FenrisC0de Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Jo, jeg vet ikke helt hva som er gærent eller hva som skjer så jeg setter denne i Annet om Hardware. Her er problemet, min pc står på ganske så godt som 24/7. Men nå i det siste, så har det begynnt og oppstå at når jeg våkner om morgenen, alt står på og alt durer og kjører, men når jeg skrur på skjermen skjer det lite, led lyset på skjermen blir bare oransje. Så jeg restarter pcen og alt er greit, ingen error mld. Irriterende! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 trenger mer info, hvilket os feks Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har du sjekka CPU kjøleren om den ikke er full i støv? TaZ Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 kontrollpanel--> strømalternativer. Så setter du alt på "aldri" Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 CPU kjøleren er ganske ny, PC specs i profil.. Kjører Windows XP pro med Service pack 1. Og jeg har tatt alt i strøm alternativer på Aldri, men jeg tviler på at det er problemet, var bare skjermen som ikke var på "Aldri" fra før der, og siden jeg vet at noe crasher (ikke bare skjermen som er vrien) så er det noe annet galt her, jeg driver og kjører "Diskeeper" på system hardisken min (var litt lenge siden sist).. Men tviler på at det hjelper Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Dette er enten; CPU (varme), RAM eller strømforsyning. Har du goop på? Er kjøleren varm? Prøv en og en RAM. PSU er vel ikke Q-Tech? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 chieftec strøm forskyning, og jeg tviler egentlig på at det er CPU tempen, ikke no galt med den Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Akkurat det samme skjer hos meg. Har vært slik en stund nå og det skjer bare når maskinen har stått på lenge. Finner ikke ut hva det er. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Akkurat det samme skjer hos meg. Har vært slik en stund nå og det skjer bare når maskinen har stått på lenge. Finner ikke ut hva det er. Kan det rett og slett bare være windows?? Det er ikke akkurat kjent for å være et god OS, noe jeg selv har erfart de siste 4 årene. Windows har en egen evne til å slå seg av i tide og utide. Gå over til linux. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Kan det rett og slett bare være windows?? Det er ikke akkurat kjent for å være et god OS, noe jeg selv har erfart de siste 4 årene. Windows har en egen evne til å slå seg av i tide og utide. Gå over til linux. Linux og windows kan ikke utfylle hverandre 100% helt enda (men det skjer nok snart) så det er ikke et alternativ akkurat nå. Earth657: Tenkte på noe. Har pc'n din alltid hatt strømsparing satt på "aldri" eller er det noe du har begynt med i det siste ? Det eneste som er likt på våre maskiner er corsair ram og wd 120 gb 8mb disker. Hvilket os kjører du ? Endret 25. april 2004 av tigerdip Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Akkurat det samme skjer hos meg. Har vært slik en stund nå og det skjer bare når maskinen har stått på lenge. Finner ikke ut hva det er. Kan det rett og slett bare være windows?? Det er ikke akkurat kjent for å være et god OS, noe jeg selv har erfart de siste 4 årene. Windows har en egen evne til å slå seg av i tide og utide. Gå over til linux. Windows er kjent for å være et bra operativsystem, det er bare at folk whiner noe sinnsykt pga. monopol, barnslig brukervennlighet, dårlig l33t-faktor osv. Linux dekker overhodet ikke mine behov i dag, så jeg koser meg med XP en god stund fremover. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 yepp, alltid hatt på aldri!.. Men igjen, det blir vanskelig og teste en og en brikke, fordi det tar jo ofte 2-3 døgn før det skjer. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Akkurat det samme skjer hos meg. Har vært slik en stund nå og det skjer bare når maskinen har stått på lenge. Finner ikke ut hva det er. Kan det rett og slett bare være windows?? Det er ikke akkurat kjent for å være et god OS, noe jeg selv har erfart de siste 4 årene. Windows har en egen evne til å slå seg av i tide og utide. Gå over til linux. Windows er kjent for å være et bra operativsystem, det er bare at folk whiner noe sinnsykt pga. monopol, barnslig brukervennlighet, dårlig l33t-faktor osv. Linux dekker overhodet ikke mine behov i dag, så jeg koser meg med XP en god stund fremover. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 har fortsatt problemet, tror dere det kan hjelpe med en re-formatering? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Akkurat det samme skjer hos meg. Har vært slik en stund nå og det skjer bare når maskinen har stått på lenge. Finner ikke ut hva det er. Kan det rett og slett bare være windows?? Det er ikke akkurat kjent for å være et god OS, noe jeg selv har erfart de siste 4 årene. Windows har en egen evne til å slå seg av i tide og utide. Gå over til linux. hehe - smart å si ... _ johanf Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg fikk også akurat samme problem for 1,5 år siden +/-. Gikk rundt problemet med å skru av strømstyring, men fikk aldri fiksa det før formatering. Lenke til kommentar
dun Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Har akkurat samme "problemet" selv. Hos meg løser det seg bare ved å trykke ctrl+alt+del dersom skjermen går i "oransjmodus"... prøv dette, virker alltid for meg. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 ja jeg vet at alt stopper, det er ikke bare skjermen som skrur seg av, windows stopper også.. så det hjelper ikke med ctr alt del, men jeg skal prøve å ta alle deler ut og inn i dag, må fikse noe inni der uansett, hvis det ikke hjelper så blir det formatering Lenke til kommentar
dun Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hmm, da har du tydeligvis ikke samme problem som meg. Det som skjer hos meg er at maskina står og durer, men skjermen får ikke signaler av en eller annen grunn. Av og til står det "No Signal Input" and ganger ingenting. Har alltid hjulpet å bare trykke ctrl alt del én gang for min del, da kommer skjermsignalet tilbake med en gang... Men, det var visst ikke det som var problemet ditt da... Og jeg som følte meg så "smart" Lenke til kommentar
Sharingan Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Skaff deg en nye CPU kjøler. Jeg hadde hatt det sammen problemet, men rett etter jeg har kjøpt meg en ny CPU vifte å skru den på fult( bråke litt men bryr meg ikke så mye ), og + PCen vil går raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå