Gå til innhold

Sony DSC-V1 VS Canon S50 eller Ixus 500

Anbefalte innlegg

Noen som har testet disse 3 kameraene?

En tillegsopplysning er at jeg har Canon EOS 300D med diverse linser.

Vil nå ha et nr 2 kamera som jeg kan ta med når jeg ikke har brukt for å dra med 300D.

Fordel med Canon er undervannshuset?

Hva har dere for erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du bruker Cannon i dag er det veldig greit å kjøpe Cannon igjen Sony kameret er sikkert fint, men du vil enklere finne frem i bruken og instillinger, da du kjenner Cannon fra før.

Har selv et Powershot 50 med undervannshus. Er veldig fornøyd med dette.

Følger med på erfaringer på dykkesiden. com om andre dykkere som har fått problemer med lekkasje i dykkerhus. Hittil ser det ikke ut til at dykkerhuset til powershot 50 er spesielt utsatt. Det kan man derimot si om dykkerhuset til Ixus 400/410.

Vurdere selv å kjøper Powershot pro 1. Her kommer Ikelite med undervannshus, men prisen blir jo en helt annen.

Arne M.

Lenke til kommentar

Vil nok anbefale Canon S50 selv også, ettersom Ixus 500 kan bli litt for enkelt om du er vant til manuelle instillinger. Kan være du savner det en gang, og da er det greit å ha muligheten, for selv om det er litt større, så er det ikke så stort at du velger å ikke ta det med deg.

Og som Arne M skriver, så er det greit å velge samme merke som du har fra før. Instillingshjulet på S50 er veldig likt instillingshjulet på 300D for eksempel.

Når det gjelder undervannshus, har vi solgt dette til både S-serien og Ixus-serien, men ikke fått noen klager på disse.

Lenke til kommentar

Hvis dere begge anbefaller meg S50. Hva da med Sony DSC-V1?

Det ble kåret til beste kamera av EISA. Er ikke så langt som S50 men litt tykkere. Har 4x zoom. Bedre objektiv, og enda mere funksjoner.

Har dere testet Sony kamera mot S50 eller lest om noen tester?

Jeg er veldig usikker på hva jeg bør velge.

Har ikke Ixus 500 litt manuelle instilinger når man går inn i menyen?

Lenke til kommentar

Har ikke testet Sony sitt kamera, da vi ikke fører Sony der jeg jobber. Men jeg vet at Canon lager meget bra og skarp optikk, så tror ikke du vil se forskjell på optikken. Vet at Sony reklamerer med Carl Zeiss, men det er kun en "oppskrift" lisensiert fra Carl Zeiss. Det er bra, men husk at også Canon har utallige års erfaring med å lage profesjonell optikk.

Ixus 500 har noen manuelle funksjoner. Du kan stille hvitbalanse, blant annet, men ikke så mye mer. Blender og lukkerfunksjoner må du klare deg uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...