NilsJohan Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 jeg bestilte rett etter sommerferien en 1.2ghz prossesor. Da jeg startet maskinen første gang var den 900Mhz, en venn av meg sa at den da hadde kommet underklokket, men at hvis man bare stilte på mulitplieren ble den riktig. er dette sant? er prossesoren egentlig 900mhz? Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Nei, antagligvis er den det du skulle ha. Det som skjer er at hovedkortet er stilt inn på en annen prosessor fra før. Når den nye prosessoren din ikke blir funnet automatisk, så tror hovedkortet at det er en prosessor med standard hastighet som sitter på. Det er bare å sette multiplier og fsb riktig, så skal dette ikke være noe prob. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Min teori er at du har kjøpt en 266 FSB prosessor, mens din gamle prosessor var 200 FSB, og du har glemt å fjerne jumperen på hovedkortet som justerer dette. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Du kan jo også se på prosessor-kjerna, men det innebærer å ta av vifta og legge på ny pasta og slikt...... Pål Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 1. november 2001 Forfatter Del Skrevet 1. november 2001 torjohansen: Der kan du ha rett, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 1. november 2001 Forfatter Del Skrevet 1. november 2001 Også lurer jeg på hvordan man ser det på prossesorkjernen.. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Hva med å lese manualen og annen info når man kjøper nye deler? Hvis man ikke engang vet at man kan stille CPU i BIOS (på nye HK) eller med jumpere på selve HK, så les manualene da vel :razz: Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 1. november 2001 Forfatter Del Skrevet 1. november 2001 Nå har jeg gjennomgått hele brukermanualen for hovedkortet, men jeg kan ikke finne hvordan man switcher mellom 200 og 266 Mhz. Lenke til kommentar
Camping Fag Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Quote: On 2001-11-01 14:47, NilsJohan skrev:Nå har jeg gjennomgått hele brukermanualen for hovedkortet, men jeg kan ikke finne hvordan man switcher mellom 200 og 266 Mhz. Dersom du ser etter valg for justering av FSB og verdiene 100/133MHz så har du sikkert straks mer hell. 1200-en har en multiplier på 9 og 9x100 gir (merkelig nok!! )) 900MHz. Skal du ha 1200MHz setter du FSB til 133MHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå