enden Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 TEST: Iiyama ProLite E430T Iiyama har lansert en snerten liten 17" LCD-skjerm med innebygget TV-tuner. Holder skjermen sedvanlig iiyama-kvalitet og kan skjermen med sin TV-tuner erstatte hybel- eller kontor-TV-en? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Same- Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Bra test Oppløsningen er på 1208 x 1024 piksler, noe som gjør at de fleste moderne grafikkort klarer å kjøre spill i skjermens native oppløsning. Skal det ikke være 1280 x 1024 Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Fikset. Noen ganger går fingervalsen litt fort Lenke til kommentar
Baxxt Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hva med strømforbruk? Fint å vite hvis man skal ha en slik på hytte med solpanel. Har dere planer om å teste flere LCD TV'er? Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Flott test, men litt dårlig bildekvalitet på videoen. Endret 25. april 2004 av Rasmus Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) SkaleringSkjermen er ikke god på skalering ned til oppløsninger under den "native" oppløsningen (1280 x 1024 piksler). Tekst blir uskarp selv ved små forandringer i oppløsningen. Dette er et vanlig problem for LCD-skjermer, som definitivt bør brukes i sin "native" oppløsning Dersom skaleringen er såpass dårlig gjør det at denne skjermen er rimelig ubrukelig til andre ting enn databruk og at den innebygde tv-tuneren kan kastes. Bilder fra kabel-tv og dvd må som kjent skaleres opp for å kunne brukes.. Det stod forøvrig ingenting om hvordan bakgrunnslysene skinner gjennom skjermen, om dette synes eller ikke. Har ganske stor betydning om en skal bruke skjermen til tv-titting i et lite belyst rom. Endret 25. april 2004 av brannslange Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Var kanskje litt upresis der. I det avsnittet snakker jeg om skalering i vanlige desktop-applikasjoner. Skalering av DVD filmer fra en softwarespiller er det softwaren som står for, og der kan man oppnå ganske god kvalitet. Dette avhenger helt av programvaren. Ta en titt på dscaler Når det gjelder bilder fra inngangene til tuneren så skalerte denne ganske bra opp. TV-signaler er uansett ikke av en så god kvalitet at det er noe vits i å sitte nærme skjermen og se på, noe jeg har nevnt i delen om TV-tuneren Rasmus: videoen er tatt med et exilim z4 kamera, og ble elendig. Neste gang bruker jeg DV-kameraet mitt Baxxt: Tok ikke med dette, men du finner all informasjon du trenger hos iiyama.no De har en PDF for hver skjerm med det som er nødvendig av spesifikasjoner. http://www.iiyama.no/files/ProLite%20E430T.pdf Endret 25. april 2004 av enden Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Jørgen: jeg er stolt av deg:) dette ble nydelig:) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Endret 25. april 2004 av oivind_dahle Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 God test Jørgen Strømforbruk: 45W. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Veldig bra test Jørgen! Hvorfor tok du bilde med K-pax coveret ved siden av? Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Tok med en DVD for å vise størrelseforholdet (og for å vise hva slags filmer jeg er glad i ) Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Ble fine bilder av skjermens design og, noe man ikke finner hos Iiyama selv eller hos Netshop.no. Bra du tok med de bildene. Finfin test! Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Bra test . Har lyst på en god 17 tommer LCD. Tenker jeg skal kjøpe om jeg får tjente litt penger på sommerjobb. Hva anbefaler dere av denne og denne. Hva er forskjellen bortsett fra TV-tuneren? Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 (endret) I utseende er de klin like. E431S er hakket vassere i spill, uten at jeg påstår at E430T er spesielt dårlig. Den har og DVI, som anses som en fordel. Min personlige mening er allikevel at du får mer for pengene med E430T. Forskjellene i spill er ikke verdt å miste tuneren for. DVI er faktisk ikke noe stort savn akurat nå. Det hele koker egentlig ned til TV-tuneren. Kommer du til å bruke den så gå for E430T, men trenger du den ikke, så gå for E431S. Enkelt og greit (tar forbehold om at jeg ikke har sjekket prisen på de ) Endret 25. april 2004 av enden Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Det hele koker egentlig ned til TV-tuneren. Kommer du til å bruke den så gå for E430T, men trenger du den ikke, så gå for E431S. Enkelt og greit (tar forbehold om at jeg ikke har sjekket prisen på de ) Regna med det ja . Trur det var sånn 500kr forskjell, men kan fjernkontrollen brukest til andre ting? Som f.eks winamp og dvd? Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) nei, dessverre Tv har jeg, så da blir det nok en E431S . EDIT: skrivefeil Endret 25. april 2004 av bensinkanna Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 de kontaktene til lyden.. er det for lyd inn til skjermen fra pc`en eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå