=Daniel= Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hei! Jeg har problemer med at pc'n restarter helt av seg selv til en hver tid...typisk mens jeg spiller! GRRR! Lurer på om det er hoverkortet å gjøre, leste en plass at en kis hadde problemer med noe sont, men jeg hakke peiling. Kansje det har med at pc'n blir for varm men vet heller ikke om dette har noe med virus å gjøre? Så jeg spørr like gjerne her... Min hardware: Asus A7N8X Deluxe Sapphire Radeon 9800 Pro AMD Athlon XP2800 (Socket A) og...Corsair DDR-DIMM 512MB Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg tipper at kjøleløsningen din er for spinkel. Hva slags kjøling er det på CPU`en? Har du brukt kjølepasta? Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Du har vel ikke noe som du får målt temp. på cpu'en din? Kan være til hjelp her Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hvilken PSU har du? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Skjer det i alle spill eller bare noen? Litt mer spec's på rammen er du snill! Er maskinen overklokket? Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Jo'a....har noe kjølig da: Thermalright CPU-kjøler Papst vifte og kjølepasta.... (Ram: Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC320 32Meg x 8, CAS 2-2-2-6-T1, 400MHz) Men hva for noe program skal jeg bruke for å finne temp. på cpu'en? Jeg spiller ikke så mange forskjellige spill, så det er BF 1942, og BF Vietnam og Counter-Strike....men nå i sta restarta den uten at jeg spilte... Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Synes det høres veldig ut som et minne-problem. Har hatt det selv og da oppførte pc'en seg slik. Hvis du har en annen ram-brikke så prøv med den. Ellers så kan du jo sjekke den nåværende ram-brikken for feil med memtest86. Lenke til kommentar
mav0 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Men hva for noe program skal jeg bruke for å finne temp. på cpu'en? Kunne jo prøve Aida32? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Men hva for noe program skal jeg bruke for å finne temp. på cpu'en? Du kan jo prøve Speedfan eller Motherboard Monitor Gå inn på system properties -> Advanced -> startup and recovery settings, og slå av automatisk restart ved system feil Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Hvor finner jeg disse programene? ja sry...glemte å "refresh" sia før jeg posta... Endret 25. april 2004 av =Daniel= Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 oi! det kom advarsel om at CPU Dioden kommer opp i 192 Cellsius...kan dette være noe? Det kommer stadig vekk... Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 oi! det kom advarsel om at CPU Dioden kommer opp i 192 Cellsius...kan dette være noe? Det kommer stadig vekk... Hehe, hørtes rimelig varmt ut. At den er 192celsius tviler jeg på. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Tviler jeg på, så prøv speedfan. Motherboard har så mye instillinger som kan forandres. Husker jeg fikk temmelig høy temp når jeg satt noe feil der. Men for at pc-en skal restarte pga temp, så må vel dette være satt på i bios instillinger? Endret 25. april 2004 av zeltex Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Kan være XP ( det var det du kjørte? ) som er bugga og da.. og derfor restarter.. i XP er det jo rs istedet for BSOD Endret 25. april 2004 av dimdal Lenke til kommentar
AshNebus Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hadde nettopp et sånt problem, + at maskinen låste seg ved omstart/slå av. Hadde installert nyeste nForce2 drivere (har et NF-7v2 kort) Når jeg avinstallerte de igjen og brukte de som fulgte med på cd'n funker alt tilsynelatene bra igjen.. Lenke til kommentar
t0mse Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hvis du kan, bytt Grafikkort tilbake til ett annet og se da. Hvis det funker er det nok Hovedkortet ditt, har ett A7V8X selv og det var visst et problem mellom det HKet og Radeon 9800pro. Jeg fikk beskjed av asus å flashe til siste bios, men har ikke rota meg til det ennå tror det skal funke egentlig, siden alt tyder på at det er Hovedkortet som er skyld i mine reboots. Prøv iallfall å flash, vil tro det ordner seg da . Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 har helt det samme problemet og har hatt det lenge... fikk ikke noe hjelp her for 3mnd siden... cpuen min holder rundt 50C når det skjer, og det skjer ikke bare i spill. med en psu på 250W så trudde jeg det var den som var for svak, men en kraftigere hjalp ikke. Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Jo, tror det skyltes en ny graffik kort driver...har skiftet til den gamle driveren nå og det har foreløpig ikke vert en eneste rebot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå