enden Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) QUOTE (Macfan @ 25/04/2004 : 10:22) Synes vi trenger litt utskiftning. Og de som skriver artiklene bør ikke få moderator status, siden de da er litt objektive når vi diskuterer en artikkel som de har skrevet. Men brukeradministratorene har vist seg svært velykket, de er virkelig konge, MYE bedre enn de vanlige moderatorene. Du er klar over at det er en brukermoderatore det er dels snakk om i denne tråden? I tillegg har jeg inntrykk av at det stort sett er brukermoderatorene som står for modereringen i mobilforumet Når det gjelder stenging av tråder har i alle fall jeg som praksis at de som har vært her en stund burde vite bedre, så da stenger jeg konsekvent feilposter, og henviser stort sett til riktig sted. Jeg tror ikke på at flytting av poster er like "lærerikt" for trådstarter. Selvfølgelig tabber vi oss ut en gang i blandt, men da oppfordrer jeg dere til å sende en velformulert PM til vedkommende og forklare hvorfor du mener at moderatoren tar feil, og spørre om det er mulig å få åpnet tråden. Det skal ikke mye til for å få oss til å skjønne at her har vi tatt feil Husk bare at en sur og uhøffelig PM gjerne gir det motsatte resultatet. Endret 25. april 2004 av enden Lenke til kommentar
It's me Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) QUOTE (Blib @ 25/04/2004 : 09:36) Problemet her er da at her har faktisk It's Me tabbet seg ut - den posten er riktig postet. Det har jeg og Zer0, admin for Amobil, kommet frem til etter en liten diskusjon. Men med en gang jeg fikk vite dette kunne jeg hive meg over MSN og gi beskjed til alle. Derfor er ikke han informert om dette og derfor stengte han posten. Vi får forhåpentligvis MEGET snart opp et internert forum kun moderatorer kan lese hvor vi kan poste slik info og da håper jeg at slike problemer vil bli løst. Også en mailingliste over mer seriøse saker er på vei, tror jeg. At Symbian har noe som helst med hardware-tilbehør til mobiler kan jeg ikke skjønne. Du mener altså at spørsmål om lader til feks N6600 skal under Symbian, men spørsmål om lader til feks N3200, som ikke er en Symbiantelefon, skal et annet sted? Jeg trodde kategorien "Symbian" var til Symbian operativsystemet, programvare og annet som er relatert direkte til Symbian. Å si at jeg tabbet meg ut er jeg ikke enig. Å skjønne at en kategori som heter "Symbian" ikke er laget for operativsystemet med programvare alene, og ikke mobiler, som har en egen kategori, er jammen ikke lett å skjønne Andre mobilforum som har kategorier som heter "Symbian" er til for Symbian, ikke alle telefonene som har dette. Der diskuterer man spill, programvare ol. Endret 25. april 2004 av It's me Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg mener It's Me har rett her. Operativsystemet har ikke noe med ladingen å gjøre, ihvertfall ikke laderen. Dette er jo tilbehør til telefonen, om den har Symbian eller ikke spiller ingen rolle i mine øyne Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Helt enig... Symbian forumet skal brukes til saker angående selve programvaren.. ikke hva som er på telefonen.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Hmm, greit, det å si at du tabbet deg ut er feil. Saken er iallefall den at vi egentlig ikke har noe å si på saken. Vi er bare moderatorer og må moderere i følge retningslinjene. Zer0 setter reglene og han har sagt at Symbiankategorien er rette stedet for ALLE poster som handler om telefoner med Symbianoperativsystemet, enten de handler om hardware eller software. Iallefall noe ala det sa han - uansett er det det som er essensen i det Slik jeg ser det så er jo altså Symbiantelefoner så pass forskjellige fra andre at de skiller seg meget sterkt ut. Såpass sterkt at det ikke er et sammenligningsgrunnlag nesten, og forumet har da blitt delt for å vise dette. Så hvis noen har noen som helst spørsmål om telefoner som har Symbian, så skal de se etter poster i Symbiankategorien - for å slippe å måtte tråle gjennom alt fra andre telefoner også. Da synes jeg at det er lite hensiktsmessig å måtte gå gjennom begge kategoriene - basert på om det er hardware eller software en søker. Leter en etter poster angående ladere til Symbiantelefoner vil man helst ikke lese om erfaringer angående javaspill til non-symbian-programmer og slikt. Edit: Ugh, jeg føler at jeg ikke greier putte ned tankene mine i ord her nå. Jeg tror kanskje jeg forklarer det bedre hvis jeg sier at Symbiankategorien er stor nok for å romme både hardware og software. Og når brukere som da vil ha info om en telefon som har Symbian som operativsystem, burde det holde med en kategori. De burde iallefall slippe å måtte se på mye som ikke en gang omhandler Symbiantelefoner. Argh, nei, det er sent og jeg er sliten etter konfirmasjonen til søstera mi. Jeg håper dere forstår hva jeg vil allikevel Edit slutt Hvis det blir besluttet etterhvert at Symbiankategorien er feil sted å poste hardwarerelaterte emner om Symbiantelefoner så burde man iallefall opprette en ny kategori som het noe ala "Mobiltelefonhardware" eller slikt. Men jeg synes egentlig altså at Symbiankategorien duger. Men for all del - jeg kan eller skal ikke hindre dere i å klage. Jeg bare formidler min mening samt den regelen som gjelder for øyeblikket Endret 25. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Kan godt summere opp for deg Blib. Du syntes ikke at tråden var feilpostet, da det ikke finnes noen bedre plass for den etter retningslinjene som er gitt ut av Zer0 Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Når jeg etterlyste Symbian forumet for ett par uker siden i denne posten her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=212465&hl= Så mente jeg iallefall at forumet skulle være for Symbian telefoner slik som de fleste andre store forumer gjør (nevner Nokiafree).. Ikke for OSet men for telefoner som kjører symbian. @IT's Me Det står jo ganske klart i forum beskrivelsen til Symbian hva forumet omhandler Jeg quoter igjen: QUOTE Forumet for Symbian-telefoner (Nokia 6600, Siemens SX1, m.fl), SymbianOS og tilhørende programvare. Hadde det vært for diskusjon bare av Symbian OSet så burde beskrivelsen vært helt noe annet enn Forumet for Symbian-telefoner En Symbian telefon er SÅ mye mer enn en vanlig mobiltelefon og derfor syntes jeg at disse telefonene fortjente en egen plass på forumet der man kunne diskutere ALT som har med disse telefonene å gjøre, inkludert laderen til Symbian telefonen Nokia 6600. Kanskje forumet burde hete Symbian Telefoner og ikke bare Symbian ? Endret 26. april 2004 av bergetun Lenke til kommentar
It's me Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 QUOTE (bergetun @ 26/04/2004 : 01:33) Kanskje forumet burde hete Symbian Telefoner og ikke bare Symbian ? Da ville det vært særdeles mye enklere å tolke hva som skal være der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg