Hongtang Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hei. Har lest masse tester av EOS 300 D og kommet frem til at dette er et kamera jeg onsker. Har fra tidliger noen ars erfaring med Canon Ixsus V, men det har helt klart sine begrensinger. Er for tiden pa ferie pa Grand Canaria, og vil i denne sammenhengen benytte anledningen til a handle. Etter en rundtur pa det lokale stedet fikk jeg inn tre forskjellige priser. Dette uten a prute. Forste stedet skulle han ha 950€, det neste 750€ og pa det tredje stedet 400€. Kan trygt si at jeg er ganske skeptisk nar jeg kan fa et EOS 300 D til 400€. Men samtidig er det veldig billig. Et Canon EOS 10 D skulle han ha 1100€ for. Butikken er heller ikke anbefalt av Guidene til a handle i, selv om de ikke kan fortelle noe konkret som er i negativ retning. Den butikken der jeg kan fà kameraet til 750€ anbefaler guidene meg a handle. Har ogsa vert i Viasat-butikkene som er anbefalt, men der er prisen 1150€ for 300D. Sa der er det uaktuelt a handle. Sporsmalet mitt er hva skal jeg se etter nar jeg apner kamerapakken i butikken. Hvilken deler skal den inneholde? Antall ledninger, softvare osv. Hvordan kan jeg se om det er en piratkopi om det finnes av dette kamera eller linsen. Har ogsa sett pa Sony PC 330 videokamera. Det koster ca. 1000€. Vurderer a kjope det i samme slengen. Haper det er noen som kan gi meg et greit svar. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hvis det er kit skal esken inneholde: Kameraet EF-S 18-55 linse Bærereim (med Canon EOS Digital) Lader CB-5L (med ledning) Batteri BP-511 (Canon) USB-kabel Videokabel CD med drivere + CD med Photoshop Elements 2 (med lisensnummer). Serienumrene til både kamera og linse skal være på klistremerke på esken. De mere lugubre butikkene på kanariøyene er flinke til å lage lokketilbud, der de enten 'ikke har på lager' det kameraet det reklameres for, men du kan få kjøpe et eldre til høyere pris, eller så er prisen kun for kameraet, og du må betale ekstra for å få med batteri, kabler osv. Og hvis man tar med varer for mere enn 6000 kroner fra utlandet skal det betales avgifter på dem når man importerer. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Se opp for piratkopier. Vi har hatt kunder i vår butikk, som stolt viser frem sitt "Canomatic" kamera og skal ha film og batteri til det. problemet er bare at det ikke er plass til hverken film eller batteri. Det er rett og slett ingenting i det hele tatt inne i kameraet. De teiteste kundene skjønner ikke at de er blitt lurt, og blir sinte på oss fordi vi ikke klarer å oppdrive batteri og film til det. Hehe. Da er det egentlig litt morsomt. Men for de som skjønner at de er blitt lurt, er det litt synd da. Lenke til kommentar
Oddvard Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hei Jeg var på Tenerife i påsken og kjøpte Canon 300D og betalte for dette 1100 Euro sammen med ekstra batteri og ei minnebrikke på 256 MB. Men når jeg gikk rundt og spurte om prisen på kamera så fikk jeg mange priser fra 300 til 1150 euro. Men det som da var tilfelle for de billigste var at de hadde ikke greie på hva 300D er for et kamera og derfor tippet en pris basert på andre Canon digitale kompakt kamera. Dersom jeg da spurte om å få se kamera så hadde de det ikke men de kunne skaffe det til dagen etterpå. Det jeg da fant ut var at priser under ca 900 euro kunne en ikke stole på, det var som regel et helt annet kamera enn 300D. Lenke til kommentar
PaalR Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Sånn som prisene har blitt her i Norge så er jeg ikke sikker på hvor 'lønnsomt' det er å kjøpe på Kanariøyene lengre. Foto&Video tar f.eks. 8.950,- for 300D body og 9.899,- med 18-55mm. Nomatica har det til 8.307,- men kjenner ikke til dette selskapet som vel er nytt her i Norge. Har god kritikk i syd-europa. Apropo fotoshoppene på kanariøyene så er de for det meste drevet på basis av å lure mest mulig ut av turistene. De kommer jo ikke uka etterpå for å klage! De eneste seriøse, etter både egen og flere kameraters erfaring, er Visanta. De gir deg også 7 dagers full bytterett og pengene tilbake. Hørte jeg klapp klapp på hjertet I USA er et av de største og mest aksepterte B&H i NY. http://www.bhphotovideo.com men så var det dette med frakt og moms da. Kan faktisk betale hele ferien og mer til hvis du reiser bort der selv. Endret 28. april 2004 av PaalR Lenke til kommentar
Hongtang Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Hei og takk for alle svarene. Mine erfaringer stemmer til na med de til Oddvard. De som selger billig kan ikke skaffe kamera men vil gjerne selge meg et annet som er like godt. Han "seriose" som kunne selge til 750€, det var en USA modell uten linse og oppladbart batteri. For "Europa-pakken" skal han ha 950€. Dvs i underkant av 8000.- Nok. Europapakken inneholder det samme som vi far i Norge. Han har bestilt inn kamera og far det pa fredag. Da kan jeg kjope det om jeg onsker. Hvilke minnekort bor jeg kjope til kamera? Storrelse og type ? Er orginallinsen 18-55 grei nok til a begynne med for en amator? Takk for svarene sa langt. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg tror jeg ville kjøpt det hjemme istedet. 8000 kr er jo ikke noe "fantastisk" tilbud selv om det er noe billigere enn i Norge.. Lenke til kommentar
Kaptein Splætt Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 PS. husk at verdensgarantien ikke gjelder kjøp på Gran Canaria! Kan fort få problemer hvis uhellet er ute. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Canon har ikke verdensgaranti, men verdensdelsgaranti, om jeg ikke tar helt feil... Lenke til kommentar
slie Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg ville latt være. Prisforskjellen til norge er for minimal. tilleggsutstyr kan du spare mye på, tripods, linser blitser. Betaler du ikke mva for kameraet risikerer du å miste det i tollen på gardermoen, betaler du det så blir det dyrere enn i Norge. jeg ville også vært i tvil om å kjøpe linse uten å få testet det, men gammeldagse analoge kameraer og linser kan du spare mye på. Jeg ville kjøpt med 18-55 linsa i norge. Jeg ville kanskje kjøpt en bag av han som driver den butikken, støøter du han, og sparer litt selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå