bensinkanna Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Mangler plutselig ca 9% av diskplassen på begge hden (se profil for specs). Det står "used space: 134gb" men når jeg merker alle filene på disken får jeg det bare til å bli 121gb Satt i en ny vifte i psu og en på toppen av shuttelen min i går. Starta pcen og alt funka som det skulle (også hdene). Men etter noen restart oppdaga jeg dette med forsvunne disk plass. Noen forrslag? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Kan du "se" alle filene? Dvs. er hidden files, system files, osv noe som er synlig for deg? Hvis ikke kan du slå det på i Options i Explorer (ikke Internet Explorer ) Endret 25. april 2004 av joebush Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Mangler plutselig ca 9% av diskplassen på begge hden (se profil for specs). Det står "used space: 134gb" men når jeg merker alle filene på disken får jeg det bare til å bli 121gb Satt i en ny vifte i psu og en på toppen av shuttelen min i går. Starta pcen og alt funka som det skulle (også hdene). Men etter noen restart oppdaga jeg dette med forsvunne disk plass. Noen forrslag? Hihi... Dette er helt normalt du min lille venn.. Selv er min C: partisjon nesten full. 4.47 er brukt ,men når jeg merker det får jeg bare 2.26gig fram? Hvorfor? Svaret er Pagefil. Dette er dog ikke det eneste grunnen ,men jeg kan berolige deg og si at det er helt vanlig. Lenke til kommentar
Hurra Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 På min maskin var mye diskplass forsvunnet men det viste seg at "system volume information" hadde est ut til over 20 gig. Hva diskplassen har med vifta på psu er vel høyst uklart. En annen ting (off-topic) var at jeg trodde maskinen var virusfri, men etter mistanker sjekket jeg ovennevnte mappe som er unntatt fra virusjekk i f.eks Norton og Pcillin i standardinnstillingene, og den var proppfullt av virus! Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Kan du "se" alle filene? Dvs. er hidden files, system files, osv noe som er synlig for deg? Hvis ikke kan du slå det på i Options i Explorer (ikke Internet Explorer ) Hidden files og system files er bare på 1.2gb tilsammen. Er det noen måte å vise den egentlige plassen da CFD? Og hvorfor skjer dette akkurat nå? Jeg har da gjort noe "galt"... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 En ting jeg kan legge til er det at du kan gå inn i drive management og se om all plassen er i bruk. Er den det så mangler du ingenting =) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har du systemgjenoppretting på så stjeler den noen GB den og.. TaZ Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 hei bensinkanna har du noen bilder av din shuttle? tenkte jeg skulle lage et hull på toppen av kab. jeg også Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 hei bensinkanna har du noen bilder av din shuttle? tenkte jeg skulle lage et hull på toppen av kab. jeg også Litt offtopic. Men her er den Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) pent ! skal bruke en sånn --> http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBFG3D80BL eller så blir jeg å feste den bakom. eller tar samme viftegrill som du har på toppen Endret 25. april 2004 av Tom80 Lenke til kommentar
snole Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Ellers er jo Norton Protected Bin en fin GB-tyv.... Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 i shuttlen så er jo det soundstorm intergrert lydkort, men har et audigy 2 kort liggende. men er ikke sikker på om det blir så mye forskjell... spill,musikk osv eller om jeg bare skal ta å selge den. noen som veit om det er mye forskjell på : soundstorm og audigy2 ? Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Ellers er jo Norton Protected Bin en fin GB-tyv.... Tviler på det er noe sånt... skjedde plutselig, etter en restart var denne diskplassen bort... og så på begge diskene også da. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 På min maskin var mye diskplass forsvunnet men det viste seg at "system volume information" hadde est ut til over 20 gig. Hva diskplassen har med vifta på psu er vel høyst uklart. En annen ting (off-topic) var at jeg trodde maskinen var virusfri, men etter mistanker sjekket jeg ovennevnte mappe som er unntatt fra virusjekk i f.eks Norton og Pcillin i standardinnstillingene, og den var proppfullt av virus! Tenkte at de nye viftene tok det siste av hva psuen klarte. Slik at hdene begynte å monge seg. Hvordan finner jeg ut av "system volume information" og "drive management"? Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Drive managment: Der kan du se om all plass på harddiskene er allokert. Høyreklikk på My computer i startmenyen. Velg "manage". Da får du frem en boks som heter Computer manangment. Gå under storage og inn på disk managment. Systemgjennoppretting: Høyreklikk på My computer i startmenyen. Velg properties. Da får du opp en boks. Der er det en fane som heter system recovery. Den har jeg slått av på alle disker. Sjekket litt opp på mine disker. Har 3 stk. Den første på 80 GB er i 3 partisjoner. Der stemte innholdet overens hvis jeg merket av alle filer og så på egenskapene vs egenskapene på disken/partisjonen. På de to andre, som er 160 GB, stemte den ene helt overens, mens den andre "manglet" 4-5 GB. Den som stemte 100% er ganske ny, og har flyttet store filer rett over på den for lagring. Så den er svært lite fragmentert. Den som manglet noen GB, er eldre, og er sannsynligvis forferdelig fragmentert. Det er godt mulig dette som skjedde deg ikke skjedde plutselig, men over tid. Og at det som kan hjelpe deg er den defrag. Håper dette kan hjelpe deg litt. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Yea! det var Systemgjennoppretting som stjal all plassen! tusen takk til til alle, spesielt taz som kom med forslaget og snole som forklarte det litt nærmere Lenke til kommentar
snole Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Bare vær obs på at du nå mangler en feature i OS'et ditt. Skulle noe gå galt, så kan du ikke gå tilbake til et eldre oppsett. Personlig har jeg aldri hatt bruk for den funksjonen. Bruker Norton Ghost til slikt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Les denne tråden . ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå