Hoax Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har hadd vannkjøling (Mist Tsunami sett) en stund nå og er veldig godt fornøyd med det. Det eneste jeg synes er rart er kjølevæske tempraturen, jeg brukte 50% frostvæske fra jeg fikk dette settet og fram til jeg bygget ny kasse og måtte koble alt på nytt. Temp i gamle kassen lå på 35'C i begynnelsen, men ettervert som ukene gikk så økte tempraturen til bortimot 48'c idle, det virket som om væsken hadde tapt noe av kjøleegenskapene. Nå har jeg no middel som fulgte med vannkjølings settet utblandet med vann og 20% frostvæske (bare for å få litt farge), nå ligger temp på 35'c og 38 load igjenn som i begynnelsen da jeg fikk settet... Jeg har ikke tatt kjøleblokken av CPU under overflyttingen mellom kassene så goop'en er den samme. Andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 50%? Er du gal, gutt? 10-15% er nok. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Kan bare konfirmere uttalelsen ovenfor. 10-15% er mer enn nok! Temperaturene du henviser til; Er det vanntemperaturer? I så fall bør du prøve å forbedre radiatorkjølinga. Du bør klare å komme deg ned mot 30 grader, med romtemp på 20-22 grader. Sjekk luftgjennomgang og tilførsel! Tar du derimot luft fra innsiden av kabinettet, så vil du fort ende opp med 35 til 40 grader. Ikke noe unormalt i det. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Sjekk om det er støv eller lignende som tetter radiatoren, det reduserer kjøleevnen betydelig. Temperaturen min steg sakte men sikkert over en periode på et halvt års tid, så støvsugde jeg radiatoren (teipet fast en tynn slange til støvsugeren for å komme til overalt) og så vips var temperaturen slik den var før. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Kan bare konfirmere uttalelsen ovenfor. 10-15% er mer enn nok! Temperaturene du henviser til; Er det vanntemperaturer? I så fall bør du prøve å forbedre radiatorkjølinga. Du bør klare å komme deg ned mot 30 grader, med romtemp på 20-22 grader. Sjekk luftgjennomgang og tilførsel! Tar du derimot luft fra innsiden av kabinettet, så vil du fort ende opp med 35 til 40 grader. Ikke noe unormalt i det. Ja 10-15% er nok grei blanding, men jeg kjøpte bare færdigblandet væske og tenkte ikke mere over det, hadde ikke noe å blande det i heller hehe. Tar luft i front av kassen men PC'n står bare noen cm over varmegulv, rom temp er ca 24'c og mye av varmen kommer fra gulvet. Radiatoren er ren og ny så det skal ikke være noe med den, 35'c er som du sier absoulutt akseptabelt, men jeg lurte bare på om det er vanlig at tempen tar seg opp på denne måten. Ikke værre enn at jeg skifter vann oftere, men det tar jo litt tid å utlufte systemet. Lenke til kommentar
MuLtiPoWa Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Litt off topic kanskje men... Hvordan sjekker jeg egentlig vanntempen a??? hele systemet er jo lukket mener jeg... har mist tsunami jeg også.... cpu tempen min ligger på 53:( Med vulcano vifta min lå den på 45grader.. Men det støyer mindre så jeg er fornøyd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå