Gå til innhold

Er diskeeper bare tull?

JKJK

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert diskeeper 8.0 og trodde dette skulle være mye mer effektift enn diskfragmenteringen i windows. Så testet jeg å kjøre windows defragmentering mens jeg startet diskepper, og de kom det opp en feilmelding om at diskeeper does not support running more than one instance.

Betyr dette at den bruker "defragmenteringsmotoren" til Windows, og bare pynter på sannheten, eller er det noe annet?

Hvis dette viser seg å være sant, kan noen gi meg et tips om et dokumentert og testet godt defragmenteringsprogram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DiskKeeper erstatter det innebygde defrag-programmet til windows, så det er ikke rart at du får feilmelding når du prøver å starte det to ganger. Og ja, det er mer effektivt enn det innebygde til windows.

Bruker det selv, og er meget fornøyd, f.eks. med den fuksjonen som lar deg defragge under boot. Og meget annet.

Men det finnes mange andre programmer som gjør tilnærmingsvis det samme, eneste jeg vet er at den som følger med windows er dårlig.

Mvh Meg.

Lenke til kommentar
DiskKeeper erstatter det innebygde defrag-programmet til windows, så det er ikke rart at du får feilmelding når du prøver å starte det to ganger. Og ja, det er mer effektivt enn det innebygde til windows.

Bruker det selv, og er meget fornøyd, f.eks. med den fuksjonen som lar deg defragge under boot. Og meget annet.

Men det finnes mange andre programmer som gjør tilnærmingsvis det samme, eneste jeg vet er at den som følger med windows er dårlig.

Mvh Meg.

Haha det er produsentene av diskkeeper som har laget

defragen til microsoft .

Defrag.exe er baset på diskeeper lite .

Samme som at windows xp burning er basert på roxios software .

..

Lenke til kommentar

vel... liker uansett ikke diskkepper 8. Av en eller annen grunn bestemte diskkeeper seg for å oppføre seg ustabilt på pc'n min denne gangen (testa det før formatering også, og da funka det fint). Dessuten er jeg ikke noen fan av å ha mest mulig dilldall liggene i processes lista, og diskeeper adder en service :p

Noen som har alternativer?

Lenke til kommentar
vel... liker uansett ikke diskkepper 8. Av en eller annen grunn bestemte diskkeeper seg for å oppføre seg ustabilt på pc'n min denne gangen (testa det før formatering også, og da funka det fint). Dessuten er jeg ikke noen fan av å ha mest mulig dilldall liggene i processes lista, og diskeeper adder en service :p

O&O Defrag skal være meget bra ...

Lenke til kommentar

O&O Defrag skal være meget bra ...

...Enig med deg. Kjører O&O Defrag på min xp-maskin, og er kjempefornøyd. En ting som er utrolig kjekt er en "set and forget"-funksjon. Når programmet er innstallert ordner det biffen selv, dvs defragmenterer når det behøves. Det må riktignok kjøre en service da, for å holde øye med fragmenteringsstatusen på disken. Men å ofre 4 mb minne på det, av 640 mb - er det absolutt verd. Har versjon 6 - Anbefales! :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...