fleur Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Maskina mi vil ikke starte opp. Den kommer kun til det første skjermbildet hvor det står et eller annet om hovedkortet og biosen. Den klarer ikke å laste opp minnet og gå videre. Hvis jeg drar ut alle kortene i maskina og putter de inn igjen så kommer den inn i bios hvor jeg får en feilmelding om at CPU speed settings er feil og at den setter speeden ned. Nå står den på 100mhz på CPU frequency. Hvis jeg setter biosen til default settings og restarter, og er heldig, så kommer jeg inn i windows. Men jeg kan ikke drive og ta ut alle kortene hver gang jeg skal starte opp. Kan også nevne at jeg har en AMD t-bird prosessor fra 2000. Den blir noe sinnsykt varm. Har vært oppe i 80 grader. Ligger vel på ca. 65-70 grader vanligvis. Har den mest effektive vifta og kjølepasta på men det hjelper ikke. Noen som har noen gode forslag på problemet mitt? Lenke til kommentar
runeah Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har ingen god forklaring på ditt prob, men: 1. skaff en bedre vifte til cpu 2. ta ut cmos batteriet (reset bios) 3. har du satt en støkk i hk med statisk elektrisitet? (har du rota i chassi før dette prob starta?) 4. Har en liten digresjon om a du har klokka cpu ubevisst.... 5. lykke til ! Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Dette kan være hva som helst. Mitt råd er at du får noen som kan litt om hvordan ting og tang virker til å se på problemet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Tipper at HDD er full av trojaner/backdoors/malware/virus/osv. Virus på bootsektor ? Tror problemet ligger der, ikke uvanlig at når CPU har 100% load hele tiden så øker tempen......... Endret 26. april 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå