Venerable Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Bitex: Jeg har aldri hørt begrepet "vampyrmetal" før. Kan du utdype? Det er vel ikke noe mer en et metalband som synger om vampyrer? Cradle of Filth for eksempel. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hører du mye på de? Ja, faktisk. Synes sangene deres er utrolig festelig. Et par eksempler er f.eks: - Ich lass mich klonen (hvor han synger om selvkos ved hjelp av kloned tvilling.) - Werwurm (en kar som blir bitt av en orm og blir til en varorm.) - Böse (Böse betyr slem, ooooh så slem han var...) Rett og slett et herlig band. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Coal Chamber er nå egentlig grindcore da... Meget mulig. Sa bare det som slo meg inn etter alt jeg har hørt av de. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Isengard - en manns band prosjektet til fenriz fra Darkthrone, ganske herlig musikk med 80'talls sound. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Min favoritt for tia er Forest of Shadows med Where Dreams Turn To Dust.. genialt.. Definitivt genialt ja Arcturus som også ble nevnt her vil jeg også nevne. Genialt... Noen andre jeg vil legge til: Agalloch. Kjempe nydelig Death/doom. The Eternal. Doom metal Lilitu. Super bra melodiøs death metal. Forest stream. Death/doom ting Mar De grises. Doom metal. De slapp debyalbum i år. Syns personlig at det er årets beste album så langt. Novembre. Death metal alla opeth. Liker de faktisk bedre enn opeth. Endret 27. oktober 2004 av OterOter Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ja her var det nevnt mye knallharde saker gitt. Litt roligere saker som kan anbefales er: Melodiøs hardrock: Shakra Gothisk: Charon og Entwine Lenke til kommentar
likferd Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Nye plata til Antestor er steinbra. Den kommer ikke i butikkene før neste år desverre.. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) V:28. Death Metal( Med litt industri i seg?) Inspirert av red harvest Endret 27. oktober 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Disse er ikke akkurat ukjente, men nevner dem i tilfelle du ikke har hørt dem. Cult Of Luna Down Kan vel kategoriseres som henholdsvis doom og sludge metal. Også danske Mnemic... en slags blanding mellom Fear Factory og In Flames vil jeg si. Death/industrial. Eller noe sånt. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Agathodaimon Kanskje ikke minst kjent... men alike vel. Spirit Soldier Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Disse er ikke akkurat ukjente, men nevner dem i tilfelle du ikke har hørt dem. Cult Of Luna Down Kan vel kategoriseres som henholdsvis doom og sludge metal. Også danske Mnemic... en slags blanding mellom Fear Factory og In Flames vil jeg si. Death/industrial. Eller noe sånt. Isis er også vanvittig bra. Veldig mange cult of luna fans som elsker de. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Highland Glory og Avantasia er fett, hørt noe av det som kiske synger på? bra musikk det og! Endret 28. oktober 2004 av AMD-GNom Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er Strapping Young Lad et "mindre kjent" metal band eller? Ikke mange her til lands som har hørt dem virker det som... Lenke til kommentar
Döden Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Forgery. Knallbra norsk thrash metall. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hører du mye på de? Ja, faktisk. Synes sangene deres er utrolig festelig. Et par eksempler er f.eks: - Ich lass mich klonen (hvor han synger om selvkos ved hjelp av kloned tvilling.) - Werwurm (en kar som blir bitt av en orm og blir til en varorm.) - Böse (Böse betyr slem, ooooh så slem han var...) Rett og slett et herlig band. artige/festelige? eller du hører på de seriøst? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er Strapping Young Lad et "mindre kjent" metal band eller? Ikke mange her til lands som har hørt dem virker det som... Har i hvertfall aldri hørt om de før. Sjekket ut noen samples på siden dems etter at jeg leste om de her. Er egentlig ikke så veldig inne i trash, men det der hørtes litt tøft ut. Skal skaffe meg ei skive av dem Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Den første plata, Heavy As A Really Heavy Thing, er i bunn og grunn en kaotisk blanding av ulike metalgenre. Devin Townsend lagde hele albumet selv, spilte inn alle instrumentene på egen hånd. Åpningssporet er en av de tøffeste låtene noensinne. Makan til aggro-utblåsning har jeg sjeldent hørt maken til. City er mer industrial-preget. Et kanonalbum! Har et veldig personlig forhold til den skiva...om du er litt nedfor, så sett på denne. Det er faen meg terapi! En av mine all-time favoritter Om du liker thrash så skaff deg den nyeste plata, SYL. De sangene er som skapt for høy spilling! Lyden er så kolossal at den kan minne om et digert godstog, bare hør på begynnelsen av sangen Aftermath Og så kommer det en live-DVD snart, en uke til den blir sluppet i Europa Den heter For Those Aboot To Rock. Man gleder seg masse til den! Det kommer også et nytt album snart, det heter Alien og der covrer de faen meg Tom Jones - What's New, Pussycat? !! Lenke til kommentar
Ravngrim Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Anbefala på det sterkaste: -Trelldom (Gaahl sitt band) -Morbid (Dead sitt band) -Koldbrann (http://www.koldbrann.cjb.net) -Slavia (http://www.slavia.no) -Faustcoven (http://faustcoven.conspiracy.at) -Tsjuder (http://www.tsjuder.com/) -Furze (http://www.furze.net) Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Sublime er stilig musikk med mange forskjellige sjangrer. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 The Kovenant er vel ikke så kjent.. værtfall knall bra!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå