OyvindN Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Bruker foreløpig dette i en phpfil: $impl = "karma+police"; $html = implode('', file("http://www.gracenote.com/music/search-adv.html?q=&f=track&qtrack=".$impl."&s=1&n=25&")); echo $html; Søker på karma police, som er en sang. Det jeg prøver på er å hente ut resultatene fra dette søket og skrive til en egen phpfil. Nå får jeg ut masse rart, siden jeg har tatt med hele siden, men jeg vet ikke hvordan jeg henter ut det jeg trenger, nemlig artist/album, som er resultatene. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg er definitivt ingen guru, men det ser ut som du mangler et anførselstegn i linje to iallefall... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 mmmhm, linje 2 så ikke helt god ut. Spesielt ikke den med ", Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Linje 2 og 3 er egentlig bare en linje. Det ble sånn da jeg kopierte teksten hit. Jeg får ingen feil på denne koden. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Bruk file_get_contents() i steden for file(), da slipper du å implode. Hva er problemet? Du henter en hel side men trenger bare deler av den? Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Ja jeg vil som sagt bare hente ut resultatene av søket, altså bare det som har med søket å gjøre. Så hvordan "fjerner" jeg det andre? Håper det ga mening. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Du må forklare litt om sammenhengen mellom side og hva du vil hente. Går jeg inn på den siden du mener finner jeg en vanlig hjemmeside om en liste av cd'er. Er det kun selve liste du ønsker? Har du tillatelse til å hente data fra den siden? Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Ja det er lista av cder jeg ønsker. Linken: http://www.gracenote.com/music/search-adv....ce&s=1&n=25&%22 gir en rekke artister og album som denne låta er på. Ønsker å vise resultatene på en egen side. Har ikke spurt om lov for å vise dataene, dette er bare et generelt eksempel. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 dette er bare et generelt eksempel.[/QOUTE]Glem ikke at det blir fort kjempedyrt å henta data fra en side du ikke har tillatelse til å hente data fra. Serveren har oversikt over alle som har besøkt siden og det er ikke noe problem å finne ut om noen henter litt mye data. Det finnes mange muligheter for å hente ut den dataen du trenger, og for å hente den listen er det være veldig lett. Hvis du får tillatelse til å bruke data fra den siden skal vi hjelpe deg. Dersom "dette er bare et generelt eksempel." foreslår jeg at du legger ut en egen side som kan brukes som eksempel. En mulighet for å hente liste er å bruke eregi(), da er det kun en linje med script som skal til for å hente listen. Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Ja jeg skjønner at det høres tvilsomt ut det jeg mener med webfetching og slikt. Da får jeg vel skaffe side på nettet først. Har bare sitti med php lokalt til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå