Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg partisjonerte systemdisken min med Partition Magic 8. Da ble noen av systemfilene slettet/skadet og jeg kan derfor ikke boote OS. Jeg får følgende feilmelding: " Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: \Windows\System32\Config\System Du kan reparerere filen ved å starte Installere Windows fra den originale CD-ROMen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere. " Når jeg setter i install-CDen kommer denne feilmeldingen, så hva kan jeg gjøre? Formatere på en måte med bare den HDen ? Eller går det ann å reparerere filene? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Når jeg setter i install-CDen kommer denne feilmeldingen, så hva kan jeg gjøre? Får du den feilmeldingen når du booter fra cd-platen?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Når jeg setter i install-CDen kommer denne feilmeldingen, så hva kan jeg gjøre? Får du den feilmeldingen når du booter fra cd-platen?? Dette kommer merkelig nok, ja. Kan prøve å teste med en annen CD, men om det har noen effekt vet jeg ikke. Alltid på LAN maskiner skal rote seg til Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 når kommer det ved boot fra cd? helt i begynnelsen når den kopierer filer (før du får første valg). Er det etter du har valgt reparer eller installer? Lenke til kommentar
munky Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Problemet er at Windows CD-en ikke starter. Kommer spørsmål om jeg vil boote fra CD, jeg trykker en knapp så jeg får spørsmål om men CD-en starter ikke alikevell. -awake- Endret 25. april 2004 av munky Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Da er vel platen ikke bootbar da? Hvis du har winXP så last ned boot-disketter fra microsoft.com/downloads, lag disse (6stk.) og boot fra disse. Har du win2000 så kan du lage boot-disketter (4stk) fra cd-platen - ligger under katalogen "\makeboot". Lag disse og boot fra de. Du får uansett beskjed om å sette i cd-platen, sett den inn og så kan du f.eks reparere installasjonen i menyen som dukker opp etterhvert. Endret 25. april 2004 av ob1 Lenke til kommentar
munky Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Det kan virke slik ja, men han prøvde faktisk 3 cd'er. Og jeg har brukt en av dem selv, så derfor skjønner ikkje jeg hvorfor maskinen hans ikke ville starte cd'ene Endret 25. april 2004 av munky Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hva med disketter? Virker det da? Lenke til kommentar
munky Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har ikke disketter akkuratt nå, men vi skal prøve dette Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Problemet er løst nå. Lenke til kommentar
munky Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Problemet er løst nå. yeah selv om det ikke var mye som skulle til Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvorfor er det ingen som forteller hva som løste problemet?? Kanskje vi andre kunne lære noe av det hvis de gjorde det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Disketter løste problemet, takk til deg ob1 Lenke til kommentar
munky Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Disketter løste problemet, takk til deg ob1 du får jo fortelle resten også da, ett usb tastatur uten drivere fungerer dårli Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Disketter løste problemet, takk til deg ob1 du får jo fortelle resten også da, ett usb tastatur uten drivere fungerer dårli *Ler* vi er ikke helt smarte nei munky Lenke til kommentar
munky Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Disketter løste problemet, takk til deg ob1 du får jo fortelle resten også da, ett usb tastatur uten drivere fungerer dårli *Ler* vi er ikke helt smarte nei munky det har du rett i Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Men det rare var at man faktisk kunne gå inn i BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå