Suppelars2k Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Når Fantômas først er nevt, kan vi vel slenge på The Blood Brothers, også... Ikke metal, men "emopunk". Herlige skrikelåter uten det death-preget. Fete tekster og bra spill, og verdens to sjukeste vokalister. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Guardians of Time - Kanonbra norsk powermetal med balla-i-klemme vokal så det suser. Sangtips: Faceless Society Lastet ned et par. av sangene fra siden. Kanon-bra. Minner om Hammerfall! Et spørsmål: Er det hele sanger eller bare "prøver" ? (Hvis det er hele sanger må jeg si at de var litt korte... ) * Undersøker saken selv * Lenke til kommentar
Aleksander Eide Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Min favoritt for tia er Forest of Shadows med Where Dreams Turn To Dust.. genialt.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Prog metal: Aghora, Ark, Crimson Glory, Dysrhythmia, Ephel Duath, Evergrey, Fates Warning, Gordian Knot, Martyr (fra Kanada), O.S.I. Pain Of Salvation, Psychotic Waltz, Queensryche, Sieges Even, Spastic Ink, Spiral Architect, Symbyosis, Thought Industry, Voivod, Watchtower, Zero Hour blablabla... Lenke til kommentar
carnage Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Pantheon-I - Norsk, melodiøst riffbasert blackmetal. Hele demoen deres kan lastes ned her. *anbefaler* Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Pantheon-I - Norsk, melodiøst riffbasert blackmetal. Hele demoen deres kan lastes ned her. *anbefaler* minte meg om satyricon :D Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 vet ikke, jeg.. Solefald er jo ikke så ALTFOR kjent. Lokale Asker-band som er tøffe: Dead Trooper, Left among the living og She Said Destroy. teller Susperia som kjent .. ? tenker på at mange av de banda som har blitt nevnt hittil er ganske kjente. Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Windir In memory of Terje Bakken, RIP Lenke til kommentar
nord Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Enisferum og Vintersorg Lenke til kommentar
Purify Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Coal Chamber, psykedelisk og rar black metal. Hvor ukjent det er, vet jeg ikke, men ingen av de jeg har snakket med om de har hørt om de før. Edit: "veldig bra", er kanskje en fordel å legge til. Endret 26. oktober 2004 av Purify Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Arcturus - Interresant vri på black metal Simen Hestnæs (Vortex) fra Dimmu Borgir, har spilt i Acturus. Han har forøvrig også spillt i Borkagnar. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Et bra Metal band som ikke mange vet om er Shaman. Det er ikke rart at det er få som vet om dette bandet, ettersom det kommer fra Brazil. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hmm, heller kjente band det meste her da, men. - Dødheimsgard (brumle brumle-musikk) - Eclipse (MÅ HØRES) - Siddharta (slovensk folk-metal/jazz/pop/whatever) - Flickerstick (fra VH1 bands on the run for et par år tilbake, rock/metal) - Hel (svensk nasjonalistmetal med kvinnevokal) - In Extremo (tysk middelalderrock) - Knorkator (tyskernes svar på Gartnerlosjen) Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Her må nok Ram-Zet (http://www.ram-zet.com gå på "listen") legges til... Genialt band fra hjemtraktene mine, de spiller prog metal (elns?) med både kvinnelig "klar" vokal og mannlig "black metal" growl! Med fin og vakker synth og fiolin i bakgrunnen! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Sjekk alle Mike Pattons grupper. Spesielt Mr Bungle og Faith No More. Lovage, Fantomas og Tomahawk er de gruppene som er litt mindre kjent og er verdt en nøysom titt. Angående A Perfect Circle og Tool. Strålende bra band, men nokså kjent. APC er ute med nytt album om to uker. Tool er ute med ny plate i januar om ryktene er sanne. Melvins kan jo få en titt, de har forresten spilt endel med Fantomas. Anathema er og en gruppe å se på. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hmm, heller kjente band det meste her da, men. - Dødheimsgard (brumle brumle-musikk) - Eclipse (MÅ HØRES) - Siddharta (slovensk folk-metal/jazz/pop/whatever) - Flickerstick (fra VH1 bands on the run for et par år tilbake, rock/metal) - Hel (svensk nasjonalistmetal med kvinnevokal) - In Extremo (tysk middelalderrock) - Knorkator (tyskernes svar på Gartnerlosjen) Knorkator er tyskernes svar på svartedøden mener du vel. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) -Nargaroth -Bethlehem -Tsjuder -Ildjarn -Sykdom (nytt solo-projekt fra en som kaller seg for Herr Sykdom(ja, jeg vet det høres litt snålt ut), bare en plate som har kommet ut 'Intet Liv', og åpningssangen er en av de beste bm sangene jeg har hørt) Endret 26. oktober 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Coal Chamber, psykedelisk og rar black metal. Coal Chamber er nå egentlig grindcore da... Men uansett: The Allseeing I, knallbra norsk death metal! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Knorkator er tyskernes svar på svartedøden mener du vel. Jasså? Knorkator are a German band from Berlin that combines Heavy Metal with non-serious and comical elements. An expression of this is their self-proclamation as "The most band in the world" (original: "Die meiste Band der Welt") because the title "The best band in the world" was already taken by the band Die Ärzte. They gained fame in 2000 with their performance of "Ick wer zun Schwein" in the German national qualification for the Eurovision song contest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå