galaxee Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Noen som veit om det går an å bruke en gammel Intel 650mhz uten kjøleribbe? pcen har vært demontert, Så kjøleribba på prosessoren har vore tatt av! Og den greier eg ikke å feste, Fordi det har vore sånn lim på den! Transomatoren står rett over den og den står det vifte i som skal blåse luft på kjøleribba, men blir det nok kjøling om den bare blåser rett på prosessor? Den står ca 2cm fra kjøleribba Lenke til kommentar
simes Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Må nok ha kjøleribbe gitt.. Edit: JimL: seriøst? Jøss.. Endret 25. april 2004 av zimen Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Tror ikke det hadde gått så bra... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Når Intel 486 DX trengte kjøleribbe, tviler jeg på det sterkeste at en P3 650 kan kjøres uten. Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det beste er om du kjøper en tube termisk lim som det heter. Spørs litt på hvor du bor hen i landet om hvor enkelt det kan være å skaffe. Her er to eksempler. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAATA5G http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASASTA7G Den ene er to-komponentslim, mens det andre er vanlig lim. Tipper begge vil funke helt utmerket. Prøv å finn noe slikt hos en lokal PC-dealer. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Har en kamerat som kjører en Athlon 800Mhz med kun original ribbe, så.. Man vet vel aldri! Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Noen som veit om det går an å bruke en gammel Intel 650mhz uten kjøleribbe? Det er ikke det han spør om da....... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Har en kamerat som kjører en Athlon 800Mhz med kun original ribbe, så.. Man vet vel aldri! Uten vifte og uten ribbe er to helt forskjellige ting. Noen prosessorer kan kjøres uten vifte, men ingen kan kjøres uten ribbe. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Har en kamerat som kjører en Athlon 800Mhz med kun original ribbe, så.. Man vet vel aldri! Uten vifte og uten ribbe er to helt forskjellige ting. Noen prosessorer kan kjøres uten vifte, men ingen kan kjøres uten ribbe. Jeg antar nok at de eldste prossesorene kan kjøres uten ribbe, på vår el gammle P100 mhz, var det kun en Bitteliten ribbe, og jeg har 2 maskiner som ble kjøpt på lopedmarket for en tid tilbake, dette er 50 og 66mhz cyrix prossesorer, og kjøleribben der er så liten, at den nesten ikke kan kalles kjøleribbe, skal vedde det hadde gått helt smertefritt uten, vifte. men når vi snakker om 650mhz, så er jo det noe helt annet, tror nok heller ikke at denne kan kjøres uten kjøleribbe særlig lenge, men det kan sikkert klare seg med kun kjøleribbe uten vifte. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Selv en liten ribbe har mange ganger arealet til prosessoren. Det blir tilsvarende varmere på det lille arealet, så det kan bli ganske varmt. Hvis man tar av ribba har jo også arealet på prosesoren mye å si. For å si det sånn: Min 11 watts sparepære blir varmere enn at jeg klarer å holde på den. En 5 watts prosessor med en tiendel av arealet.... Tror dette kan lukte svidd, men de som har en prosessor til overs kan jo prøve. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hadde en 486dx2, 50mhz. Den var uten noen form for kjøleribbe eller vifte. Tror det ikke det fungerer så bra fra pentium 60 mhz og oppover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå