Gå til innhold

Overpriset bruktmarked

Anbefalte innlegg

Se på denne annonsen. Er det flere enn meg som reagerer på den prisen? Til 3000 kroner får man nesten et 9800XT, som er vesentlig raskere enn FX 5800.

Jeg kopierer inn annonsen i tilfelle vedkommende skulle finne på å slette den:

Engeeneering Sample av "the dustbuster", har utrolig rask ram(klokket ok til 1.6GHz). Orginal kjøling er påmontert. Kortet kjører nå med gainward bios, men skal fungere med bioser fra alle levrandører(MSI og Terratec testet ok i tilleg til gainward).

Et must for ekstremklokkere eller samlere.

Dette blir snart qxl-aktig, hvor man tar tett oppunder nypris for brukte harddisker. :thumbdown: Kanskje det er på tide å moderere bruktmarkedet, evt. at noen setter seg ned og lager en slags "bruktprisguide"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare en elendig pris, men han skryter på kortet egenskaper det neppe har. "har utrolig rask ram(klokket ok til 1.6GHz)".

Yea! Den tror vi på! :roll: Orginal hastighet på minnet er 300MHz (dvs. 600MHz datarate per pin). Dvs. at selv om han mener datarate så påstår han å ha klokket minnet opp med 166% til 2,66x orginal hastighet. Yea!

Håper han mottar massevis av sinte tilbakemeldinger på mail om forsøk på bedrageri. Jeg tviler i hvertfall sterkt på at han får noen seriøse kjøpere.

Lenke til kommentar

Jaja, la nå folk prøve. De aller fleste som er innom her veit litt mer enn menigmann om hva man skal se etter, så om selgere legger inn for høye summer blir det deres hodepine. Selvfølgelig ønsker man uansett å få mest igjen for det man tidligere har lagt ut. Virker som om det er en del her som skriker opp så lenge delene koster mer 10% av nyverdi nesten uansett hva det gjelder... La de nå styre selv!

Om grunnen til at man klager på forumet er for å presse prisen ned fordi man ønsker å kjøpe delen i annonsen sjøl så ta det heller opp med selger. Er ikke umulig at en del av selgerne legger inn litt prutemargin. Er sikkert ikke så hyggelig for selger å bli driti ut her heller.

Husk også at svindel er det heller ikke før man blir direkte lurt og en selger prøver seg flere ganger med direkte lureri. Da er det mer relevant å ta det opp...

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar

Ok, det var jeg som har lagt inn det 5800U kortet.

Jeg forstod at det var endel som missforstod hva jeg selger her, derfor har jeg nå lagt til litt på teksten.

Samtidig er jeg skuffa over det lave tekniske kunnskapene til folk her, men det kan hende at folk flest automatisk tenker 5800U=dårlig ytelse=kan ikke ha så mange mhz.

5800U sitt minne kjører på 600mhz(2x300) mhz, det er riktig...i 2D. I 3D kjører den på 1000mhz(2x500), og jeg har som det står i annonsen overklokka minnet 60%(1.6GHz - 2x800).

Hvis du leser navnet står det også ES der, for de som ikke vet det betyr det 'engeneering sample'. Dette er ikke det samme kortet du fikk kjøpe i butikkene for en stund tilbake.

Jeg kommer til å la den annonsen stå, jeg håper og finne en person som har tid og resurser til å leke med mere eksotiske kjølemetoder for å oppnå bedre resultater enn det jeg har mulighet til.

Jeg kan ikke svare for andre, men mitt tilfelle er det en helt seriøs pris som reflekterer det jeg synes det kortet skal koste.

EDIT: Simen1 jeg har mottatt flere hate-mail en bare din, en del har vært så ille at spamfiltert i Outlook automatisk fjerna de :p Men det har også kommet seriøse henvendelser.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Jaja, la nå folk prøve. De aller fleste som er innom her veit litt mer enn menigmann om hva man skal se etter, så om selgere legger inn for høye summer blir det deres hodepine. Selvfølgelig ønsker man uansett å få mest igjen for det man tidligere har lagt ut. Virker som om det er en del her som skriker opp så lenge delene koster mer 10% av nyverdi nesten uansett hva det gjelder... La de nå styre selv!

Om grunnen til at man klager på forumet er for å presse prisen ned fordi man ønsker å kjøpe delen i annonsen sjøl så ta det heller opp med selger. Er ikke umulig at en del av selgerne legger inn litt prutemargin. Er sikkert ikke så hyggelig for selger å bli driti ut her heller.

Husk også at svindel er det heller ikke før man blir direkte lurt og en selger prøver seg flere ganger med direkte lureri. Da er det mer relevant å ta det opp...

Er faktisk uenig der.

Problemet med folk som legger ut ting på bruktmarkedet til absurde priser er at de seriøse tilbudene drukner i all "spammen". Jeg skjønner godt at folk vil ha så mye som mulig for det de selger, men å legge ut annonser i tilfelle en godtroende person skal bite på er for meg det samme som å spamme i forumet.

Alt for mange som legger ut ting til salgs der med priser som ikke har fotfeste i den virkelige verden. Det trekker ned hele seriøsiteten på bruktmarkedet

Lenke til kommentar
Ok, det var jeg som har lagt inn det 5800U kortet.

Jeg forstod at det var endel som missforstod hva jeg selger her, derfor har jeg nå lagt til litt på teksten.

Samtidig er jeg skuffa over det lave tekniske kunnskapene til folk her, men det kan hende at folk flest automatisk tenker 5800U=dårlig ytelse=kan ikke ha så mange mhz.

5800U sitt minne kjører på 600mhz(2x300) mhz, det er riktig...i 2D. I 3D kjører den på 1000mhz(2x500), og jeg har som det står i annonsen overklokka minnet 60%(1.6GHz - 2x800).

Hvis du leser navnet står det også ES der, for de som ikke vet det betyr det 'engeneering sample'. Dette er ikke det samme kortet du fikk kjøpe i butikkene for en stund tilbake.

Jeg kommer til å la den annonsen stå, jeg håper og finne en person som har tid og resurser til å leke med mere eksotiske kjølemetoder for å oppnå bedre resultater enn det jeg har mulighet til.

Jeg kan ikke svare for andre, men mitt tilfelle er det en helt seriøs pris som reflekterer det jeg synes det kortet skal koste.

EDIT: Simen1 jeg har mottatt flere hate-mail en bare din, en del har vært så ille at spamfiltert i Outlook automatisk fjerna de :p Men det har også kommet seriøse henvendelser.

hmmm, kanske jeg burde endre den delen av innlegget mitt som sier "De aller fleste som er innom her veit litt mer enn menigmann om hva man skal se etter" :p

Lenke til kommentar
Er faktisk uenig der.

Problemet med folk som legger ut ting på bruktmarkedet til absurde priser er at de seriøse tilbudene drukner i all "spammen". Jeg skjønner godt at folk vil ha så mye som mulig for det de selger, men å legge ut annonser i tilfelle en godtroende person skal bite på er for meg det samme som å spamme i forumet.

Alt for mange som legger ut ting til salgs der med priser som ikke har fotfeste i den virkelige verden. Det trekker ned hele seriøsiteten på bruktmarkedet

Husk også at et bruktmarked aldri kan bli helt seriøst så lenge private, ikke-profesjonelle selgere har tilgang. Derfor vil man oppleve slike ting. Jeg ser godt hva du mener, men den "virkelige verden" inneholder også at folk prøver å selge for mest mulig. Godt mulig du har et langt mer profesjonelt forhold til salg, enten brukt eller nytt, men det gjelder ikke alle samt at jeg mener det nå er lov å prøve seg.

Å sende hat-mail direkte til folk slik som Civilix har opplevd synes jeg er ufattelig mye mindre profesjonelt og direkte forkastelig. Send heller en mail til selger hvor man sier "Jeg synes 3000,- er for mye. Hva med 2000,-?". Er man ikke interessert, la vær. Ved åpenlyse svindelforsøk, varsle administrator.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å fatte at folk kan synke så dypt at de kan påstå sånt. Heldigvis ser det ut til at de ikke får solgt det. Men er sikkert folk som biter på sånn "reklamering" dessverre. Fy Fy til alle som prøver å selge overpriset!!! :angry::angry:

Lenke til kommentar
Det er fortsatt et ræva kort uansett hvor mye du klokker det, har ikke ville hatt det selv om jeg fikk kastet det etter meg.

altså det er som det står i annonsen, det kjører fortsatt mange spill rimelig glatt, sjekk bare på erfaringer på kortet her på forumet, har og en kompis som har et slik, og xp2000+ cpu og 512mb minne, kjører far cry glatt på high på innstillinger, så så aller værst er det ikke, men er verdt å foretrekke i en nr.2 pc :)

Lenke til kommentar
Det er fortsatt et ræva kort uansett hvor mye du klokker det, har ikke ville hatt det selv om jeg fikk kastet det etter meg.

altså det er som det står i annonsen, det kjører fortsatt mange spill rimelig glatt, sjekk bare på erfaringer på kortet her på forumet, har og en kompis som har et slik, og xp2000+ cpu og 512mb minne, kjører far cry glatt på high på innstillinger, så så aller værst er det ikke, men er verdt å foretrekke i en nr.2 pc :)

Og da må jeg bruke hørselværn?

Dessuten så er nvidia sin løsning på aa på disse kortene elendig, for å ikke snakke om den elendige shader ytelsen. Det eneste kortet fungerer til er 3dmark og man kan ikke si at det er en fair score.

5800 kortene har for mange problemer, det er rett og slett bortkastet tid å bruke energi og penger på å prøve å få bedre ytelse med disse kortene.

Nei, min mening blir og er at dette kortet er helt ræva.

Lenke til kommentar

La inn dette spørsmålet på siden akkurat nå:

"Hvorfor oppgir du her at dette skjermkortet har en nypris på 5000? Dette er direkte feil. Selv ikke ATI Radeon 9800XT, som er det raskeste skjermkortet på markedet i dag koster så mye nytt. Og ATI Radeon 9800XT har en ytelse som vil få dette kortet til å blekne totalt. Jeg har faktisk hatt et skjermkort basert på GF4 Ti4600, og jeg betalte den gang 2795,- for det. Det var et kort fra Gainward, som gikk for å lage de beste GF4 Ti4600-baserte kortene. Selv Golden Sample-versjonen til Gainward GF4 Ti4600 (høyere klokket enn orgiginalspec'en + ekstremt fyldig bundle) kostet bare 3500 i butikk DA GF4 VAR MARKEDSLEDER. Kort basert på GF4 Ti4600 har ALDRI kostet 5000,- i butikk. Denne auksjonen er DIREKTE SVINDEL!"

Syntes dette var så stygt at jeg følte jeg måtte gjøre andre kjøpere bevisst på dette.

Lenke til kommentar

og du får ikke kjøpe kortet heller, vertfall ikke av meg, uansett hvor mye du betaler. Så da er vi enige... ;)

så vil jeg dra fram en av favoritt-grafene mine; http://www.tomshardware.com/graphic/200312...-charts-12.html

(ikke verdens beste kilde akkurat, men jeg liker framdeles grafen :roll: )

Hørselsvern er ikke inkludert, men hvem kjøper en "dustbuster" uten og tenke på støyen.

Ytelsen til 5800U er rimelig bra iforhold til hva flesteparten i dette forumet vil ha det til, men som jeg og sier i annonsen; hvis du bare skal ha et kort til spill kjøp et 5900 eller 9800pro med garanti.

Lenke til kommentar

Eh.... Jeg har XP2500 @ 200x10,5 og R9700 og kjører ikke Far Cry "glatt" på high (1280x960). Din oppfatning av glatt må være ganske liberal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...