Gå til innhold

enda et Amd64 oppsett

Anbefalte innlegg

hva synes dere om dette oppsettet.

den skal brukes til spilling og div internett ting.

AMD Athlon 64 3000+ Tray

AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board

Gigabyte K8N nForce3 150

12192 Kingston 1024MB 400MHz DDR PC3200

Non-ECC CL 3, kit med 2 stk. 512MB

NEC DVD-brenner ND-2500 bulk, intern 8X DVD+R/+RW og DVD-R/-RW Sort

Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

Seagate 120GB IDE ATA/100 7200 RPM

Barracuda 7200.7 Plus 8MB cache

Thermaltake Smartfan2 80mm kabinetvifte

manuell og automatisk hastighetskontroll 95,00

Thermaltake TR2 M6 (cpu vifte)

AMD Athlon64/Opteron

totalt: 9255 kr fra netshop

hva synes dere? har ikke råd til å gå noe opp i pris.

er det noe mere jeg trenger da? følger det med strømleding med kabinettet?

Endret av magnus1987
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet mangler støtte for Firewire, men er jo ellers meget rimelig og er basert på et brikbart brikkesett.

Det virker noe tregt med CL3 minne, men kanskje dette kan justeres uten problemer på disse, men husk at TwinMOS har rimelige CL2.5 minnebrikker på NetShop.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Meget bra oppsett, men kjøp S-ATA. Hvis hk'et ikke støtter det, så er det jo teit av Gigabyte å produsere et nForce3-hk uten støtte for S-ATA...

Hovedkortet mangler støtte for Firewire, men er jo ellers meget rimelig og er basert på et brikbart brikkesett.

Det virker noe tregt med CL3 minne, men kanskje dette kan justeres uten problemer på disse, men husk at TwinMOS har rimelige CL2.5 minnebrikker på NetShop.

Og husk at man får bluescreen, oppheng og diverse problemer med TwinMos-RAM til Socket754. nForce3 har vel litt bedre støtte for billigRAM enn de foregående hk-ene til s754, men har hørt om folk med nForce3 150 som får bluescreen titt og ofte. :no:

Edit: Leif

Endret av Purify
Lenke til kommentar

hmm. pga pris så nlir det enten de kingston cl3 rambrikkene eller twinmos cl 2,5.

mener dere at twinmos brikkene er bedre?

så nå at de har fått inn disse ram brikkene: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2536

er to av disse å anbefale?

angående s-ata så må jeg vel endel opp i pris for å få et nforce3 kort som støtter det.

trenger ikke mer en 1 hardisk så s-ata er ikke så viktig med tanke på ledninger.

Endret av magnus1987
Lenke til kommentar
Og husk at man får bluescreen, oppheng og diverse problemer med TwinMos-RAM til Socket754. nForce3 har vel litt bedre støtte for billigRAM enn de foregående hk-ene til s754, men har hørt om folk med nForce3 150 som får bluescreen titt og ofte. :no:

Jeg er ikke helt oppdatert alle disse problemene - men som jeg skriver i en annen tråd trodde jeg virkelig dette kun gjalt VIAs brikkesett.

*sukk* Er dette derfor Intel leder an i enterprise-markedet? *sukk*

Lenke til kommentar

satte sammen noe lignende fra psdata og da ble det 300 spenn dyrere.

fant ikke noen gail ram som var billigere. (sikker på at du har tatt med mva?)

kommer nok til å handle fra netshop fordi jeg kjører ofte forbi der så da slipper jeg farkt.

sitat snekker'n: Bruker selv gigabyte K8NNXP nForce 3 kort , det sluker alt av ram , disse kortene sliter ikke med de problemene som k8t kortene har.

Jeg kjøpte mitt på netshop.no.

Du kan bruke begge typer disker uten problemer, selv har jeg både sata og ata disker på min. ( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=234232&hl=)

Endret av magnus1987
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...