Gå til innhold

Få det hjem! (LOGITECH Driving Force Pro)

Mannn28

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp Logitech Driving Force Pro ratt nå. Helt herlig!! Har kun spilt GT3 på det enda, siden ikke GT4 (som ratter er lagd til, ikke kommer før høsten) Helt konge. Men det som virkelig kommer til å ta av er når spill som støtter 900 grader rotasjon isteden for 180 kommer... :thumbs:

Denne typen ratt er den første som støtter 900 grader rotasjon. Kommer nok til å bli en del ratting nå! :D

Får kjøpt det på elkjøp til 1299,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 900 graders rotasjon hver vei naar det staar i midtstilling eller er det fra baann til baann over fra en side til den andre ?

Ser av omtalen paa gamer.no at det kan brukes til PC ogsaa og da blir det vel dette i steden for Momo paa meg tenker jeg.

Lenke til kommentar
Kanskje et longshot, men here it goes: Vil det være mulig å bruke dette på Xbox på en eller annen måte?

Så vidt jeg vet er ikke det mulig, det er i alle fall ikke så enkelt som å plugge det til via en USB-adapter.

Rattet er helt rått det, ja. Jeg bruker likevel MOMO Racing når jeg spiller på PC, men skal man bare ha ett ratt er det jo greit med et som fungerer på både PC og PS2. MOMO Racing fungerer kun delvis, og på noen få spill på PS2.

Du kan godt forbedre topic (caps er for eksempel noe tull).

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Kanskje et longshot, men here it goes: Vil det være mulig å bruke dette på Xbox på en eller annen måte?

Så vidt jeg vet er ikke det mulig, det er i alle fall ikke så enkelt som å plugge det til via en USB-adapter.

Rattet er helt rått det, ja. Jeg bruker likevel MOMO Racing når jeg spiller på PC, men skal man bare ha ett ratt er det jo greit med et som fungerer på både PC og PS2. MOMO Racing fungerer kun delvis, og på noen få spill på PS2.

Du kan godt forbedre topic (caps er for eksempel noe tull).

Har også MOMO rattet (for PC USB) Jeg er like ved å trykke på "Bestill" knappen på en webshop som selger Xbox USB adaptere så jeg kan koble det til Xbox'en, men hva mener du med at det funker bare delvis? er det bare på PS2 eller?

Lenke til kommentar
Har også MOMO rattet (for PC USB) Jeg er like ved å trykke på "Bestill" knappen på en webshop som selger Xbox USB adaptere så jeg kan koble det til Xbox'en, men hva mener du med at det funker bare delvis? er det bare på PS2 eller?

For det første er MOMO og MOMO Racing to forskjellige ratt. Jeg har ikke testet det vanlige MOMO-rattet, men det skal fungere på flere spill enn MOMO Racing ut fra hva jeg har hørt. Her er det imidlertid snakk om PS2, og såvidt jeg vet vil ingen av dem fungere på Xbox i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tja, kanskje man skulle stikke innom Elkjøp og kjøpe dette rattet... Kan jo bare levere det tilbake dersom jeg ikke blir fornøyd. Regner med at jeg kommer til å tilbringe en hel del timer med GT4, så hvorfor ikke!

Jeg hadde en gang et ratt fra Thrustmaster (sånn Ferrari-sak), og det må være et av mine dårligste kjøp ever. Hvor mye bedre er Logitech-rattet enn dette?

Lenke til kommentar
Jeg hadde en gang et ratt fra Thrustmaster (sånn Ferrari-sak), og det må være et av mine dårligste kjøp ever. Hvor mye bedre er Logitech-rattet enn dette?

Var Thrustmaster-rattet du nevner noe slikt?

Sammenligner du den omtalen med omtalen av Logitech Driving Force Pro (her) vil du få en god oppfattelse om klasseforskjellen skulle jeg tro. ;)

Lenke til kommentar

Hmm, såpass! :D

Det var noe lignende jeg hadde, men mitt var sølvgrått og hadde bordfester. Det var i hardplast og alt det der, men det jeg lurer på er hvordan selve styringen fungerer. På rattet mitt var det masse dødgang, og så og så digital styring når du kom forbi dødgangen. Men det gjør jo ikke så mye hvis jeg ikke blir fornøyd med med Driving Force Pro, det er jo bare å levere det tilbake... ;)

Lenke til kommentar
Det var i hardplast og alt det der, men det jeg lurer på er hvordan selve styringen fungerer. På rattet mitt var det masse dødgang, og så og så digital styring når du kom forbi dødgangen.

Dødsonen kan du stille selv i mange spill. Selve rattet (Driving Force Pro) er meget nøyaktig slik at du kan finmanøvrere godt. 900 graders bevegelse (støttes ikke av noen spill til PS2 enda riktignok) gir deg jo et veldig stor mulighet til å svinge akkurat så mye eller lite som du vil. Det du taper på det er tiden det tar å gi fullt rattutslag. Desto lenger du må ratte, desto mer tid tar det (selvsagt). Jeg ville ikke kjørt F1 med 900 graders rattutslag for å si det slik. ;)

Lenke til kommentar

AA spille Driver3 med 900 graders rattutslag maa vaere konge da :thumbs: naar det kommer.

Forstod det slik at man kan bruke 900 grader med en kode slik som det stod i omtalen paa gamer ?

Hvordan er dette rattet til PC da Aasgaard siden du nevnte at du bruker Momo til PC ?

Er det noen forskjell ?

Lenke til kommentar
Forstod det slik at man kan bruke 900 grader med en kode slik som det stod i omtalen paa gamer ?

Ja, i alle fall på PC, men jeg har ikke prøvd om dette fungerer på PS2.

Hvordan er dette rattet til PC da Aasgaard siden du nevnte at du bruker Momo til PC ?

Er det noen forskjell ?

Det er helt klart et av de bedre rattene, også til PC, men jeg bruker likevel MOMO Racing fordi det føles litt mer "massivt". Det er litt tykkere, og virker litt kraftigere enn Driving Force Pro. Forskjellene er nok ikke så store at det rettferdiggjør å kjøpe to ratt for de aller fleste.

Skal du kun kjøre på PC: Kjøp MOMO Racing

Vil du kjøre på PC og PS2: Kjøp Driving Force Pro

Har du for mye penger: Kjøp begge ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...