Gå til innhold

9500 Pro Overklokket

UnZane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter selv med et Sapphire Radeon 9500PRO 128MB kort. Det er en stund siden jeg prøvde å overklokke dette skjermkortet, så jeg husker ikke resultatet nå. Jeg venter heller til høsten med å overklokke det på ny, da jeg sannsynligvis kommer til å vannavkjøle kortet.

Lenke til kommentar

jeg hadde sapphire 9500pro før, husket ikke hva slags hastigheter, men minnet kom jeg ikke så langt på...

Jeg fikk i hvertfall rundt 4600 i 3dmark03 og nesten 15000 i 3dmark01...(ikke vannavkjølt!!!)

hadde en del vifter i kabinettet da...

Lenke til kommentar

Fikk aldri minnet over 300 Mhz uten at det ble ustabilt, hadde ikke kabinettvifter i kassa så det forklarer kanskje saken. De fleste hardwaresites som overklokket 9500 pro kortet fikk som regel det til å kjøre stabilt på litt over 300 Hhz (300-315)

Kjernen kjørte jeg på 320 Mhz.

Lenke til kommentar

Hm.. Jeg sliter litt her.. Får ikke klokket mer enn 300/300 uansett, har 4 kabinett-vifter, sys-temp på rundt 30 grader.. Vil det kanskje hjelpe å bytte GPU-vifte, eller har kortet rett og slett en sperre på disse frekvensene? Får voldsomme artifacts over 300.. :(

Lenke til kommentar

kjører gpuen på 346..tåler enda høyrere . har ikke fryst i spill enda. minne får jeg ikke til å gå på stabilt på mer enn 318-319. men er ikke i tvil om at gpuen tåler mer. tror mitt cort heter club 3d radeon 9500pro.(låste opp ved å flashe biosen blir nå detectet som 9700)

Lenke til kommentar

Kan du ikke teste det dopus skreiv a ? virker ikke som om det er varme som er problemet ditt.. eller prøv å fiks en vifte som blåser rett på kortet.. jo mer luft dess bedre.. uansett :p

Ennda en ting.. leste specsa dine oppafor her.. Aner du hva det kommer av at min XP2800+ nekter å klokke høyere enn 2277Mhz ? altså.. tempen ligger på rundt 45 grader på den hastigheten.. å kanskje 42-43 om jeg klokker ned til 2,1Ghz ellerno.. jeg nekter å tro at det er varmen som er problemet, men klokker jeg til 2,3Ghz restarter den med engang jeg kommer inn i windows :\ var ikke meninga å bable for mye om det her, men er no dritt :p ! (blei vist litt mye :O)

Endret av ondfisK
Lenke til kommentar
Kan du ikke teste det dopus skreiv a ? virker ikke som om det er varme som er problemet ditt.. eller prøv å fiks en vifte som blåser rett på kortet.. jo mer luft dess bedre.. uansett :p

Ennda en ting.. leste specsa dine oppafor her.. Aner du hva det kommer av at min XP2800+ nekter å klokke høyere enn 2277Mhz ? altså.. tempen ligger på rundt 45 grader på den hastigheten.. å kanskje 42-43 om jeg klokker ned til 2,1Ghz ellerno.. jeg nekter å tro at det er varmen som er problemet, men klokker jeg til 2,3Ghz restarter den med engang jeg kommer inn i windows :\ var ikke meninga å bable for mye om det her, men er no dritt :p ! (blei vist litt mye :O)

Kjør på med mer volt. Jeg kjører over 2 volt, rett over faktisk, og holder temp mellom 60 og 80 grader. Ikke noe problem..

Lenke til kommentar
Kjør på med mer volt. Jeg kjører over 2 volt, rett over faktisk, og holder temp mellom 60 og 80 grader. Ikke noe problem..

Jeg tror neppe denne temeraturen er spesielt bra for kortet, kjernen eller minnet. Jeg ville nok vurdert bedre kjøling dersom kortet skulle kjørt på en slik hastighet med den nevnte varmeutviklingen over lengre tid.

Lenke til kommentar

Jeg tror neppe denne temeraturen er spesielt bra for kortet, kjernen eller minnet. Jeg ville nok vurdert bedre kjøling dersom kortet skulle kjørt på en slik hastighet med den nevnte varmeutviklingen over lengre tid.

Sunt er det nok ikke, men min gode gamle Duron 850 @ 1300Mhz lå på 70 ved idle i 2 år, ingen problemer der.. Satser på at det går, men skal bytte cpu-vifte snarest uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...