Gå til innhold

Elgitar og forsterker

Anbefalte innlegg

Luthman fører bl.a. merket Kustom - og de har en ekte rørcombo til UNDER tusenlappen. Det er et røverkjøp. Du får god og varm vreng eller clean lyd, og den er liten nok til øving, og jeg er sikker på at det funker fint til innspilling og. Det er ingen regler som sier du må ha dyrt utstyr for å spille inn god gitarlyd :) men det er en fordel å kjenne utstyret, selvfølgelig.

Kikket litt nærmere på Kustom Tube12 og det ser ut til at det er kun preampen som er rørbasert. Men til under 1000 kr så kan jeg ikke tro annet enn at den likevel er en kjempeforsterker til hybelbruk...

Epiphone har en liten "all-tube"-rakker, men så vidt jeg vet selges ikke denne i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud.. seriøst! Vist du har anlegg til 40000kr.. så har du vel råd til en god gitar forsterker som spiller høyt!? Vist du absolutt har lyst på høyere lyd.. Å spille gitar ut anlegget er ikke så lurt.. det er vel en grunn til at vi har gitarforsterkere  :hmm:

Har ikke så veldig mye plass og så trodde jeg anlegget mitt ville ha bedre dynamikk enn den gitarforsterkeren. Derfor ville jeg koble gitaren på anlegget.

Hør her nå lille gutten.. Elementa til anlegget er ikke egnet til bruk av gitar o.s.v.. Tror nok det vil bli mye bedre dynamikk i en gitarforsterkeren i anlegget ditt.. Gitarforsterkeren er vel skreddersydd til gitaren så..

Lenke til kommentar
det å boble til gitaren til annlegget er ikke så veldig lurt nei..... På annlegget har du ikke effekter som chrunch og sånn og derfor blir det bare sånn klassisk. En gitarforsterker er også optimalisert for å passe gitar og kun gitar. har selv prøvd med keyboard på guitarforsterker det låt rimelig fælt ;)

haha.. du kan jo kjøpe deg en litn effektboks eller noe litt større som en POD, vamp o.s.v som du kan koble gitaren i gjennom før den går til annlegget.. Men for all del.. Ikke bruk annlegget til spilling av gitar... kjøp deg en skikkelig gitar forsterker. ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått gitaren og forsterkeren i hus. Den 20 watteren lagde utrolig mye lyd til og ha så lite effekt. Er meget fornøyd. Da gjenstår det bare og lære seg og spille. Noen tips hvordan jeg bør gå fram?

Lenke til kommentar

De fleste butikker som selger instrumenter, og også noen som bare selger musikk, selger bøker og hefter du kan lære deg å spille et instrument etter.

Anbefaler at du går til en slik og kjøper en. Det finnes mange forskjellige, så spør betjeningen om en som er god. Jeg kan ikke anbefale noen bestemt, da jeg ikke har vært borti særlig mange nybegynner bøker. Jeg begynte faktisk med gitar-kurset som Nrk sendte for mange år siden :laugh:

Bra at du er fornøyd med anskaffelsen, og lykke til med spillingen :D

Lenke til kommentar

Det selges ett par mykje bra gitar bøker på norsk hos de fleste musikk forretninger med litt utvalg, ett par av de har også med CD plate som man kan spille ved siden av, og de starter på det helt grunnleggende for nybegynnere. Prisen ligger fra ca 250kr og oppover, har selv jobbet i en av norges største musikk forretninger i over 4 år tidligere, og slenger innom av og til hvis de trenger folk pga fri til de ansatte osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...