Gå til innhold

Spørsmål om Adresse linjen

Anbefalte innlegg

La oss si jeg har en web adresse som er lik dette (http://www.111.no) ... Og all trafikk blir automatisk videresendt til (http://www.222.no) med et http skript.

Er det da mulig og få det til og se ut som om (på adresse linjen) at brukerne fortsatt er på www.111.no når de faktisk er på www.222.no ?

Saken er at jeg vil at sidene videresendes til en annen server uten at brukeren kan se at de er sendt til ett annet domene, Så når brukeren tror de er på www.111.no så er de faktisk på www.222.no.

Mener og ha sett dette før men jeg finner ikke tilbake dit og har heller ikke funnet noe info om dette noe sted.

Åpen for ALLE forslag.

På forhånd takk for hjelpen

PS: får ikke svart på eventuelle spørsmål før sent i kveld da jeg skal på jobb snart

CDR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Scenario:

Jeg sender en e-post til en haug med nettbank kunder og ber de bekrefte brukernavn og passord. I e-posten legger jeg ved en link til www.111.no men med teksten www.222.no

Når de kommer inn på www.222.no har jeg et script som kjører og retter adresselinjen til www.111.no Alle bekrefter brukernavn og passord, og vips har jeg tilgang til en masse kontoer.

Jeg svarte ikke på spørsmålet ditt, men ga deg noe å tenke på. dette var med vilje

Lenke til kommentar

Det du med andre ord sier er at det er mulig og benytte seg av et skript til og forandre adresse linjen ....eller ?

I så tillfelle er det noen som har en adresse eller lignende til sider med slike skript

cdr

Endret av cdr_no
Lenke til kommentar

Det enden sa var at dette kunne være en måte å få brukernavn og passord av medlemmer på en side - ulovlig.

Hørte om en som hadde lagd en eller annen side som gjaldt Counter-Strike. Alt man måtte gjøre var noe sånt som å skrive inn serial-keyen sin, og vips, man fikk et eller annet (elns.)

Ellers, for å svare på spørsmålet ditt, kan du vel f.eks legge en frame rundt hele sida di. Da vil den første URL-en stå i adresselinja gjennom hele surfe-sesjonen.

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar

Er klar over at jeg kan bruke frames, men dette tror jeg ikke blir noe særlig bra da båndbredden på www.111.no er helt ræva i forhold til www.222.no ... det er derfor jeg vil at siden FYSISK er www.222.no men at det ser ut til at det er www.111.no

cdr

må dra nå ... men keep it coming

alle tips mottas med takk

PS: Dette skal selvfølgelig ikke brukes som eksemplet over eller lignende, det er pga dårlig båndbredde jeg er ute etter dette + at www.222.no vil brukes på 2 forskjellige maskiner med dynamisk dns om hværandre fra forskjellige lokasjoner.

CDR

Endret av cdr_no
Lenke til kommentar
Er klar over at jeg kan bruke frames, men dette tror jeg ikke blir noe særlig bra da båndbredden på www.111.no er helt ræva i forhold til www.222.no ... det er derfor jeg vil at siden FYSISK er www.222.no men at det ser ut til at det er www.111.no

Bruker du en frame vil www.111.no bare sende beskjed om at "her er det en frame. Innholdet får du laste ned fra www.222.no" til nettleseren. Båndbredden på www.111.no vil altså ikke påvirke innholdet fra www.222.no i noen særlig grad. Den eneste måten den vil påvirke på et at det vil ta lenger tid å laste selve framesetsiden, men her, den er på noen få bytes bare...

Ikke det at jeg er for bruk av frames, eller denne løsningen i det hele tatt, da det semnatisk sett er høl i hue

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg er for bruk av frames, eller denne løsningen i det hele tatt, da det semnatisk sett er høl i hue

Greit nok at det kansje ikke er den mest elegante måten og gjøre det på ...

Men spørsmålet er om det lar seg gjøre ? og eventuelt hvordan ?

Beveger meg ut på tynn is nå, men tror du kan gjøre noe med htaccess-fila sånn at URL-en står der... Aner ikke hvordan, though

Noen som har greie på .htaccess her ?

DNS?

Ja ... Dynamisk dns ... veldig populært, (look it up some day)

veldig greit om du vil ha ett gratis domenenavn også fint når du "har med deg" web serveren overalt til daglig.

Uansett, takk for hurtige svar ... og keep them coming

CDR

Endret av cdr_no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...