ThomasWH Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Kjører XP, og har Audigy. Har installert drivere fra creative.com, men det eneste som funker er pc speakeren! Audigy'en fungerte under forrige XP install. Installerte XP på nytt i går. Hva er galt??? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 hadde du antivirusprogram gående når du innstalerte....? Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 DA jeg installerte? Ja.. Mulig det.. Dessverre! Jeg vet man skal lukke alle programmer da.. Kanskje jeg lukket alt, husker ikke.. Prøve igjen? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Finn alternativ driver, creative lager søppel drivere som ikke funker. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Finn alternativ driver, creative lager søppel drivere som ikke funker. Og kan du gi oss en god link der? Med begrunnelse på hva som gjør disse driverne bedre. Jeg er sånn greit fornøyd med mine drivere, eneste er at under høy disk og cpuload, så krasjer lyden. Skulle gjerne ha hatt bort dette problemet, men alt i alt er driverene meget tilfredstillende her. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 The KX Project har gode drivere her http://kxproject.lugosoft.com/shots.php?language=en Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Leste litt om disse driverne, og fant ut at de rettet seg mot musikere som ville ha flere muligheter til å endre på måten lyd proseseres og mikses på. Altså ikke en bugfixende/optimaliserende driver ala Omegadrivere til skjermkort. Så de vil ikke hjelpe med det problemet jeg har dessverre, men kan kanskje hjelpe topicstarter? Uansett, når det gjelder topicstarters problem, last ned nyeste driverpack fra creative og innstaller denne. Prøv se om ting fungerer, hvis ikke, sjekk enhetsbehandling og se om det står at lydkortet skal fungere som det skal der. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Alastor, jeg HAR downloadet nyeste driver fra Creative, og selv om install gikk bra, kom det aldro noe lyd. Lydkortet ble heller ikke detecta. Jeg hater Creative. KX driverene derimot, fungerte etter install! Men ikke etter første reboot! :\ KX driverene hadde jeg GLEMT, men jeg har brukt de før, og de fungrere bra! Men, jeg kan godt få hjelp til å få de til å fungere nå! Som sagt, de fungerte ikke etter install! Angrer på at jeg kjøpte lydkort, onboard lyd funker som faen. Man trenger ikke mer enn et enkelt onboard lydkort til å høre på mp3! Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Man trenger ikke mer enn et enkelt onboard lydkort til å høre på mp3! Nåh... Hører da STOOOR forskjell fra mitt integrerte og Audigy kortet mitt... Forskjellen kan vel beskrives som: Integrert piss - skurring, lav lyd, null bass, generelt crap... Audigy Kortet - null skurring, MYE mer og bedre lyd, god bass, Lenke til kommentar
picachu Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Husker fra min tid med Audigy at jeg måtte innstallere fra den medfølgende cd-en først, og så oppdatere driverene etterpå. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Det er også en idé å øke PCI Latency til 64 i BIOS når man bruker Audigy 1 / 2 lydkort. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Takker for alle tips, og mitt Audigy kort funker 100% nå! Skal sette latency til 64! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå