svamp Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 ^^ stemmer Æsj, så dårlig.. Helt meningsløst. -- Hvordan skal jeg få innholds-div'en min til å utvide seg når en annen div blir lengre (news-div'en)? Og forresten, jeg likte ikke så godt fargene som colormatch kom med til grønnfargen min, men hva syns dere? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ http://www.alistapart.com/articles/elastic/ ^^ les og forstå. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Nå har jeg lest og forstått Noen som har et svar på hvorfor divene er "forskjøvet" i IE, og hvordan jeg kan rette det? LINK PS, vet at "taggene" som stikker ut på hver side er like de i en link på alistapart. Jeg skal bytte de ut senere. Kreativiteten er ikke på topp så seint EDIT: Kom på en ting til: På Alistapart i faux columns-artikkelen sto det at nullen i background for body i css-fila angav avstanden til toppen av sida. Men om jeg endrer den verdien til f.eks 5px, skjer ingenting! Hva gjør jeg feil? Endret 27. april 2004 av svamp Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Aldri bland Grønn og Blå (som i hoover link). Er det ikke en regel for det, mener å huske det i tanke på folk med synsproblemer. Rett meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 grunnen til at IE forskyver ting er vel forskjellig tolkning av padding og margin i forskjellige browsere... Søk på google etter 'box model' eller noe sånt. husk å sette dette for å fjerne Operas standard margins og paddings html, body{ margin: 0; padding: 0; } Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) OK. Har du peiling på hvorfor det ikke er noen reaksjon på top-verdien til bakgrunnen i denne koden: body { background: #fff url(bgrep.jpg) repeat-y 50% 5px; } Den originale koden fra A list apart var sånn: body { background: #fff url(annet bilde) repeat-y 50% 0; } ...Der 0 var avstanden til toppen av sida, sto det. Men hvorfor kan jeg da ikke endre den? Endret 29. april 2004 av svamp Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 ^^ stemmer Æsj, så dårlig.. Helt meningsløst. Hvorfor det? Han bekreftet bare en sak der en annen var usikker Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 ^^ stemmer Æsj, så dårlig.. Helt meningsløst. Hvorfor det? Han bekreftet bare en sak der en annen var usikker Det var ikke innlegget jeg mente, men det at IE ikke støtter min-height... Beklager hvis flere har misforstått Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 ^^ stemmer Æsj, så dårlig.. Helt meningsløst. Hvorfor det? Han bekreftet bare en sak der en annen var usikker Det var ikke innlegget jeg mente, men det at IE ikke støtter min-height... Beklager hvis flere har misforstått Måtte tenke litt før jeg skjønte hva du mente, men jeg er helt enig. Microsoft bruker sitt monopol til å gi folket en nettleser som ligger generasjoner bak alle andre lesere. Oppfordrer alle med vettet i behold til å reklamere for FireFox & Opera & alle andre... For hver prosent Micrsoft mister av nettleser-markedet, jo nærmere går det til de må innse at browseren er mangelfull og dårlig. Da blir de til slutt nødt til å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Ja, enig, og når det gjelder akkurat denne feilen som har gått ut over oss nå, så er det to alternativer: -Enten ..har de en unnskyldning ved at det er noe grunnleggende i måten IE er laget på som gjør at det ikke går med min-height. Burde rettes på i så fall.. -Eller ..de har fullstendig ramla av lasset, og er ikke (lenger?) tilregnelige. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 nr#2 stemmer, som vi ser ved flere andre anledninger, men nå slutter vi OT... Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 OK. Vil bare meddele at når jeg la inn html, body { margin: 0; padding: 0; } så forsvant åpningen på toppen av sida, dvs at jeg ikke lenger trenger å flytte bakgrunnsbildet ned. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg ville ikke kalt noen av "feilene" på denne siden grove, men enkelte ting jeg stusser litt over. For å ta det værste først: fargene. Joda, til en så enkel side kan gode, klare farger sprike opp litt og lage liv, men akkurat her har du bomma. Det blåe i menyen (mouseover og skillere) passer dårlig mot det grønne og det besje, og det besje og det grønne passer sammen. Altså; jeg ville ihvertfall gjort noe med fargene. Etter det: Gjort noe med høyre side av header. Den høyre siden blir sånn den er nå, veldig steril og kritisk kjedelig. Kanskje flytta overskrifta i header bort dit og forandra litt på den med det samme? Noen helt enkle menyknapper med en snacksy mouseover kan også gjøre jobben. I tillegg; i typografien blir det veldig mye likt. Jeg har ikke problemer med å se hva som skal være hva, men engang hvis du starter et større nyhetssystem, så bør kanskje typografien på området overskrifter utvikles noe. Man ser ikke sine egne feil. Stå på! Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Har endra litt nå. Problemet med fargene (for meg) er at det er vanskelig å finne en farge som har nok kontrast til det grønne men som samtidig ikke skiller seg ut. Har prøvd med en nå, den er litt svak, men matt og det er de to andre også. Har også endra litt på headeren, flytta teksten som du sa. Slengte inn den svarte linja. Tenkte det kunne være en allusjon (er det ikke det det heter) til en css-kode.. Det er jo et simpelt "design" (om det kan kalles det da), så det stemmer jo Er usikker på fonten da. Likte verdana fordi den var enkel, men kanskje for enkel? Det er ikke meningen å starte noe større nyhetssystem på denne sida. Den er skal være helt enkel og ikke til interaktivitet. Har lurt på å kjøpe domene, men da skal dette ligge på et subdomene, som min "hjemmeside", og en annen side på "hoveddomenet". Men nok om det. Linken om igjen Edit: Syns forresten nå også at teksten i headeren virker litt malplassert på en måte? Eller er det bare meg? Endret 29. april 2004 av svamp Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Linken om igjenEdit: Syns forresten nå også at teksten i headeren virker litt malplassert på en måte? Eller er det bare meg? Lurte på om jeg skulle kommentere det. Ville absolutt gjort noe med det. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av den egentlig.. I et av de høyre hjørnene kanskje? Edit, bedre nå vil jeg tro. Endret 29. april 2004 av svamp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå