Gå til innhold

Husk dataspill-programmet idag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+4561234
Håkon: Mener du spillet skal få lavere poeng fordi du ikke har prøvd det første spillet i serien(syberia 1)? Når din manglende kompetanse blir avgjørende for karaktersettingen i anmeldelsen understreker det bare hvor utrolig amatørmessig hele opplegget til nerd er. Får en følelse av å se på direktesent lokal tv når jeg ser på, og det er vel egentlig akkurat hva det er. :no:

En annen ting: BILSPILL!? Det er greit att dere liker bilspill, men 4-5 innslag med dette i alle programmene er litt overkill. Hva med å prøve noe ANNET online neste gang!

Annbefaler dere å se på ett profesjonelt spillprogram, så kaskje dere kan lære noe.

Hint: SVT 2 kl.20.30 i dag! :thumbup:

Mener at spillet skal få lavere karakter fordi Syberia 2 i seg selv ikke er bra nok. Hvis man ser begge spillene i sammenheng er det sikkert bra, men min anmeldelse var av Syberia 2, IKKE av Syberia 1.

Hvis du ønsker å vise folk hvordan dette bør gjøres, så finn fram et kamera, lag en anmeldelse av et spill, send til oss, så vinner du kanskje en X-box i samme slengen. :D

Hadde faktisk regna med litt storm etter å ha slakta Syberia 2, men det er nå en gang min mening som teller i mine anmeldelser av spill.

Registrerer selvsagt at folk er uenige, men alle må ha lov til å mene hva dem vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde faktisk regna med litt storm etter å ha slakta Syberia 2, men det er nå en gang min mening som teller i mine anmeldelser av spill.

Er jo litt dårlig det da hvis bare du mener dette om spillet.. :dontgetit:

Jeg har ikke spilt Syberia så jeg skal egentlig ikke blande meg men... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4561234

Er jo litt dårlig det da hvis bare du mener dette om spillet.. :dontgetit:

Jeg har ikke spilt Syberia så jeg skal egentlig ikke blande meg men... ;)

Kan jo ikke undersøke hva alle andre mener om spillet før jeg anmelder det....

Lenke til kommentar

Man skipper enkelt snakkingen ved bruk av høyre museknapp! Jeg har spilt igjennom Syberia 2 og synes det var et meget godt spill, men jeg er enig i at man må ha spilt Syberia 1 for å ha fullt utbytte av historien(noe jeg har gjort). Her er et utdrag fra et intervju med skaperen av Syberia (Benoit Sokal)

"Is it true that Syberia & Syberia II were originally developed as one game?

I’ll answer to this by mentioning that overall Syberia is one story. It has been separated in two different chapters."

Hele intervjuet: http://www.justadventure.com/Interviews/Sy...enoitSokal.shtm

Ellers er jeg enig i at det ble for mye gåing fram og tilbake innimellom. Når man f.eks måtte gå mellom klosteret og toget flere ganger etter hverandre for småting, så trekker det ned spillopplevelsen litt etter min mening. (hvis jeg skulle anmeldt spillet hadde det fått 7/10 poeng)

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Hvordan skulle vi dekke nesl da?

Fortelle hvem som vant de siste kampene, og vise replays fra dem?

For å være helt ærlig så tror jeg ikke folk som ikke spiller, i den spesifikke ligaen det er snakk om, er interesert i hvilket lag som leder.

Men om flertallet vil ha dekning av de forskjellige ligaene (nql, nesl, osv) så kan vi sikkert få til å ta det med.

For å rette ut noe der. Vet du HVOR mange som faktisk ser på HLTV matches i NESL? Det tviler jeg på du gjør ettersom du faktisk kommer med det svaret der :) Er ikke bare de som ikke får spille i NESL som lurer på hvordan det går med de lagene som faktisk kom seg inn. Er et flertal av CS-Norge som faktisk følger med ettersom det er et par gode teams med der :) Dere kunne jo også ha dratt med ESWC/CPL dekning og kanskje kjørt intevjuer med de store gutta innen for E-sports. Det er hva som trekker oss andre gamere som faktisk spiller seriøst og fryder oss med det i forhold til alle andre som spiller litt-her og litt der. Finnes også en del andre spill som dere kunne dekket :) MEN om dere skal faktisk dekke events/NESL så burde dere skaffe noen som faktisk er ganske kvalifiserte innen for den type spilling og selvsagt en som vet hva han snakker om isteden for å høre en "newbe" prate piss :)

Lenke til kommentar
Mener at spillet skal få lavere karakter fordi Syberia 2 i seg selv ikke er bra nok. Hvis man ser begge spillene i sammenheng er det sikkert bra, men min anmeldelse var av Syberia 2, IKKE av Syberia 1.

Jeg er enig i att en oppfølger skal stå på egne bein, når det gjelder f.eks film, action eller rollespill. Men det finnes unntak. Syberia er ett eventyr spill som kun fokuserer på å få frem en historie. Som nevnt i en tidligere post ble de to spillene skrevet som en historie. Hvis du kun leser kapittel 2, uten å ha nr 1 i bakhodet blir opplevelsen ødelagt. Dette er kanskje en svakhet med Syberia 2, men det gjør ikke at det fortjener 3/10.

Det finnes jo også lignende spill hvor man uten problemer kun kan spille oppfølgeren. Gabriel Knight trilogien feks.

Endret av mrxzero
Lenke til kommentar

syntes detblir litt uretferdig ovenfor seere som ikke er interesert i hl å legge inn dette i programmet. fokuserer altfor mye på et spill.....legg heller til stoff fra store lan i norge og skandinavia...kanskje dere kunne samarbeid med funcom for å lage et ukentlig innslag som heter "en dag i livet til en spilleutvikler". der kunne man lært om hvordan der er å lage spill...bare et forslag.

Lenke til kommentar

gamer-guru: er enig med deg ang hl, HL2 er iallefall nytt og interesant, men cs & halflife begynner å bli vel gammelt nå, men alikevell ikke gammelt nok til å være retro.

Og jeg har faktisk tenkt tanken på en hvordan spill utvikles dokumentar/miniserie..men problemet er å få tid til å lage noe slikt.

Lenke til kommentar

Mine $ 0.02 angående spill/musikk/whatever-anmeldelser. Pointet med denne sjangeren er å få fram anmelderens PERSONLIGE MENING.. Dvs. folk er forskjellige, og derfor kan noen digge spill andre ikke kan fordra. Så en god anmeldelse er ikke en "garanti" for at en liker spillet. Den er kun basert på anmelderens smak og dømme-evne.

Følg med 13.juni folkens... TG-film på Nerd.. :yes:

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...