tore- Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har lenge vurdert å lage en egen kasse til fil-serveren min, slik den ser ut nå er den rimelig trang i forhold til hva den inneholder. Lurer da på hvor jeg kan få kjøpt hk-brett ol. som trengs til å få alt til å sitte. I samme slengen lurer jeg på om det finnes noen hd-brønner med støydemping? De tingene jeg skal fokusere på når jeg skal bygge kassen er demping av vibrasjoner i harddiskene, og stille men effektiv kjøling av harddiskene. Siden jeg bygger serveren med rom til 7-10 disker så må jeg prøve å finne smarte løsninger. Slik at jeg slipper å ha 2 vifter per disk f.eks, heller prøve med noen 120x120 vifter. Men nok offtopic om hvordan jeg skal prøve å gjøre det, hk-brett og hd-brønner, evt. med demping. Where? Tusen takk! Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Man kan få kjøpt HK-brett på microplex under ->kabinetter -> tilbehør eller no slikt... Men hvis du vil så går det alltids an å skaffe et gammelt pc-kabinett og ta brettet og brønnene ut Det er ihvertfall billigere Lenke til kommentar
tore- Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Det er sant, nå som jeg tenker over det har jeg faktisk mange hk-brett fra før av.... Men er fremdeles i stuss dette med hd-brønn i tillegg til at det skal dempes... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 dra til en "søppel"plass, f.eks. bak elkjøp osv, bruker det å være slik gratis innlevering av hvite\brune varer, som det er bare å slenge i en konteiner, det er sikkert bare å forsyne seg av disse kan jeg tro, bare du varsler og spør folka i butikken.. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Jeg tror kanskje jeg har funnet løsningen til hd-problemet. Husker det var en kar (fra overklokking.no?) som trengte flere hd-brønner, men hadde ikke peng. Han tok noe metall"vaier", formet som masse 8-tall under hverandre.... 8 8 8 8 8 8 8 Hvis noen ANER hva jeg snakker om og vet hvor jeg kan få kjøpt slik, please tell me. Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Slike får du kjøpt på en helt vanlig byggmaker eller lignende!! Er ikke noe problem i det hele tatt Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Du kan også få kjøpt det på clasohlson. 1m elr.no tenker og bruke slike selv når jeg skal bygge kabinett. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 "patentbånd" heter det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå