tomy Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Har sett bildene tatt med Casio Exilim EX-Z40 i forbindelse med testen av dette kameraet. Bildene som går igjen i alle tester er av motiver som nesten ikke er i bevegelse. Av alle de digitalkameraene som jeg har brukt er dette bilder som er enkle oppgaver for de fleste i rett lys. Jeg savner bilder med motiver av noe i fart. Feks. barn som løper - dyr som løper - fotballspillere / håndballspillere som løper -i det hele tatt bilder fra det familiefolk tar bilder av, ungene sine som driver ett eller annet på fritiden. Jeg vet at det da kreves mye mer av kamera samt av fotografen. Men alikevel ville det da avslørt mye mer av kameraet en motiver som nesten ikke beveger seg. Kommentarer ønskelig mvh tomy Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Jeg savner bilder med motiver av noe i fart......... Jeg vet at det da kreves mye mer av kamera samt av fotografen....... Nettopp derfor brukes motiver som nesten eller ikke er i bevegelse. Det er betydelig lettere å sammenligne kameraer utifra samme motiv. www.photosig.com har en søkemulighet på bilder tatt av ett bestemt kamera. Mulig det hjelper deg litt. Endret 24. april 2004 av Pingla Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Neste gang jeg ser et dyr som løper skal jeg forsøke å ta bilde av det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Eg har masse bilder der eg er i fart, faktisk fleire tusen km\h og får ganske bra bilder. Fra fly riktignok, men det er i fart Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Eg har masse bilder der eg er i fart, faktisk fleire tusen km\h og får ganske bra bilder. Fra fly riktignok, men det er i fart Et passasjerfly går i rundt 900km/t!! Lenke til kommentar
tovito Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Neste gang jeg ser et dyr som løper skal jeg forsøke å ta bilde av det. Knall kommentar! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Neste gang jeg ser et dyr som løper skal jeg forsøke å ta bilde av det. Få tak i en litt stor, sulten katt og ei ganske lita, sint bikkje og plasser dem i et ganske stort rom med rikelig lys utenfra. Utmerket grunnlag for test av autofokushastighet (evt følgefokus), lukkerforsinkelse og seriebildefunksjon. Leggbeskyttere og hjelm anbefales. Mvh Kjetil Endret 25. april 2004 av rotekaizer Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hei. Det eneste kamera jeg vet om som har en slik test er av Panasonic FZ10. Det er en fotballkamp. De finner du på denne siden,samt tester av alle mulige kameraer. http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html De hadde desverre ikke en slik test av ditt kamera.Men de som har en FZ 10,eller vil ha en,er den testen kanskje til hjelp. MVH Mpeg Lenke til kommentar
tomy Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Takk Pingla og mpeg for svar. Litt utpå lørdagskvelden for de andre innleggene. Endret 25. april 2004 av tomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå