Gå til innhold

Hvor blir det av det nye designet til OK.no?

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg hørte for en god stund tilbake at dere (i ok.no= holdt på å jobbet med et nytt design etter den designkonkuransen dere hadde. Hvor er det blitt av det?

Det designet overklokking.no bruker nå begynner å bli litt ute av mote for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er igjen av overklokking.no er langt flinkere (flere lysår faktisk) til å snakke stort om ting som skal skje enn å få noe stort til å skje. Jeg har gitt opp siden for lenge siden, og så lenge yummy er daglig leder blir det visst bare fjas, men han tar aldri hintet når vi konfronterer ham med det. Han tjener visst pengene sine til sitt levebrød fra overklokking.no uansett pga forumaktivitet som brukerne selv står for. Og eieren av hw.no nettverket har visst ikke kontroll, for da burde det skjedd noe for lenge siden. Sånn er det dessverre med den saken. Jeg anbefaler ocshoot.no. Lite forumaktivitet i forhold pga overklokking.no kaprer alle brukerne gjennom hw.no som utstillingsvindu. Men det skjer ihvertfall ting der jevnlig, og kvaliteten på det er langt bedre. Imponerende for en sånn liten site. Men jaja, du gjør som du vil, du følger vel resten av hønseflokken og skaper aktivitet selv inne på overklokking.no-forumet. Bare synd at det gjør at det aldri stilles krav til resultater pga det.

Ellers får du ha god helg.

Lenke til kommentar

Vi hadde en designkonkurranse, det er riktig, men vi fikk enkelt og greit ikke inn gode nok forslag. Den siste måneden har vi i samarbeid med en fersk webutvikler satt sammen et design som dessverre ikke ble bra nok. Derfor har vi sendt jobben videre til Sverre Sjøthun (han med Mahogany Magic og elektromigrasjon, ja) i Hipercom (som bl.a. har designet amobil.no) som uten tvil vil gjøre en bedre jobb. Vi har allerede fått et par gode utkast.

Lenke til kommentar
Problemet er igjen av overklokking.no er langt flinkere (flere lysår faktisk) til å snakke stort om ting som skal skje enn å få noe stort til å skje. Jeg har gitt opp siden for lenge siden, og så lenge yummy er daglig leder blir det visst bare fjas, men han tar aldri hintet når vi konfronterer ham med det. Han tjener visst pengene sine til sitt levebrød fra overklokking.no uansett pga forumaktivitet som brukerne selv står for. Og eieren av hw.no nettverket har visst ikke kontroll, for da burde det skjedd noe for lenge siden. Sånn er det dessverre med den saken. Jeg anbefaler ocshoot.no. Lite forumaktivitet i forhold pga overklokking.no kaprer alle brukerne gjennom hw.no som utstillingsvindu. Men det skjer ihvertfall ting der jevnlig, og kvaliteten på det er langt bedre. Imponerende for en sånn liten site. Men jaja, du gjør som du vil, du følger vel resten av hønseflokken og skaper aktivitet selv inne på overklokking.no-forumet. Bare synd at det gjør at det aldri stilles krav til resultater pga det.

Ellers får du ha god helg.

Store ord du kommer med der. Så vidt jeg har forstått drives OK.no stort sett ved hjelp av dugnadsarbeid, noe jeg ikke finner noen grunn til å tvile på i og med at jeg ikke kan se noen virkelige inntektskilde bortsett fra noen beskjedne reklamebannere på hovedsiden. Jeg tror problemet ligger mer i OK-teamets åpenhet mot publikum. Det er klart at folk blir utålmodige når det for eksempel annonseres at en ny webdesign kommer "snart" og det ikke skjer noe på flere måneder. De fleste andre websider som jeg har ett aldri så lite innsyn i ledelsen til, holder det hemmelig veldig lenge mens de jobber med det før de annonserer at de skal komme med et nytt design på siden. Personlig har jeg ingen ting imot at de er så åpne med planene for siden, men jeg tror de kunne unngått mye negativ kritikk om de hadde vært litt mer tilbakeholdne med informasjon om langtidsplaner.

Når det er sagt er jeg forsåvidt enig i at det er litt langt mellom nytt lesestoff på overklokking.no, for jeg går alltid via siden deres når jeg skal på forumet. Men nå søker de etter en nyhetsredaktør, så kanskje det vil gjøre at vi får litt mer å lese på innimellom.

mvh.. AutoExec ;)

Lenke til kommentar

Insomniac: Haha. Ja, det er selvfølgelig HW.no sin skyld at det er lite aktivitet på OcShoot sitt forum. Jadda...

Joda, det hadde nok vært mer aktivitet på Diskutér om dette forumet ikke hadde eksistert eller vært mindre populært, men vil du at hele floden av "Hvor mye kan jeg overklokke?"-poster skal flyttes over til Diskutér?

Det er ikke så få brukere der som du tror. Ta en titt på Brukere online. Så ser du på brukere online på dette forumet, og husk at det gjelder hele nettverket, OK er slett ikke den mest aktive delen. På OcShoot/Diskutér pleier det alltid å være mange brukere, men av en eller annen grunn poster de veldig lite. Det er vel endel folk som ikke er norske som besøker siden, det har nok noe med det å gjøre.

Men nok om OcShoot. Jeg skjønner ikke helt hva innlegget ditt hadde med emnet å gjøre.

Og ja, det er på tide med nytt design, men jeg bryr meg egentlig ikke.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

Har forsøkt å forklare saken for Insomniac før - det er ikke bare jeg som arbeider i Overklokking.no, og når medarbeiderne ikke har vært spesielt aktive er det faktisk veldig vanskelig å gjøre noe med det. Jeg holdt på å brenne ut rett etter at jeg overtok ansvaret, og har lært av det. Ergo tar jeg ikke på meg for mange tester - det krever møysommelig arbeid å drifte Overklokking.no, arbeid som ikke vises utad.

Heldigvis har vi fått fatt i 2 karer som viser særdeles lovende takter. Og vi vil hele tiden være på jakt etter flere. Så om noen føler kallet, er vi INTERESSERT!

Designet kommer på plass i løpet av overskuelig framtid, nå som Hipercom er engasjert.

Lenke til kommentar
La oss ikke trekke in Ocshoot.no her, okay?

Enig, men for min del begynner jeg å bli så grundig lei av alt våset fra visse OcShoot-brukere at jeg er nødt til å svare på det hver gang jeg ser det.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

Bedre å ignorere dem. Det er dessverre enkelte brukere av Diskuter.no som elsker å angripe HW-nettverket og våre brukere. La de stakkars krypene være i fred, og fokuser heller på folk som forholder seg upartiske. Det er en del av dem på Diskuter.no, og de har jeg stor respekt for.

Så sier vi stopp i akkurat DEN debatten.

Lenke til kommentar

Det finnes jo alltid noen som er sjalu, bitter, rent generelt idiot, storforlangende og udugelig, har vært morro å å dett de som klager mest gjøre noen overklokkings forsøk.. Det hadde endt med nada.

Om denne lederen for ok.no har dette som et levebrød så hvorfor ikke?. Alle testen er jo greie de, det har tilogmed vært flere gode tester her i det siste. Bare les Abit DigiDice og Arctic Silver Céramique testene, gode tester som tar litt tid å få gjennomført.

Jeg tror ikke enkelte brukere skjønner hva som blir gjort under disse testene, som i den testen med siste goopen: Tatt fra testen håper det går greit!

Vi brukte vår kjølertestbenk, Innovatek KT-3, til testingen. Kjøleren som ble brukt er en Vantec VA4-C7040.

Vi kjørte testbenken med konstant belastning på 80 watt i tre dager før testene ble utført. Testingen foregår slik at kjøleren blir belastet med 40W i 30 minutter. Så øker belastningen til 50watt i 30 minutter - slik fortsetter det til vi når 80 watt. Deretter kjøres kjøleren uten belastning i 5 minutter for å kjøles ned. Det siste trinnet i testprosessen er at viften kjøres på 7 volt. Vi starter med 40 watt i 30 minutter før belastningen økes til 80 watt, nå også i 30 minutter.

Samtlige temperaturer, spenninger og viftens omdreiningstall loggføres en gang hvert minutt.

Alle testene ble utført to ganger. Mellom hver test ble utstyret rengjort og ny pasta påført. Dette for å verifisere resultatene

Dette tar som sagt tid, og når en test tar ca 3 dager så ikke forvent nye poster hver bidige dag.

Det har jo også vært en del veldig gode bruker tester her som er laget av noen som har veldig god peiling og er godt lese stoff.

Når noen har problemer poster de i forumet og får som regel hjelp. Det er jo mye av grunnen til at det er et forum så vi data interiserte kan treffes og utveksle meninger og diskuter.

Så jeg utfordrer de som klager høyest til å bidra med noe konstruktivt og lager gode bruker tester på nivået som snekker`n og oivind_dahle og likesinnede ligger på, først da synes jeg skriker ungene kan begynne å forlange noe :devil:

Lenke til kommentar
Har forsøkt å forklare saken for Insomniac før - det er ikke bare jeg som arbeider i Overklokking.no, og når medarbeiderne ikke har vært spesielt aktive er det faktisk veldig vanskelig å gjøre noe med det. Jeg holdt på å brenne ut rett etter at jeg overtok ansvaret, og har lært av det. Ergo tar jeg ikke på meg for mange tester - det krever møysommelig arbeid å drifte Overklokking.no, arbeid som ikke vises utad.

Heldigvis har vi fått fatt i 2 karer som viser særdeles lovende takter. Og vi vil hele tiden være på jakt etter flere. Så om noen føler kallet, er vi INTERESSERT!

Designet kommer på plass i løpet av overskuelig framtid, nå som Hipercom er engasjert.

Bare å gi opp mannen -> rettelse gutten er jo ikke frisk.... Han kommer aldri til å kunne gjøre noe slikt og har sansynlig vis ikke så my selvtilit da han holder på slik.

Synes faktisk synd på slike personer, men ser jo et lite lyspunkt i at slike personer kan behandles da :D

Lenke til kommentar

Dette ble dratt litt langt, men...

Designet bør byttes ut ja...

Amobil.no har virkelig et fint design og jeg er sikker på at han som har laget det kan få til noe virkelig stilig til ok.no

Jeg bare håper for all del at det ikke blir noen popups.....

Da blir det mye frustrasjon på forumet...

Lenke til kommentar

Jeg bare håper for all del at det ikke blir noen popups.....

Da blir det mye frustrasjon på forumet...

Du vet at man kan slå av popups i omtrent alle browsere?

Uansett, blir moro med nytt design. Det som er der nå har jo vært der i årevis :p

Edit: Fatal error.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Dersom jeg blir tilbudt en tilstrekkelig stor sum peeng, legger jeg inn popups. Merk dog at "tilstrekkelig stor" i denne sammenheng ikke måles med 6 siffer eller færre... ;)

Det har jeg sagt før, og det står jeg fortsatt for.

Den eneste form for popups dere kan komme til å oppleve hos oss, er dersom vi ønsker å kjøre en brukerundersøkelse. Og det er jo en nyttig ting, da slike undersøkelser er med på å forme framtiden til Overklokking.no. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...