Gå til innhold

USB 2.0 Problem

DaCooL

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppgave av min far å redigere og fikse en film om min bror til konfirmasjonen hans. I den anledning har pappa skaffet meg en ekstern 8x USB 2.0 DVD brenner. (Iomega DualDVD 8x USB 2.0 External Device)

Hovedkortet mitt (MSI KT4 Ultra) har USB 2.0 uttak bakpå.

Problemet mitt nå, er at uansett hva slags USB 2.0 enhet jeg kobler på dataen min, får jeg denne meldingen:

HI-SPEED USB Device Plugged into non-HI-SPEED USB hub.

Jeg har sjekket hjemmesida til hovedkortet for eventuelle driveroppdateringer e.l. Her fant jeg en slags USB 2.0 patch for Windows XP Professional SP1, og denne installerte jeg og under hardware står det nå at jeg har en USB 2.0 device. Uansett om jeg kobler på en USB 2.0 enhet nå, kommer samme feilen, at det er en hi-speed usb device som er kobla til en non-hi-speed usb hub.

Når jeg klikker for å se statusen på USB 2.0 devicen står det at alle portene er unused.

Kan noen hjelpe meg med dette problemet? Jeg begynner å bli litt desperat siden det bare er 2 uker igjen til konfirmasjonen :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom du får opp den meldingen, så tror jeg nok ikke at hovedkortet ditt støtter USB2.0 :no:

Har du ikke mulighet for å benytte deg av brenneren hos en kamerat eller noe..?? I allefall til konfirmansjonen er over...??

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar
Du er sikker på at pcen har sp1?

Hvis ikke innstaler denne.

Ta også en titt inne på biosen og se om det er noe som er disablet.

Har omtrent det samme problemet som trådstarter og har xp. Si at jeg ikke har tilgang på SP1, hva kan gjøres for å få usb2.0 til å virke?

Lenke til kommentar
Her fant jeg en slags USB 2.0 patch for Windows XP Professional SP1, og denne installerte jeg og under hardware står det nå at jeg har en USB 2.0 device. Uansett om jeg kobler på en USB 2.0 enhet nå, kommer samme feilen, at det er en hi-speed usb device som er kobla til en non-hi-speed usb hub.

Når jeg klikker for å se statusen på USB 2.0 devicen står det at alle portene er unused.

Kan noen hjelpe meg med dette problemet? Jeg begynner å bli litt desperat siden det bare er 2 uker igjen til konfirmasjonen :S

Hvis du har installert patchen, helst SP1. Så må du gå gå inn på kontrollpanel, system, maskinvare, enhetsbehandling, velg oppdater driver under USB (de har vanlibvis et gult utropstegn). Velg finn driver automatisk, vips så er problemet ditt løst, alle gule utropstegn skal forsvinne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Hvis du har installert patchen, helst SP1. Så må du gå gå inn på kontrollpanel, system, maskinvare, enhetsbehandling, velg oppdater driver under USB (de har vanlibvis et gult utropstegn). Velg finn driver automatisk, vips så er problemet ditt løst, alle gule utropstegn skal forsvinne.

Jeg hadde samme problemet, og det var akkurat det som manglet. Nå funker USB 2.

Tusen takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å ta update på de forskjellige driverne til USB enhetene får jeg denne meldinga:

http://home.no.net/nff2k3/desktop.JPG

Jeg har installert SP1 + alle oppdateringer som er kommet med Windows Update.

Jeg har installert en patch som skal fikse dette problemet, og jeg har også installert USB 2.0 drivere, men jeg får enda den kjedelige erroren om at USB2.0 device er kobla til en USB 1.1 hub.

http://home.no.net/nff2k3/feil.JPG

Noen som har noen flere tips til meg? Har prøvd lenge å få dette til å virke.

Daniel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...