Gå til innhold

Minolta DiMAGE Z2 og "pinkish hue"?

Anbefalte innlegg

Er fristet av Minolta DiMAGE Z2, men det er vanskelig å få tak i tester på nettet.

Har lest testen på Stevies digicam, og den var jo absolutt positiv.

Men så kom jeg over en brukertest, som mente det var et klart rosa skjær i bildene - spesielt de som ble tatt utendørs. En annen brukerkommentar nevnte "purple fringing" (norsk?), og slike ting vil en jo ikke ha for mye av.

Noen som etterhvert har erfaring med dette relativt ferske kameraet? Hva med problemene som nevnes ovenfor?

Og hvordan er mulighetene for manuell kontroll av innstillinger?

(og burde jeg bare gå for et Powershot A80?) ;)

/Øivind/

Endret av oivindi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan

Jeg har hatt Z2 i to uker nå. Det er overhodet ikke antydning til rosa eller andre fargeskjær i bildene. Tvert imot, bildene er særdeles fargerealistiske og kameraet ellers er topp.

Nå sammenligner jeg kameraet med Nikon 3100 som jeg hadde før, og kvaliteten er mye bedre så langt.

Jeg har bare godord å si om kameraet, bortsett fra at det muligens er litt klumpete. Men, det er vanskelig å få mindra kameraer med like god blitz, like rask autofokus og tilsvarende kvalitet på linsen.

Slutter meg forøvrig til de andre som skriver i disse spaltene som sier at det er ikke utstyret det kommer an på. Men, hvis du skal ha en sterk optisk zoom, god autofokus, høy kvalitet på video, særdeles god blitz og rask oppstart, bør du vurdere Z2.

Kjenner ikke Canon A80, men det har også fått mye posititiv omtale.

Tom

Lenke til kommentar
Haha, har dessverre ingen svar på topicen, men måtte le av "pinkish hue" assosiasjonen til Seinfeld episoden...

Har kamera "rosy glow" også? :D

...ordvalget var ikke helt tilfeldig, nei. :yes:

"Who cares about eyebrows? Is she sweet? I like sweet. But not too

sweet, you could throw up from that."

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...