Gå til innhold

Ram problemer med A64

Anbefalte innlegg

topic sier alt.

Skal ha hk , RAM og CPU, og trenger å vite hva som passer best til en A64 3400+

åpen for flere alternativer

på forhånd takk!

Edit: skriveleif

Edit2: endret tittel

Endret av runeah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har ENE og alene med HK CPU og RAM så jeg ser ikke noen grunn til å flytte den fra forumet som faktisk er OM CPU HK og RAM..

Grunnen til at jeg spør er : Det er mange klager på ram problemer med forskjellige brikker med A 64... dette har !ingenting! med NY PC å gjøre...

edit: tittel er endret .. vennligst flytt tilbake......

Endret av runeah
Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt et nForce3 basert kort. nForce3 150 om du har hastverk eller vente på nForce3 250 eller nForce3 250GB. Ram burde du kanskje velge Corsair XMS 3200LL eller annet low-latency-minne.

Helt enig :yes:

Selv om det funker med TwinMos-RAM til nForce3-brikkesettet, ville jeg anbefale deg å holde deg unna billigram generelt. Velg enten Corsair, OCZ eller Kingston!

Lenke til kommentar

når dere sier kingston håper jeg virkelig ikke dere mener hyper x.. DYRT! :mad:

fant et som ikke var "hyperx" kosta nesten 1000 kr mindre: Kingston - Minne - 512 MB x 2 - DIMM 184-pin - DDR - 400 MHz / PC3200

funker dette?

Endret av runeah
Lenke til kommentar

fant et som ikke var "hyperx" kosta nesten 1000 kr mindre: Kingston - Minne - 512 MB x 2 - DIMM 184-pin - DDR - 400 MHz / PC3200

funker dette?

hyperx er ikke så dyrt. Kingston HyperX PC3200 CL2 koster 1500,- sammenlignet med TwinMos PC3200 CL2,5 som koster 950,- så er ikke det så dyrt. (priser fra netshop.no)

den rammen du fant, var det cl3?

Lenke til kommentar

funker dette?

Angående HyperX, så får du det du betaler for, minst! KnallRAM.

Men hvis du skal ha litt billigere RAM enn det beste til Kingston, så anbefaler jeg OCZ EL Platinium Edition/Gold Edition. Meget god RAM som ikke er altfor dyr. Jeg bruker selv Platinium Edition og er meget fornøyd! :thumbs:

Lenke til kommentar

funker dette?

Angående HyperX, så får du det du betaler for, minst! KnallRAM.

Men hvis du skal ha litt billigere RAM enn det beste til Kingston, så anbefaler jeg OCZ EL Platinium Edition/Gold Edition. Meget god RAM som ikke er altfor dyr. Jeg bruker selv Platinium Edition og er meget fornøyd! :thumbs:

såg inne på prisguiden. Der låg Kingston HyperX 512mb PC3200 til 1116 hos mpx.no OCZ PC3200 Enhanced Latency Platinum 512 MB til 1395,-

Altså Kingston er billigst.

Lenke til kommentar
https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=48426

det var de jeg tenkte på, men når jeg så nærmere er jeg litt usikker poå om de faktisk støtter a64 kort???

ikke kjøp de, de er value serien til kingston, nestn alle merkene har en value serie, og det er billigutgaven av merket som ikke er noe særlig bra!

Kjøp Corsair XMS PC3200 Pro eller ikke pro, da får du virkelig kvalitet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...