Gå til innhold

Svart/hvitt TV-ut med ATi R 9700 Pro

Lacim

Anbefalte innlegg

Tittelen dekker vel saken.

Har et ATI Radeon 9700 Pro med TV-ut. Når jeg skal koble til TV'en min, bruker jeg en svideokabel inn til en scartplugg på TV'en. Uansett hvilke innstillinger jeg bruker (de forskjellige PAL-ene) så blir bildet i svart/hvitt. Bruker jeg derimot en TV med direkte svideokobling, går det greit. SCART-adapteret fungerer bra, ingen problemer med en annen PC som har nVidia GeForce2 Pro.

Noen som vet hva det kan være, eventuelt hva jeg kan gjøre for å få fargebildet på TV'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarer som vanlig:

De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Hva slags TV har du?

Lenke til kommentar

Hmm.. det er nok tilfelle en, Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

TV'en er en Philips av noe slag, det er ven egentlig ikke relevant. Et annet problem er at PC'en ikke observerer at det er en TV tilkoblet når jeg bruker composit...

Lenke til kommentar

Eg hadde samme problemet som deg og fekk det til på det merkeligaste viset.

Eg hadde S-video frå PC til TV, alt var svart. Så satt eg inn ein splitter frå S-Video til sånn Koaks ting og S-video.

PC:S-Video->Splitter->S-Video på splitter->TV. Farge!

Ikkje spør kvifor, eg har intet vetig svar

Lenke til kommentar
Hmm.. det er nok tilfelle en,  Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.
Da kan du f.eks bruke en slik adapter.
TV'en er en Philips av noe slag, det er ven egentlig ikke relevant.
Det kan være svært relevant. Noen TV-er støtter ikke s-video, andre gjør det. Ofte må det gjøres en innstilling / valg for å bruke s-video på scart. Hvis du gidder å se bak på TV og fortelle hvilken modell, kanskje jeg kan svare helt presis.

Har du lest bruksanvisningen til TV...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...