Gå til innhold

Ny mobil - trenger råd

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg trenger hjelp til å velge ut en ny mobil i prisklasse 3000 eller mindre. Den bør ha mulighet for avspilling av radio, kalender, fargeskjerm og eventuelt Bluetooth. Har tenkt litt på Nokia 6230, men mangen sier denne mobilen har for liten skjerm.

Hva bør jeg velge? Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, beklager det der. Er ny i mobil-forumet, som sikkert dere har gjettet. Vel... jeg skal da prøve å utdype dette.

Funksjoner:

-Kalender: ja

-MMS: ja

-GPRS: ja

-WAP:ja

-Kalkulator: ja

-JAVA:ja

-Email klient:nei

-Spill:ikke viktig

Form:

-Klapp eller vanlig

-Vekt: ikke viktig

-Antenne: intergrert

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor, ikke liten som på fks. 6620

-Touchscreen: ikke nødvendig

Pris:

Jeg har mellom 2500 og 3000 kroner til rådighet.

Diverse:

-Merke: Helst Nokia, har hatt gode erfaringer med disse, men er åpen for andre merker.

-Kamera: Ja

-Videokamera: nei

-Symbian: nei

-triband:ja

-Infrarød port:ja

-Bluetooth:ikke nødvendig

-Minne: Nok til iallefall 200 bilder på telefonen

-Minnekort?:nei

-Polyfoniske ringetoner:ja

-MP3: ja

-Radio:ja

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Ok, beklager det der. Er ny i mobil-forumet, som sikkert dere har gjettet. Vel... jeg skal da prøve å utdype dette.

Funksjoner:

-Kalender: ja

-MMS: ja

-GPRS: ja

-WAP:ja

-Kalkulator: ja

-JAVA:ja

-Email klient:nei

-Spill:ikke viktig

Form:

-Klapp eller vanlig

-Vekt: ikke viktig

-Antenne: intergrert

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor, ikke liten som på fks. 6620

-Touchscreen: ikke nødvendig

Pris:

Jeg har mellom 2500 og 3000 kroner til rådighet.

Diverse:

-Merke: Helst Nokia, har hatt gode erfaringer med disse, men er åpen for andre merker.

-Kamera: Ja

-Videokamera: nei

-Symbian: nei

-triband:ja

-Infrarød port:ja

-Bluetooth:ikke nødvendig

-Minne: Nok til iallefall 200 bilder på telefonen

-Minnekort?:nei

-Polyfoniske ringetoner:ja

-MP3: ja

-Radio:ja

Hmm, denne er litt vanskelig.

Hvis du skal ha Nokia med 65 tusen farger står vi igjen med 3660, 6600, 7200 og 6230.

Alle disse er for dyre, muligens med unntak av 3660. Den er derimot gigantisk symbian telefon. 6600 er også Symbian.

Om jeg skal finne en mobil som tilfredstiller flest av dine behov tror jeg SonyEricsson T630 er bra. Den har ikke mp3, den har ikke radiom, men sistnevnte kan du kjøpe som tilbehør til den. Den har derimot stor og bra skjerm og alt det andre du vil ha.

Litt annet: Du skriver større skjerm enn 6620. Mener du 6610? Og, har du lyst på mp3 spiller, men ikke minnekort? Da er det ikke mange sangene du får plass til uansett.

Lenke til kommentar

Ikke så mange telefoner som har mp3 spiller i den prisklassen din da. Men den telefonen som oppfyller alt du vil ha er nok 6230 ja. Men den er jo litt dyrere enn 3000,- da. Ellers har du jo også 3300 som er en telefon med mp3 spiller, men den har ikke alt det andre du vil ha da. Men som sagt til 3000,- er det begrenset med muligheter da ;)

Lenke til kommentar

Når jeg skrev at Nokia 6230 var noe jeg vurderte, ville jeg gjerne vite om det fantes noen bedre arternativer enn denne telefonen som oversteg budsjettet med 500kr. Men jeg tror likevel det blir 3660 grunnet prisen og tilfredstillingen av enkelte behov. I grunnen er det egentlig ikke noe i veien med en Symbian telefon.

Takker uansett for alle svar!

Lenke til kommentar

hei du... Jeg tror at Samsung E700 kunne passet for deg. den har det meste av det du har sagt at du ville ha. ;) men det spørs om du mener med eller uten abbonement. den kommer på rundt 2300kr med abbonement, men på rundt 4000kr med kontantkort. Men E700 mangler mp3 og radio. det er litt synd, men sånn er det.

Endret av cky_bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...