Gå til innhold

Det piper fra min CPU når den jobber!!!!


ratrune

Anbefalte innlegg

Det kan vel ikke være så enkelt som at du har en mikrofon tilkoblet i maskina di? At den er satt så følsom at den reagerer på hd'n når den jobber?

 

Ganske mange elektroniske komponenter kan gi fra seg en høyfrekvent pipelyd dersom en bitteliten sak er løs.. Feks. Tv apparater.. Hvem har vel ikke irritert seg over et høngammalt tv med pipelyd.. En kamerat har slik lyd i nettverkskortet sitt :smile:

 

Han kan ikke høre slike høyfrekvente lyder så han legger ikke merke til det, men JEG derimot blir gal av slikt...

 

Har forresten en slik lyd i min fars pc.. Den har LCD skjerm, tror det kan komme derfra, men har ikke gidde å spore den opp. Slike lyder er vanskelig å høre hvor kommer fra..

 

Jeg ville tatt ut en og en del i pc'n inkludert skjerm, tastatur og mus helt til pipelyden forsvant..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt samme problemet (tror jeg).

 

Jeg hadde en AMD T-bird 1 GHz og 230W strømforsyning. Hos meg forandret maskina lyd når CPU jobbet. Måtte kjøpe ny PSU for å få det vekk.

 

Det kan hende at en dråpe olje på viftene vil hjelpe litt, men hvis det ikke er direkte "piping" er nok ny PSU eneste utvei.

 

"pipingen" kan selvsagt også komme fra PSU pga. overbelastningen. Det vil si at den er altfor liten.

 

Du kan sjekke dette hvis du har hardwaremonitor hvor spenningen vises, eller i BIOS. Hvis spenningen ligger litt under riktig verdi, vil det som oftest si at PSU er for liten.

 

Sveinl.

 

_________________

Chieftec Scorpio bigtower 340W

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024

60GB Western Digital, 56x Acer

24x Plextor, Logitech cordless optical

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-10 16:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...