Moltrez Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Heisann! Jeg har en Pentium 4 2.4 GHz prosessor. Jeg kjøpte boxed når jeg kjøpte prosessoren, og kjøleren som er med er ikke særlig bra Temperaturer: @ idle : ca 50 celsius @ load : ca 60 celsius Med andre ord, jeg trenger bedre cpu kjøler! Noen som har noen tips ? Alt fra 10-30 dB, GOD kjøling (fra 30-max 45 @ load) Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Zalman CNPS7000ACU er veldig bra. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 vannkjøling Se hvilken kategori han poster under Er enig med Colaboks! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Zalman CNPS7000ACU virket veldig bra, men den var ekstremt tung. Jeg har lyst til å ha muligheten til å ta av cpu kjøleren en gang i blandt, men det har jeg ikke muligheten til her ifølge de som testa den på OcShoot. QUOTE: "Vær klar over at hvis du demonterer kjøleren vil du aldri kunne montere den sammen igjen korrekt fordi den er maskinert etter at den er presset sammen - med andre ord vil du ødelegge kjøleren." Noen andre gode tips ? Lenke til kommentar
brillan Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Zalman CNPS7000ACU virket veldig bra, men den var ekstremt tung.Jeg har lyst til å ha muligheten til å ta av cpu kjøleren en gang i blandt, men det har jeg ikke muligheten til her ifølge de som testa den på OcShoot. QUOTE: "Vær klar over at hvis du demonterer kjøleren vil du aldri kunne montere den sammen igjen korrekt fordi den er maskinert etter at den er presset sammen - med andre ord vil du ødelegge kjøleren." Noen andre gode tips ? Tror du har misforståt ordet demontering Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Zalman CNPS7000ACU virket veldig bra, men den var ekstremt tung.Jeg har lyst til å ha muligheten til å ta av cpu kjøleren en gang i blandt, men det har jeg ikke muligheten til her ifølge de som testa den på OcShoot. Som eXploid seier, du har nok misforstått litt Du kan ta av kjøleren, men du kan ikke demontere den. Forstår du forskjellen? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Hahahaha.. Bra gjort av meg Skjønte det nå, takk takk Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 har anbefalt denne i forumet og gjør det en gang til Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Og om du leser tester av den så ser du at den rett og slett stinker. (I forhold til lyd) http://www.digital-daily.com/cooling/gigab...ler/index03.htm Endret 25. april 2004 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 om man skal klokke må man tåle att det lukter litt. (nytt ordtak) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Gjerne flere forslag Hva bør man se på når man kjøper CPU kjøler ? Detaljer jeg mener Visst dere vet om noen plasser de har testet diverse CPU kjølere så ikke nøl med å svare på innlegget Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har denne: og den virker fint for meg... Ved 1500rpm ligger min 2.8GHz 800FSB på cirka 30 ved idle og like oppunder 60 ved full load i noen timer. Dette er kanskje mye, men viften går opp til 6000rpm og viftesus høres fra 2000rpm... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Var litt i det meste laget på load ja. Jeg har 60 selv nå @ load. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 jeg har lenge siglet etter denne. Den ser feit ut iallefall.. Ulempen er vel at du må ta av hele HK, og alt hva det medfører, for å montere den. Men det er jo bare en engangsjobb. Noen som har testet den ? Lenke til kommentar
Dolphin36 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har en SP94 som jeg kjører med denne viften på en P4 2.8C og er svært godt fornøyd! På 8 volt(viften kan styres fra HK) går viften med ca 2100 rpm og er så godt som lydløs. Stress tempen min synker da med ca 10 grader i forhold til boxed kjøler. Ved 12 volt og ca 3200 rpm synker tempen med ytterligere 3-4 grader men da med noe viftestøy. Har også kjørt med denne viften men det ga for mye støy for min smak selv om tempen da sank ytterligere noen grader. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Zalman CNPS7000ACU er veldig bra. Har hørt mye rart om denne. Den sammler opp støv som en støvsuger og er skikkelig vanskelig og fjerne uten å ødelegges har jeg hørt. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Zalman CNPS7000ACU er veldig bra. Har hørt mye rart om denne. Den sammler opp støv som en støvsuger og er skikkelig vanskelig og fjerne uten å ødelegges har jeg hørt. Jeg har bare gode erfaring, men den samler støv (enkelt å fjerne) Men etter filter på alle viftene i kabinettet kom inn, borte vekk. Kongekjøler Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Har funnet en god metode for å fjerne støv fra den. Bruker en børste som dama druker til sminke seg med. Den er lang/tynn og har veldig bløte hår, eller hva man skal kalle det. Støvet fester seg utrolig godt til den. Men dama ble ikke så glad, da den kostet litt penger. Men nå har hun kjøpt en ny, slik at jeg kan bruke den gamle Men som stigen1 sier. Men filter forran viftene, er det ikke noe stort problem. Endret 26. april 2004 av Cola-boks Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 jeg brukte støvsugeren i hele PCn min for en uke siden... Helt støv-clean nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå