Iyon Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Hei Har et saftig problem her med en disk som brukes til generell lagring. Partisjonering og formatering ble gjort i en fei ved anskaffelse, og den endte opp som en Dynamic disk. Siden dette funket greit, har jeg ikke brydd meg med å endre på det. Storyen er som følger: Jeg foretar en ominstallasjon av Windows på en annen disk, som ikke har noe med denne disken jeg har problemer med, la oss kalle den Lars. Etter ominstallasjon, går jeg inn i diskmanagement, for å "reaktivere" den dynamiske disken, som jeg har gjort andre ganger, ved ominstallasjon av windows. Denne gangen, derimot, gik ikke dette, fordi Lars sto merket som "unreadable" i Disk Management. De andre gangen jeg har måttet gjøre dette, har den vært "Offline", og jeg har kunnet reaktivere den. Men dette valget, reaktivere, er ikke tilgjengelig nå. Det eneste jeg kan gjøre er å konvertere den til en basic disk, noe som sletter all data fra disken. Jeg har ikke gjort noenting annerledes enn de andre gangene, ingen skriving ble gjort til Lars i løpet av ominstallasjonen, og ingen hardware-endringer har heller blitt foretatt. Diagnostikkfra DMdiag, og DiskMap. Det ser ut for meg, som den lekmannen jeg er, at partisjon 0 som er av typen 0x42, som er betyr dynamic disk, er fin, men at det er en annen partisjon der også, som begynner "oppå" den andre av en eller annen grunn. Og hvorfor det står at det er 4 partisjoner, vet jeg ikke, mulig det bare er tallet på elementer i rapporten... Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette, evt anbefale noen ting jeg kan prøve å gjøre for å redde mine filer. Hvis noe er uklart, bare spør. Takker på forhånd! EDIT: Printouts fra dmdiag osv. flyttet til link. Endret 30. april 2004 av jhsveli Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Gratulerer, jhsveli. Du har gått i den klassiske Windows 2000-fella! (Dynamic Disks er ikke bare bare....) Høyreklikk disken (ikke volum) i Disk Management, og velg "Import foreign disk". Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 hmm... les litt mer nøye, så ser du at det valget du refererer til. ikke er tilgjengelig pga. at disken oppfattes som "Unredable"... Lenke til kommentar
Sin Hazzard Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Les om det programet her og si hva du synes, tror du må formatere men dette programmet skal kunne opprette de etterpå, eller du kan bruke dette programmet og kopiere over alt FØR du formaterer. O.B.S!!! du må kopiere (gjennopprette) over på en annen disk enn den som du kopierer (gjennoppretter) ifra Lenke til kommentar
tore- Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Prøvd å mounte den i linux? Bruk knoopix live cd eller.no Hva sier Partition Magic? Gi gjerne en screen-dump Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Prøvd å mounte den i linux? Bruk knoopix live cd eller.no Hva sier Partition Magic? Gi gjerne en screen-dump I PM8, får jeg kun fått opp properties for disken, alle andre valg er deaktivert. Les om det programet her og si hva du synes, tror du må formatere men dette programmet skal kunne opprette de etterpå, eller du kan bruke dette programmet og kopiere over alt FØR du formaterer. O.B.S!!! du må kopiere (gjennopprette) over på en annen disk enn den som du kopierer (gjennoppretter) ifra hvilket program er det du snakker om Hazzard? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Mener jeg hadde samme problem faktisk en gang, torr jeg løste det ved å ta en backup av problemdisken med Drive Image Pro, hvor så å åpne filen i windows og hente ut dataer der. Kan jo prøve. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Fikset problemet! link Lenke til kommentar
Akillez Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) ok, jeg leste igjennom det som stod på den microsoft sida du jhsveli la ut. jeg har selv fått den ene harddisken min til å blitt unreadable og dynamic. jeg tenkte jeg skulle prøve det som stod på den sida men det var ikke så lett. så kan du jhsveli gi meg en pekepinn? *edit* jeg har prøvd å run'e dmiag -v. men cmd ruta forsvinner med en gong alt infoen kommer. får ikke tid til å sitt på noe. Endret 8. mars 2005 av Akillez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå