Gå til innhold

Husk dataspill-programmet idag

Anbefalte innlegg

Om dette hadde våre for hardcore gamers(som eg tviler på er),kunna dei intervjua norske top spelara innen warcraft 3 , SC, CS etc..

Og

Laga reportasja på nettkafeer(Cyberzone?), annmeldelsar med godt bilde og god lyd(!) og meir for friskandes studio med Alienware pc'a :p ? dei kunna Snakka med Spel produsentar i Norge, sett litt på oppkommande spel.. Anmeldt gamer utstyr osv...

Og dei kunna spelt PC spel over internettet mot andre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uhm.. give some creds peeps!

Dette programmet er lagd med utrolig strenge rammer.

At de kunnel laget reportasjer er på dette tidspunkt helt uttenkelig.

Faktisk står det så dårlig til at det var knapt man fikk rå til å ha innslaget med are & odin... hehe

hoho :)

Lenke til kommentar

Skal vi prøve å ikke barbere de før de har fått sjegg? Det var tross alt den første utgaven av programmet. Og når det i tillegg var live, så kan et par barnesykdommer godtas. Selve innholdet var dessverre ikke engasjerende nok for en som kan med hånden på hjertet kalle seg selv hc-nerd. Det skulle hett "WB-nerd" eller "nerd light" eller noe sånt. :D

Men om vi ser på dette programmet som versjon 1.01 og sammenligner det med f.eks anarchy online, så er det gode sjangser til forbedring.

Terningkast 4 av 10 (Der 3 av poengene gis for selve programkonseptet :p)

Men sånn er livet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jepp, da var tiden kommet for at bedreviterne med janteloven i hånda skal sparke til døde et to timers direkteprogram som faktisk prøver å handle om spill.

Nerd er helt klart et program med mange ting som kan gjøres bedre, men når man tar i betraktning at programmet er et to timers direktesendt program, med en masse mennesker som aldri har vært på TV før, så ble debuten helt ok. Jeg skulle gjerne sett noen av bedreviterne her på forumet hoppe inn og anmelde et spill i ti minutter direkte på TV mens de i bakhodet vet at uansett hva de sier eller gjør så kommer en blekfet og kvisete fjorten-åring som sitter gjemt bak PC-skjermen sin til å sitte på et forum og syte på at man ikke har innlevelse nok, ikke er hardcore nok, ikke har peil på hva man prater om, klarte å si navnet på spillet feil, e.l.

Og at noen klarer å henge ut nordlendinger i samme åndedrag, er egentlig ganske utrolig.

Å lage et TV-program med 30-minutters Starcraft-kamper er et TV-program som maksimalt 20.000 mennesker i Norge vil være interessert i å se på. Norge er et altfor lite land til å lage et slikt program på en riksdekkende kanal, og de som er interessert i et slikt program anbefales å flytte til Korea der de faktisk har en egen Starcraft-TV kanal. Nerd er, såvidt jeg har forstått, et forsøk på å lage et spillprogram for alle, og dermed må bedreviterne og synserne finne seg i at programlederen spør de spørsmålene som er innlysende for deg, men som søsteren din kanskje lurer på.

Og programmet hadde et uvanlig bra fokus på hva de drev med og innslagene, ihvertfall hvis man sammenlikner med Blender og Svisj, som jo bare er uthaling av tid for å få inn SMS.

Nei, all ære til NRK for at de forsøker å få spillstoff fast på TV. Når deltakerne i programmet blir varmere i trøya og mer komfortable med sine roller, blir det helt sikkert et meget severdig program for folk flest.

Lenke til kommentar
Jepp, da var tiden kommet for at bedreviterne med janteloven i hånda skal sparke til døde et to timers direkteprogram som faktisk prøver å handle om spill.

Nerd er helt klart et program med mange ting som kan gjøres bedre, men når man tar i betraktning at programmet er et to timers direktesendt program, med en masse mennesker som aldri har vært på TV før, så ble debuten helt ok. Jeg skulle gjerne sett noen av bedreviterne her på forumet hoppe inn og anmelde et spill i ti minutter direkte på TV mens de i bakhodet vet at uansett hva de sier eller gjør så kommer en blekfet og kvisete fjorten-åring som sitter gjemt bak PC-skjermen sin til å sitte på et forum og syte på at man ikke har innlevelse nok, ikke er hardcore nok, ikke har peil på hva man prater om, klarte å si navnet på spillet feil, e.l.

Og at noen klarer å henge ut nordlendinger i samme åndedrag, er egentlig ganske utrolig.

Å lage et TV-program med 30-minutters Starcraft-kamper er et TV-program som maksimalt 20.000 mennesker i Norge vil være interessert i å se på. Norge er et altfor lite land til å lage et slikt program på en riksdekkende kanal, og de som er interessert i et slikt program anbefales å flytte til Korea der de faktisk har en egen Starcraft-TV kanal. Nerd er, såvidt jeg har forstått, et forsøk på å lage et spillprogram for alle, og dermed må bedreviterne og synserne finne seg i at programlederen spør de spørsmålene som er innlysende for deg, men som søsteren din kanskje lurer på.

Og programmet hadde et uvanlig bra fokus på hva de drev med og innslagene, ihvertfall hvis man sammenlikner med Blender og Svisj, som jo bare er uthaling av tid for å få inn SMS.

Nei, all ære til NRK for at de forsøker å få spillstoff fast på TV. Når deltakerne i programmet blir varmere i trøya og mer komfortable med sine roller, blir det helt sikkert et meget severdig program for folk flest.

hehe, du fekk meg til å skifte litt meining og sjå programmet i eit anna perspektiv..

Trur det vil forbetre seg med sendingane.

Lenke til kommentar

Uthenging og uthenging fru Blom... sa bare at det var KUN nordlendinger der. Hadde sagt det samme om det hadde vært kun rogalendinger eller sørlendinger osv. (er rogalending selv(og den dialekten passer ikke på tv)). Er blitt så vant til østlendinger på boksen... :p

Ideen bak programmet er bra, men poorly utført. Hadde de hatt noen flinke programledere, som hadde peil og sjarm hadde det vært en annen sang. Det er ikke det at Janteloven trer i kraft, men det må være lov å forvente noe uten at en skal bli stemplet som Fanebæreren til Janteloven.

Hadde det vært et program om fotball hadde man selvfølgelig forventet programledere som kunne formidle dette budskapet på en seervennlig måte...

Anyway... ja det var første sending... og hvem vet kanskje det vil ta seg opp... but then again kanskje ikke..

Men.. regner med at mesteparten av de som har sagt at programmet var rævva alikevell ønsker teamet bak "Nerd" lykke til, men et par tak må nok til...

Lenke til kommentar

Huff ja.. var mye dårlig, og noe bra i detta programmet.

Dårlige ting, ting som må rettes på:

-SLÅ AV MOBILER før sending!

-Når man skal vise SPILL, så viser man spill. IKKE folk som spiller spillet,

eller ødelegger bildet med et mini-bilde av spilleren oppe i hjørnet.

-Nei, 2D-grafikken i det ene rollespillet var ikke pent. Elendig grafikk. Dårlig anmeldelse.

-Bilkjøringa. Hvorfor fulgte vi i 80% av tida han bakerste mannen, som var laangt bak de andre? Mer spennende å følge med på de to som kniva forrerst i løpet? Jepp.

-SLÅ AV ALLE MOBILER!

-Hold kjeft når kule videoer vises. F.eks. MGS3-traileren. Mye kul musikk og stemning, men dette ble ødelagt av en utrolig plagsom butikkeier fra Tromsø. Og igjen, ikke film folka som står å SER PÅ videoen. Det er ikke interessant.

-Introene før hvert innslag var utrolig irriterende. Samme lyd på hver eneste intro, og denne lyden var ca 3 sekunder for kort til animasjonen. (...) Irriterende.

-Konkurransene var ok, men det er jo hyggelig å få vite hva en vinner for hver gang en svarer riktig. (Dvs, finn noe stæsj hver gang man svarer riktig - ikke rett før siste spørsmål)

-Bruk evt. ZOOM-knapper i spill dere skal vise. Pga den elendige chatten så blir bildet enda mindre, og når man da har zooma helt ut i en 2D-verden så er det praktisk talt umulig å se hva som skjer i spillet. (Og still opp Gamma-verdier!)

-Igjen, vis KUN videoer/spilling når dette er hovedpoenget med innslaget. Ikke vis folk som spiller, og ikke bruk 25% av skjermen for å ha et bilde av spilleren i venstre hjørne.

Positive ting:

-Programmet handla om spill

-Utviklingspotensialet er enormt :thumbs:

-Mannevovsen som leda konkurransen og bilkjøringa. Få inn 5 kopier av han!

-E3! :)

Hadde kommet på mer om jeg hadde fått posta på søndagen, men siden Telenor bestemte seg for å nedgradere linja mi fra 1mbit/s til 0 b/s så gikk ikke det.

Lykke til videre! :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Det største problemet dette programmet hadde var nok de dårlige anmelderne og programlederen, det går ikke ann og bare plukke opp tre stykker fra gaten som har spillt noen spill gjennom livet sitt, og spørre dem om de vil være på tv. Dere må skaffe dere folk med en hvis utdanning og som er mer profesjonell. Dette er en av grunnene for at de innslagene på 20sek på tv2 blir mye bedre, han spill-frode karen har utdanning innen journalistikk og vet hvordan han skal ordlegge seg, dette var totalt fraværendre i "nerd". Det ville kanskje blitt bedre om de som skulle anmelde spill planla hva de skulle si før de møtte opp bak skjermen, en ting til, ikke for å være jævlig, men det er ikke alle som passer å være på tv og ingen av dem jeg så på dette programmet verken passet å være på tv eller hadde en tv-personlighet...

Et tips kanskje: Det er sikkert ikke for ingenting at sone2 har valgt å ta opp sine anmeldelser før programmet, det blir mer flyt i det hele, man kan planlegge hva man skal si og vi seere slipper å se på at spillet loader, det blir også en slags pinlig stillhet i studio når loadingen kommer. Jeg kan anbefale dere å ta en titt på gamespot.com sine video omtaler, dere burde gjøre mer som dem, de har både lange og profesjonelle anmeldelser...

Lenke til kommentar
det eneste artige jeg fikk med meg var sims 2 videoen, så artig ut!!!

dette hørte jeg: men viii skal jooo til e3(han sa det på norsk med slapp råner dialekt).

jaaaaaaaa, d skal vi. hhehehehe.

de folka i studio sugde skikkelig! hvem var d som kontrolerte chaten der, folk kunne je si hva som helst.

eks: er det noen som har en battelfield cd-key å gi bort?

tror ikke dette blir noen sukksess... :thumbdown:

ang. chatten

wtf gjorde jeg feil der da ? Er det ulovlig å spørre om noen har en battlefield cdkey å gi bort ?

Jeg tar sterkt avstand fra piratkopiering, men det får være grenser på hvor mye som skal sensureres. Og litt av poenget med chatten er at man skal få si hva man vil.

ang. mobiler og slikt i studio

Vi har desverre ingen som kan brife gjester og anmeldere om f.eks om

å SKRU AV MOBILEN, men Joon Are (fabolous) fikk litt juling av meg etter programmet. ( Håper han kommer seg ut av sykehuset til neste progg, hehe ;)

Og jeg har nå laget en stor og fin plakat der det står "GSM FORBUDT"

Ang. ferskinger i studio

Ingen av de som var i studio hadde vært noe særlig på tv.

Dette var som dere vet ett 2 timers direkteprogram, og det er ikke så lett for personer som ikke har vært på tv før å sette seg i en stol, med 10x1000w lyskastere rettet mot ansiktet, å prate om et spill. Mens man tenker på at man blir sett av ca 20 000 seere.

Ang. gamma på ps2`en

Gammaen var faktisk kjørt på fullt, men spillet er VELDIG mørkt og dystert.

Ang. bare nordlendinger...

Det var forresten ikke bare nordlendinger, Niclas er vel iallefall sånn halvveis søring :p

Ang. vignetter/bumpere inni programmet så er de nøyaktig slik de er laget av personen som lagde grafikken til programmet.

Kan dere lage bedre bumpere ? så send dem inn til [email protected]

(er det mer enn 10mb så send oss en link)

Ang. gammel mann med web browser

OMG.. har dere ikke hørt om/sett spider før ?

Må bare beklage at disse ikke ble introdusert skikkelig, det var meningen

at det skulle komme fram på chatten at dette var høydepunkt fra Spider i

1996. Men chat systemet var en smule for tregt, ser om vi klarer å finne en bedre løsning til neste program.

Ang. å følge de 2 fremste kjørerne i løpet.

Klart jeg er enig, men jeg har desverre ikke skills nok til å editere spillet slik at det får en spectator funksjon.

Når spillet ikke har en spectator funksjon innebygget, så er det heller ikke mulig for oss å få se hvordan andre enn de 2 som vi har videosignalet fra kjører.

Og det er ikke så veldig enkelt å få konvertert det videosignalet som xbox/ps2/pc leverer til et format som kan sendes ut på luften.

Det er utrolig mye teknikk som skal til for å få en slik sending på luften i, og jeg er veldig glad for at teknikken funket någenlunde perfekt.

Vi skal sende minst 10 program og dere har faktisk sjangsen til å påvirke sendingene i stor grad.

Hvis dere vil ha et bedre program så send inn ris/ros/tips/etc til [email protected]

Neste gang skal vi GARANTERT bli bedre :)

Lenke til kommentar

Hei ja.

Klart dere må bli bedre.. Kan ikke bli dårligere. :p:yes:

Bra hvis du tar med deg en del av kritikken i denne tråden, så slipper vi å maile dere tips.. Dette er talerøret vårt. :)

Hvis du i tillegg fikser det slik at man får nyte videoene i fred.. At man slipper å høre folk som prøver å overdøve musikken.. SÅ blir det bra. Bedre. :)

Lenke til kommentar
Hei ja.

Klart dere må bli bedre.. Kan ikke bli dårligere. :p:yes:

Bra hvis du tar med deg en del av kritikken i denne tråden, så slipper vi å maile dere tips.. Dette er talerøret vårt. :)

Hvis du i tillegg fikser det slik at man får nyte videoene i fred.. At man slipper å høre folk som prøver å overdøve musikken.. SÅ blir det bra. Bedre. :)

skal formidle det videre til resten av redaksjonen,

Blax: tester vi pokemon ? :p

btw..bumperne/vignettene er NØYAKTIG slik grafikeren har laget dem...

Lenke til kommentar
btw..bumperne/vignettene er NØYAKTIG slik grafikeren har laget dem...

Greit nok det, men du får be grafikeren lage en litt lengre lydsnutt.. Som passer bedre til lengden/varigheten til grafikken. Og kanskje forskjellige lydsnutter til de forskjellige plakatene, ikke den samme hele tida?

(Blir veeldig kjedelig når man hører den samme korte, plagsomme lyden 30 ganger på et par timer)

:thumbs:

Lenke til kommentar
Hehe du skjønner ikke. Spider er blitt et kultprogram. Det aller første dataprogrammet på norsk TV. Erik er en helt. Men programmet er fra 1996.

Han testa til og med en Amiga 4000 en gang. Og den kræsja  :roll:

EN EN TO GLASSØYE!

Nå viser de bidrag fra demokompoen på TG'04 også..ikke så værst.

Synes personlig ikke at Spider var mye å skryte av. Største problemet var alt det hvite pulveret enn viss programleder dyttet langt opp i nesa før sending.

Endret av Heales
Lenke til kommentar
Jeg Nerd er helt klart et program med mange ting som kan gjøres bedre, men når man tar i betraktning at programmet er et to timers direktesendt program, med en masse mennesker som aldri har vært på TV før, så ble debuten helt ok. Jeg skulle gjerne sett noen av bedreviterne her på forumet hoppe inn og anmelde et spill i ti minutter direkte på TV mens de i bakhodet vet at uansett hva de sier eller gjør så kommer en blekfet og kvisete fjorten-åring som sitter gjemt bak PC-skjermen sin til å sitte på et forum og syte på at man ikke har innlevelse nok, ikke er hardcore nok, ikke har peil på hva man prater om, klarte å si navnet på spillet feil, e.l.

Man ser jo om en forfatterspire har noe å gå på første gangen han skriver noe, samme med programledere. Dette hadde ikke de i Nerd. De eneste jeg syntes var flinke var han som anmeldte Final Fantasy (selv om det så ut som et drittspill) og han fyrn som satt helt til høyre i studio som hørtes ut som han kunne litt.

Det "spider" tingen var i hvert fall sløsing av tid.

Jeg tror et mer hardcore program ville vært mer appellerende. Siden de "casual" gamerne kommer ikke til å ta seg tiden til å se på noe slikt, trur jeg. Om de hadde om pro gaming og slikt, kunne de fått flere til å akseptere spill som sport...

Lenke til kommentar
Hun derre dame...Gjentok og spurte en rekke dumme spørsmål

ja :)

utdrag fra ene intervjuet

- Hva slags spill skal du anmelde?

* Jeg har anmeldt Project Zero..bla bla det er et skrekk/horror-spill ala Resident Evil

-Hvilken sjanger vil du si det tilhører?

*øh..skrekkspill

-Kan du vil sammenligne dette spillet med et annet spill i annet sjanger?

*ja øh resident evil

Lenke til kommentar

Jeg synes det beste var:

"Eh, va plukket du opp der?"

"Et skjold"

"Å skjoldet hjelper deg sånn at du lever mindre?"

De kunne heller filmet anmeldelsene på forhånd sånn at det blei best mulig, uten nervøsitet og pauser. Han i Sone2 har kanskje korte anmeldelser, men holder seg i hvert fall fra å si det mest åpenbare. Litt kreditt må man jo gi til de som ser på, istedenfor å anta at de er komplette tullinger...

Lenke til kommentar
det eneste artige jeg fikk med meg var sims 2 videoen, så artig ut!!!

dette hørte jeg: men viii skal jooo til e3(han sa det på norsk med slapp råner dialekt).

jaaaaaaaa, d skal vi. hhehehehe.

de folka i studio sugde skikkelig! hvem var d som kontrolerte chaten der, folk kunne je si hva som helst.

eks: er det noen som har en battelfield cd-key å gi bort?

tror ikke dette blir noen sukksess... :thumbdown:

ang. chatten

wtf gjorde jeg feil der da ? Er det ulovlig å spørre om noen har en battlefield cdkey å gi bort ?

Jeg tar sterkt avstand fra piratkopiering, men det får være grenser på hvor mye som skal sensureres. Og litt av poenget med chatten er at man skal få si hva man vil.

ang. mobiler og slikt i studio

Vi har desverre ingen som kan brife gjester og anmeldere om f.eks om

å SKRU AV MOBILEN, men Joon Are (fabolous) fikk litt juling av meg etter programmet. ( Håper han kommer seg ut av sykehuset til neste progg, hehe ;)

Og jeg har nå laget en stor og fin plakat der det står "GSM FORBUDT"

Ang. ferskinger i studio

Ingen av de som var i studio hadde vært noe særlig på tv.

Dette var som dere vet ett 2 timers direkteprogram, og det er ikke så lett for personer som ikke har vært på tv før å sette seg i en stol, med 10x1000w lyskastere rettet mot ansiktet, å prate om et spill. Mens man tenker på at man blir sett av ca 20 000 seere.

Ang. gamma på ps2`en

Gammaen var faktisk kjørt på fullt, men spillet er VELDIG mørkt og dystert.

Ang. bare nordlendinger...

Det var forresten ikke bare nordlendinger, Niclas er vel iallefall sånn halvveis søring :p

Ang. vignetter/bumpere inni programmet så er de nøyaktig slik de er laget av personen som lagde grafikken til programmet.

Kan dere lage bedre bumpere ? så send dem inn til [email protected]

(er det mer enn 10mb så send oss en link)

Ang. gammel mann med web browser

OMG.. har dere ikke hørt om/sett spider før ?

Må bare beklage at disse ikke ble introdusert skikkelig, det var meningen

at det skulle komme fram på chatten at dette var høydepunkt fra Spider i

1996. Men chat systemet var en smule for tregt, ser om vi klarer å finne en bedre løsning til neste program.

Ang. å følge de 2 fremste kjørerne i løpet.

Klart jeg er enig, men jeg har desverre ikke skills nok til å editere spillet slik at det får en spectator funksjon.

Når spillet ikke har en spectator funksjon innebygget, så er det heller ikke mulig for oss å få se hvordan andre enn de 2 som vi har videosignalet fra kjører.

Og det er ikke så veldig enkelt å få konvertert det videosignalet som xbox/ps2/pc leverer til et format som kan sendes ut på luften.

Det er utrolig mye teknikk som skal til for å få en slik sending på luften i, og jeg er veldig glad for at teknikken funket någenlunde perfekt.

Vi skal sende minst 10 program og dere har faktisk sjangsen til å påvirke sendingene i stor grad.

Hvis dere vil ha et bedre program så send inn ris/ros/tips/etc til [email protected]

Neste gang skal vi GARANTERT bli bedre :)

er enig i at prog. som svisj sensurerer alt for mye, men når man heter nrk og skal drive et seriøst spill prog. er det grenser for hva man skal tilate...når man driver med spill-tv er det meningen å støtte industrien, ikke oppmuntre til pirat kopiering.

nok om det.

jeg syntes det er utrolig bra av nrk å komme inom gamer.no sine forum og høre på hva seerne/spillerne syntes, det er det ikke alle som tør!!! :thumbs: med tanke på at det var første sending DIREKTE, var vi kanskje litt harde i dommen, men dere i nrk har jo mange flinke programmledere, hvorfor ikke få noen råd av dem???

hu dama i studio har vel ikke så mye peiling på spill.....hvorfor henne??? :ermm: jeg og flere på gamer.no stiller gjerne opp som gjeste andmelder hvis dere trenger litt hardcore gaming hjelp.....bare ring :thumbs:

lykke til videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...