Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk kobler seg av og på

Anbefalte innlegg

Har satt opp et hjemmenettverk hjemme (doh..!), hvor pc'ene er koblet samme mot en 8 inngangs Belkin F5D5130-8 switch. Alle pc-ene fungerer smertefritt med dette opsettet, med unntak av en. Denne har et 3Com 3C905C nettverkskort, og når jeg plugger i kabelen her, hopper nettverket inn og ut hele tiden, dvs mer eller mindre hvert sekund. Vet at jeg ikke har kabelfeil, og kortet har funket på et 10 mbit/s nettverk før. Har også oppdatert drivere og reinstallert kortet, og nå begynner jeg å gå tom for ideer... :hmm:

Noen som har noen gode forslag? Kjører XP pro, så vet dere det... Setter pris på all hjelp! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet at jeg ikke har kabelfeil, og kortet har funket på et 10 mbit/s nettverk før. Har også oppdatert drivere og reinstallert kortet, og nå begynner jeg å gå tom for ideer... :hmm:

Prøvd og låse det på 10Mb/s halvduplex?

Hvordan vet du at kabelen er 100% i orden?

Lenke til kommentar

Vel, kan ikke være 100% på det med kablingen. Men som sagt har kabelen fungert bra på nettverket med 10 mbit i lang tid. Har kabelen noe å si for hastigheten?

Hvordan låser man kortet på 10 mbit?

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Vel, kan ikke være 100% på det med kablingen. Men som sagt har kabelen fungert bra på nettverket med 10 mbit i lang tid.

10Mb/s stiller langt mindre krav til kablene, den vanligste årsaken til slike problemer med kablingen er at de ikke er koblet korrekt etter skjema, da vil de funke bra på 10 men ikke på 100.

Lenke til kommentar

OK, med "koblet korrekt etter skjema", mener du riktig rekkefølge i rj-45 kontakten? Er vel orange/hvit - orange - grønn/hvit - blå - blå/hvit - grønn - brun/hvit - brun eller noe, stemmer ikke det? Ante ikke at det hadde noe å si...

Lenke til kommentar
OK, med "koblet korrekt etter skjema", mener du riktig rekkefølge i rj-45 kontakten? Er vel orange/hvit - orange - grønn/hvit - blå - blå/hvit - grønn - brun/hvit - brun eller noe, stemmer ikke det? Ante ikke at det hadde noe å si...

http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm

Detter er for plugger.

Bruker du veggbokser må du koble etter produsenten sitt skjema, dette står som regel på printkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...