Gå til innhold

Windows krasher!

Anbefalte innlegg

Jo, jeg vet ikke helt hva som er gærent eller hva som skjer så jeg setter denne i Annet om Hardware.

Her er problemet, min pc står på ganske så godt som 24/7. Men nå i det siste, så har det begynnt og oppstå at når jeg våkner om morgenen, alt står på og alt durer og kjører, men når jeg skrur på skjermen skjer det lite, led lyset på skjermen blir bare oransje. Så jeg restarter pcen og alt er greit, ingen error mld.

Irriterende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU kjøleren er ganske ny, PC specs i profil.. Kjører Windows XP pro med Service pack 1. Og jeg har tatt alt i strøm alternativer på Aldri, men jeg tviler på at det er problemet, var bare skjermen som ikke var på "Aldri" fra før der, og siden jeg vet at noe crasher (ikke bare skjermen som er vrien) så er det noe annet galt her, jeg driver og kjører "Diskeeper" på system hardisken min (var litt lenge siden sist).. Men tviler på at det hjelper :(

Lenke til kommentar
Akkurat det samme skjer hos meg. Har vært slik en stund nå og det skjer bare når maskinen har stått på lenge. Finner ikke ut hva det er.

Kan det rett og slett bare være windows?? Det er ikke akkurat kjent for å være et god OS, noe jeg selv har erfart de siste 4 årene. Windows har en egen evne til å slå seg av i tide og utide. Gå over til linux.

Lenke til kommentar

Kan det rett og slett bare være windows?? Det er ikke akkurat kjent for å være et god OS, noe jeg selv har erfart de siste 4 årene. Windows har en egen evne til å slå seg av i tide og utide. Gå over til linux.

Linux og windows kan ikke utfylle hverandre 100% helt enda (men det skjer nok snart) så det er ikke et alternativ akkurat nå.

Earth657: Tenkte på noe. Har pc'n din alltid hatt strømsparing satt på "aldri" eller er det noe du har begynt med i det siste ?

Det eneste som er likt på våre maskiner er corsair ram og wd 120 gb 8mb disker. Hvilket os kjører du ?

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar
Akkurat det samme skjer hos meg. Har vært slik en stund nå og det skjer bare når maskinen har stått på lenge. Finner ikke ut hva det er.

Windows er kjent for å være et bra operativsystem, det er bare at folk whiner noe sinnsykt pga. monopol, barnslig brukervennlighet, dårlig l33t-faktor osv. Linux dekker overhodet ikke mine behov i dag, så jeg koser meg med XP en god stund fremover.

Lenke til kommentar

Windows er kjent for å være et bra operativsystem, det er bare at folk whiner noe sinnsykt pga. monopol, barnslig brukervennlighet, dårlig l33t-faktor osv. Linux dekker overhodet ikke mine behov i dag, så jeg koser meg med XP en god stund fremover.

:yes:

Lenke til kommentar

hehe - smart å si ...

_

johanf :nei:

Lenke til kommentar

ja jeg vet at alt stopper, det er ikke bare skjermen som skrur seg av, windows stopper også.. så det hjelper ikke med ctr alt del, men jeg skal prøve å ta alle deler ut og inn i dag, må fikse noe inni der uansett, hvis det ikke hjelper så blir det formatering :)

Lenke til kommentar

Hmm, da har du tydeligvis ikke samme problem som meg. Det som skjer hos meg er at maskina står og durer, men skjermen får ikke signaler av en eller annen grunn. Av og til står det "No Signal Input" and ganger ingenting. Har alltid hjulpet å bare trykke ctrl alt del én gang for min del, da kommer skjermsignalet tilbake med en gang... Men, det var visst ikke det som var problemet ditt da... Og jeg som følte meg så "smart" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...