Gå til innhold

1557p


Kaare

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg testet 3 spill. BF.vietnam, Far Cry, Og colin Mcrae04.

Alle fryser, bildet bare stopper opp og jeg må skru av pc'n. det tar ca 10min før det fryser.

Noen som har vært borti noe lignende? Noen som har noen "test" programmer, for å sjekke ram, cpu-varme o.l som kanskje kan hjelpe meg.

Jeg bruker driverne som var med på cd'n jeg fikk, finnes det noen oppdaterte drivere til skjermkortet f.eks? Veit ikke hvor jeg skal finne slike ting.

ATI.com viste meg til denne siden, men tundra står selfølgelig ikke der: ati

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har lest 1557 tråden, og en annen tråd angående 1557 som fryser så ser du at dette skjedde med meg. Det begynte med at den hang seg i spill, og at jeg var nødt å skru av manuelt. Siden ville den kun starte hver tyvende gang jeg forsøkte ca, og hang seg etterhvert sporadisk også når jeg ikke spilte. Viste seg å være defekt minne, og jeg fikk nytt av PSdata etter at de hadde kjørt en mengde tester.

 

Tror det var et par som var like uheldige som meg, mulig psdata har fått en forsending med defekte minnekort rett og slett. Men det kan jo såklart være noe annet også. Var ei som hadde en harddisk som måtte byttes ut om jeg ikke husker feil, men det var vel muligens grunnet virus?

 

Jeg mistenker minnet iallfall... om problemene dine ligner mine. For det er såklart originale spill? Hvis ikke kan man visst ikke garantere at maskinen ikke henger...

Lenke til kommentar

The driver for the display device was unsable to complete a drawing operation.

Please check whit the device manufacturer for a driver update

 

 

The display driver for ATI MOBILITY RADEON 9600 Series seem to be responsible for teh system instability.

 

Finn den der etter en krash. Noen som veit hvor man finner drivere?

Lenke til kommentar

Kaare, har du funnet ut av det?

 

Du er dessverre ikke den eneste. Jeg har hatt min tundra 1557 i 4 uker nå og har akkuratt samme problem. Når jeg starter et spill som krever en del system ressurser, så henger PC'en seg etter ca 10 minutter. Prøvde å kjøre memtest86, men pc'en hang seg under testen også gitt. Jeg mistenker også et defekt minne eller overoppheting.

 

Jeg ringte PS Data i dag og de anbefalte å oppdatere skjermkort driverne (jeg har også ATI 9600), men det hjalp absolutt ingen ting. Det blir nok flere telefoner til PS ja. :no:

 

Drivere finner du her (velg vga driver).

 

Kan noen med Tundra 1557 og ATI 9600 bekrefte at de kan bruke PC'en uten problemer i heftige 3D spill?

 

Mvh,

Arnt

Endret av arnthelge
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg fikk det samme problemet. Akkurat som om minnet ble "brukt opp" under spilling, og etter første forsøk med spilling, så ville den ingenting, og hang seg hele tiden uansett om den bare sto på og ikke engang var i bruk.

 

De har nok rett og slett vært uheldige med en leveranse av minnekort...

 

De fant jo ikke noe feil på noen av de "vanlige" testene når jeg sendte den inn heller, så det tok en god stund før de fant feilen. Jeg byttet jo harddisk også, av eget ønske pga testen i barbara, så jeg kan ikke si helt sikkert at det ikke var harddisken heller da... men jeg regner med de fant en feil med minnekortet siden det var det de byttet...

 

Nå fungerer tundra 1557p med radeon 9600 helt topp. Spiller FarCry foreksempel, fungerer på høyeste, men hakker ikke i det hele tatt på medium. Ellers spiller jeg Battlefield og Warcraft, alle på høy oppløsning og slikt... virker kjempebra! Og det var Warcraft som gjorde at maskinen hang seg første gangen... men nå virker det såklart uten problemer. Så det var ikke et software-problem.

 

Driverene som følger med på cd'n fra psdata virker også helt fint.

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar

min har heller aldri hengt seg etter reparasjon, selv om den står på i et døgn, eller spilles med i timevis...

 

måtte ikke betale noe nei, sendte den med norgespakke, og da dekket de frakt. hadde det hastet veldig er det mulig de hadde sendt den i express tilbake, men siden jeg skulle på ekskursjon og de ikke rakk det før det, så lot jeg de ha den litt ekstra. så jeg var vel uten i nesten to uker ja, tilsammen. skulle egentlig tatt en uke, men siden de ikke fant noen feil i standardtestingene, så holdt de på en stund til. kan jo være erfaringen med min gjør at det går fortere for andre. og det gikk på garantien ja, maskinen var jo bare en uke gammel. tok dessuten litt ekstra tid siden jeg ba dem speile harddisken over på den nye harddisken jeg ønsket meg.

 

la med kvitteringen for porto inni esken, og fikk en utbetalingslapp i posten som jeg kunne gå og få tilbake portoen på en liten stund etter.

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar
Gikk dette på garantil eller måtte bu betale noe ekstra? Hvor lenge hadde du PC'en inne hos PS Data? Grøsser med tanken å måtte sende den tilbake og vente i flere uker. Lurer heller på om jeg bare skal bestille ny RAM og håpe på det beste.

 

Arnt

neida, tar ikke så lang tid, når jeg sendte min inn inn til psdata for minne skifte, så tok det nøyaktig ni dager fra jeg leverte den på postkontoret til jeg hentet den igjen på samme sted, så det tok ikke sa lang tid :)

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...