Gå til innhold

CPU kjøler til P4 2.4GHz

Moltrez

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en Pentium 4 2.4 GHz prosessor. Jeg kjøpte boxed når jeg kjøpte prosessoren, og kjøleren som er med er ikke særlig bra :(

Temperaturer:

@ idle : ca 50 celsius

@ load : ca 60 celsius

Med andre ord, jeg trenger bedre cpu kjøler!:D

Noen som har noen tips ? Alt fra 10-30 dB, GOD kjøling (fra 30-max 45 @ load)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zalman CNPS7000ACU virket veldig bra, men den var ekstremt tung.

Jeg har lyst til å ha muligheten til å ta av cpu kjøleren en gang i blandt, men det har jeg ikke muligheten til her ifølge de som testa den på OcShoot.

QUOTE: "Vær klar over at hvis du demonterer kjøleren vil du aldri kunne montere den sammen igjen korrekt fordi den er maskinert etter at den er presset sammen - med andre ord vil du ødelegge kjøleren."

Noen andre gode tips ?:)

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å ha muligheten til å ta av cpu kjøleren en gang i blandt, men det har jeg ikke muligheten til her ifølge de som testa den på OcShoot.

QUOTE: "Vær klar over at hvis du demonterer kjøleren vil du aldri kunne montere den sammen igjen korrekt fordi den er maskinert etter at den er presset sammen - med andre ord vil du ødelegge kjøleren."

Noen andre gode tips ?:)

Tror du har misforståt ordet demontering :)

Lenke til kommentar

Som eXploid seier, du har nok misforstått litt :)

Du kan ta av kjøleren, men du kan ikke demontere den. Forstår du forskjellen? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en SP94 som jeg kjører med denne viften på en P4 2.8C og er svært godt fornøyd!

På 8 volt(viften kan styres fra HK) går viften med ca 2100 rpm og er så godt som lydløs. Stress tempen min synker da med ca 10 grader i forhold til boxed kjøler. Ved 12 volt og ca 3200 rpm synker tempen med ytterligere 3-4 grader men da med noe viftestøy.

Har også kjørt med denne viften men det ga for mye støy for min smak selv om tempen da sank ytterligere noen grader.

Lenke til kommentar

Har funnet en god metode for å fjerne støv fra den. Bruker en børste som dama druker til sminke seg med. Den er lang/tynn og har veldig bløte hår, eller hva man skal kalle det. Støvet fester seg utrolig godt til den. Men dama ble ikke så glad, da den kostet litt penger. Men nå har hun kjøpt en ny, slik at jeg kan bruke den gamle :D

Men som stigen1 sier. Men filter forran viftene, er det ikke noe stort problem.

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...