Gå til innhold

9800 pro og maks grafikk

Anbefalte innlegg

Hvor mange fps kan man oppnå med ATI R Sapphire 9800 pro?? Har 2.4 GHz og 512 mb geil PC3200. Etter at rammen omsider har lastet alt inn har jeg rundt 25 fps, men lurer på om kortet ikke blir utnyttet til det fulle...

Vurderer å oppgradere cpu og litt mer RAM, men gjør det ikke om det ikke har noen effekt.

Noen som har noen svar!!!???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Far Cry er svært sulten på RAM, så det vil nok hjelpe en del.. etter det jeg har sett i benchmark tråden så ligger folk med 1024mb nesten på 10fps mer enn de med 512mb. Men det er noen unntak da men. Skal oppgradere RAM'en snart selv, det dumme er at prisene er på veg opp igjen.

Lenke til kommentar
Hvor mange fps kan man oppnå med ATI R Sapphire 9800 pro?? Har 2.4 GHz og 512 mb geil PC3200. Etter at rammen omsider har lastet alt inn har jeg rundt 25 fps, men lurer på om kortet ikke blir utnyttet til det fulle...

Vurderer å oppgradere cpu og litt mer RAM, men gjør det ikke om det ikke har noen effekt.

vi har nesten helt lik PC, bare at jeg har 1024 mb ram og en p4 2,53 ghz cpu ellers så har vi likt skjermkort. Jeg tok benchmark testen og da fikk jeg 39 i snitt FPS og jeg har aldri gått under 30 fps enda når jeg spiller og jeg har vært oppi 80-90 fps noen steder og om ikke mer vis jeg husker riktig, så prøv å oppgrader rammen først og fremst og sjekk hva som skjer da ;)

Edit: jeg har 2 512 twin mos pc 2700 ram brikker sånn at du vet det

Endret av remy5
Lenke til kommentar

vi har nesten helt lik PC, bare at jeg har 1024 mb ram og en p4 2,53 ghz cpu ellers så har vi likt skjermkort. Jeg tok benchmark testen og da fikk jeg 39 i snitt FPS og jeg har ladri gått under 30 fps enda når jeg spiller og jeg har vært oppi 80-90 fps noen steder og om ikke mer vis jeg husker riktig, så prøv å oppgrader rammen først og fremst og sjekk hva som skjer da ;)

Virker som RAM teorien stemmer ja. Jeg får ca. 30fps på testen sammenlignet med dine 39fps.

Lenke til kommentar

vi har nesten helt lik PC, bare at jeg har 1024 mb ram og en p4 2,53 ghz cpu ellers så har vi likt skjermkort. Jeg tok benchmark testen og da fikk jeg 39 i snitt FPS og jeg har ladri gått under 30 fps enda når jeg spiller og jeg har vært oppi 80-90 fps noen steder og om ikke mer vis jeg husker riktig, så prøv å oppgrader rammen først og fremst og sjekk hva som skjer da ;)

Virker som RAM teorien stemmer ja. Jeg får ca. 30fps på testen sammenlignet med dine 39fps.

ja den gjør nok det ser du, jeg er helt enig:

Mer Ram=Mer Ytelse værtfall i far cry får du et ytelse hopp :D

Lenke til kommentar

En annen måte å få enda bedre ytelse på er å sette ned ytelsesnivået i driverene. Sett ned Direct3D settingene ett hakk (High Performance) og da går det enda bedre.. Kan ikke se noen tap i kvalitet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
ikke nødvendigvis

Hvorfor ikke? Er ikke hardware'n tilstrekkelig god? Eller er det kanskje andre ting som kommer inn i bildet? :dontgetit:

hardwareen din er god, men far cry trenger også mye fra hardwaren din og derfor vil ikke du få 60 fps som minimum i far cry, vis du kansje stiller alt på low så kansje du får 60 som minimums fps.

får igjen sier jeg at far cry er det spillet som krever mest av pcen til nå, og jeg vil neppe tro at noen skal greie å få 60 som minimums fps før de nye skjermkortene kommer ut. Men å ha 60 som snitt fps er fult mulig nå, men ikke som minimums fps vil jeg tro.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
folk som sitter med r9800 pro/xt får mellom 40-50 fps i snitt ca

jeg har r9800pro og xp2800 og 512 mb ram og jeg ligger på cirka 42 fps i gjennomsnitt ( hvis jeg ikke husker helt feil )

skal kjøpe ny 512 rambrikke etter komfen ( på søndag ) og sjekke om jeg får mer fps da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...