Gå til innhold

Albatron VGA GeForce 6800UV


Robin B

Anbefalte innlegg

Kommer ikke akkurat som noen bombe at kortet koster ca 5 000,-

 

Voodoo2 kostet det i starten, det samme gjorde Voodoo3, GeForce, GF2, GF3 etc

Det gjorde dem så adeles ikke (med untak av GF3). Voodoo3 3000 kostet f.eks i underkant av 2000,- hvis jeg ikke husker feil.

Du husker ikke feil, det kostet rundt 2000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kanskje jeg tar feil med Voodoo3, men det kortet var jo ikke akkurat raskest på markedet heller da. Men poenget er uansett at 5000,- ikke er uvanlig for et nytt skjermkort. Hvis Voodoo5 6000 hadde kommet på markedet, da ville du sett et dyrt skjermkort.

 

Du MÅ jo ikke kjøpe det dyreste skjermkortet, så jeg ser bare ikke problemet. Vent til de detter i pris, det skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Ja, kanskje jeg tar feil med Voodoo3, men det kortet var jo ikke akkurat raskest på markedet heller da.

I en del tilfeller så var den det. Uansett så kostet ikke TNT2Ultra så mye mer.

 

Men poenget er uansett at 5000,- ikke er uvanlig for et nytt skjermkort.

I dag er ikke ~5000,- for et "ultra high end" kort uvanlig nei, men prisene har dessverre ganske gjevnt gått opp med tiden.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Mitt problem med de nye kortene er ikke prisen (kan jo bare vente til den går ned), men at man må ha en kraftig PSU. Det og at kortene tar opp 1 PCI-spor noen ganger. Ikke akkurat SFF-vennlige kort det der.

må ha en kraftig PSU..

 

alt krever jo mere og mere watt iallefall del hardware.

var jo ikke så lenge siden man ikke trengte mere enn 150 watt.

og nå minst 300watt.

før eller siden måtte det jo komme(mere watt)og dette kan jo

være tiden for oppgradering av pcu.

 

 

ps:er jo ikke sikkert ati-kortet krever så mye mindre

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Kjøper kortet uansett pris jeg. Vann og brød resten av året da. Så snart kortet er i butikken ja. Hmmm.

Noen gjør vel det også :)

 

Men seriøst.

 

Har pengene kortet blir å koste, kan gjerne kjøpe det uten å leve på vann og brød resten av året, langt i fra. Men 5500,- for et skjermkort gidder jeg rett og slett ikke å betale. Har tenkt meg dette kortet, men det får i såfall bli når prisen har sunket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...