget_ raske linjer, og skal ikke ha noe som helst problem og fylle minst 100 brukere på din hastighet med full hastighet når som helst :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Quote:

Mange som klager over at NGT ikke svarer på mail, men her har de faktisk svart innen ett døgn etter.

Synes allikevel det er merkelig at jeg fikk ca. 80 k/s download og 40 k/s upload samtidig da jeg hadde 640/386 hvis NGT ikke støtter en eller annen form for samtidig down og upload. Nå når jeg har 2048/640 klarer jeg ikke å få nok download til å fylle båndbredden så jeg har ikke testet det ennå med den linja
:grin:

Hastigheten til til NextGenTel oppgis i Kbps, mens du oppgir hastigheten i K/s. 80 k/s tilsvarer 640 kbps, så du har jo full hastighet her :smile:

Dette er en forveksling mange gjør, og det er ikke alltid like lett å se hvilken benevnelse som brukes. Det viktigste er å se forslkjel på kiloBIT og kiloBYTE, da 1 byte=8 bit.

mvh

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-19 16:21, NextGenTel skrev:

Hastigheten til til NextGenTel oppgis i Kbps, mens du oppgir hastigheten i K/s. 80 k/s tilsvarer 640 kbps, så du har jo full hastighet her :smile:

Dette er en forveksling mange gjør, og det er ikke alltid like lett å se hvilken benevnelse som brukes. Det viktigste er å se forslkjel på kiloBIT og kiloBYTE, da 1 byte=8 bit.

mvh

Poenget til Afseth var vel at han kan laste ned med 80 KiloByte samtidig som noen laster ned fra han igjen med 40 KiloByte, noe som skulle tilsi noe som er nærmere full enn halv duplex...

Noe som igjen skulle tilsi 91.65 % "full" duplex :lol:

Lenke til kommentar

Joda, en 640 kbit linje skal ideelt klare 80 kb/s. Men det er jo noe som heter linjestøy, som skal redusere dette med 5 - 10 prosent, samtidig at hvis man uploader samtidig som man downloader, vil download hastigheten dramatisk senkes.

Jeg har 1024/256 fra Telenor (usj), og hvis jeg uploader en fil med en fart på 25 kb/s, vil download hastigheten min lide dramatisk.. (jeg får kanskje 60 kb/s download, i steden for 120).

Dette er vel det hele diskusjonen om full eller halv duplex handler om, da det virker som at NexGenTel har MYE bedre up/download hastigheter enn de andre ADSL leverandørne. Etter hva jeg hører i allefall, jeg har personlig bare erfaring med Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...