Gå til innhold

Får ikke startet spill

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et spill til ungen som lå på to CDer. Innstallering gikk greit med begge CDer, og når jeg starter opp CD2 får jeg opp spill-menyen. Men, når jeg så klikker for å starte spillet får jeg beskjed om at det er feil CD, og jeg må sette i rett CD. :dontgetit:

Noen teorier om hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet fikk sikkert et snarvei ikon på startmeny eller skrivebord som du kan starte spillet med! Sett inn CD1 og dobbeltklikk på det ikonet!

Det høres egentlig ut som dette spillet er piratkopiert og du ikke ahr lagt inn crack, men det er nå en annen sak...

Hvis du ikke får det til kan du jo alltids laste ned en crack!

P.S. Dette er ikke en oppfordring til piratkopiering og er ikke i strid med rettningslinjene på dette forumet siden han hevder at han har kjøpt spillet!

Lenke til kommentar

Nå har jeg studert plata, og sannelig er det ikke en liten ripe ytters mot kanten! :wow: Den kan umulig ha kommet dit etter at vi kjøpte den.

Men om det er ripa som er problemet, skulle det ikke også hatt innvirkning på innstalleringen? Alt gikk jo strålende frem til oppstart.

Jeg merket også noe annet rart på plata som jeg ikke har sett før. Det var noe slags "mønster" som nesten lignet på tang, eller flekker av væskesøl. Det var svakt, og ikke helt lett å se. Kan dette bety at det er feil på plata?

Butikken vi kjøpte spillet hos selger også brukte spill, men dette ble solgt som nytt. Nå begynner jeg nesten å lure..

Lenke til kommentar

Ta med spillet tilbake til butikken å si at det ikke fungerte, de skal gi deg nytt, hvis ikke følger de ikke kjøpsloven...

Det du synes ser ut som væskesøl, KAN være luft mellom CD filmen og plast platen, vær veldig fosiktig med det området.

Lenke til kommentar

Hmm, nå har jeg også funnet ut at jeg faktisk har for lite videominne i forhold til det som kreves. Kan dette være grunnen til at spillet ikke starter, eller ville dette gitt utslag på andre måter?

Har jo ikke lyst til å klage på spillet dersom det er maskinen min som er problemet..

Lenke til kommentar
Hmm, nå har jeg også funnet ut at jeg faktisk har for lite videominne i forhold til det som kreves. Kan dette være grunnen til at spillet ikke starter, eller ville dette gitt utslag på andre måter?

Det kan være problemet. Men det hadde hjulpet om du hadde fortalt oss hvilket spill det er da... ;)

Lenke til kommentar

hadde akkuratt same problem med mitt prince of percia spill :(

Da jeg kjøpte det hos Narvesen brydde jeg meg ikke om å gå bortover å prøve og forklare de sitvasjonen. De aner jo ikke noe om spill.

Så jeg lastet ned crack jeg. (Går utifra jeg kan nevne ordet uten at det skal gjøre noe. Spillet mitt er jo tross alt originalt, samt at jeg ikke oppfordrer til det. Crack er ikke bra :p )

Lenke til kommentar
Hmm, hørtes rimelig teit ut  :dontgetit:

Sjekka CDen for riper, fettmerker osv.?

Kan jo prøve med en restart, funker sikkert ikke, men er verdt en test.

Hvis han fikk det installert så kan jo ikke dette være problemer ;)

Dersom det er feil på CD'en, er mulig at kopisperreprogramvaren ikke kjenner igjen signaturen, og dermed ber om å få originalcd'en. Har skjedd meg tidligere.

En annen ting - du har ikke programmer som Fireburner, Daemon Tools eller Alcohol installert på maskinen? En del nyere programmer har kopisperrer som ikke vil starte dersom slike programmer er installlert. (Men da gir de helst beskjed om dette og ikke ber om originalCD, dog)

Lenke til kommentar

Har ingen av de nevnte programmer innstallert. Har både restartet og reinnstallert.

Den nøyaktige ordlyden på feilmeldingen jeg får er forøvrig: "Wrong disc inserted. Please insert the original disc in the CD drive." Fikk hetta da jeg så den, og det første jeg gjorde var å ni-granske CDen for å forsikre meg om at den var original.. *paranoid*

Så man skal ikke kunne få dette problemet av å ha for lite video-minne altså?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et spill til ungen som lå på to CDer. Innstallering gikk greit med begge CDer, og når jeg starter opp CD2 får jeg opp spill-menyen. Men, når jeg så klikker for å starte spillet får jeg beskjed om at det er feil CD, og jeg må sette i rett CD. :dontgetit:

Noen teorier om hva problemet kan være?

prøv å formater maskina, kanskje du har virus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...