Gå til innhold

hente ut resultater fra en side

Anbefalte innlegg

Bruker foreløpig dette i en phpfil:

$impl = "karma+police";
$html = implode('', file("http://www.gracenote.com/music/search-adv.html?q=&f=track&qtrack=".$impl."&s=1&n=25&"));

echo $html;

Søker på karma police, som er en sang.

Det jeg prøver på er å hente ut resultatene fra dette søket og skrive til en egen phpfil.

Nå får jeg ut masse rart, siden jeg har tatt med hele siden, men jeg vet ikke hvordan jeg henter ut det jeg trenger, nemlig artist/album, som er resultatene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette er bare et generelt eksempel.[/QOUTE]

Glem ikke at det blir fort kjempedyrt å henta data fra en side du ikke har tillatelse til å hente data fra. Serveren har oversikt over alle som har besøkt siden og det er ikke noe problem å finne ut om noen henter litt mye data.

Det finnes mange muligheter for å hente ut den dataen du trenger, og for å hente den listen er det være veldig lett. Hvis du får tillatelse til å bruke data fra den siden skal vi hjelpe deg. Dersom "dette er bare et generelt eksempel." foreslår jeg at du legger ut en egen side som kan brukes som eksempel.

En mulighet for å hente liste er å bruke eregi(), da er det kun en linje med script som skal til for å hente listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...